{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

x-Ringe falder af!? {{forumTopicSubject}}

Hjalp idag en kammerat med lige at få smurt of justeret kæden på hans Mc. Efter at vi har hævet Mc`en fra jorden, fjerner jeg dækslet til det lille tandhjul, for at kunne rense skidt og snavs ud derinde fra - Jeg lægger mærke til at der i det sorte skidt og snavs ligger 2-3 x-ringe!
Jeg spørger min kammerat om han har oplevet dette før og han siger at han har set én anden x-ring i skidtet før. Så ihvertfalde 4 ringe mangler i kæden.
Jeg undrer mig lidt over dette, da kæden, efter at ejg har målt på den, lader til at være spændt korrekt med rette frigang/slag, den løber også fint lige i forhold til tandhjul og bagsvinger(har værktøj til at tjekke om kæden løber lige uden at slå sig.
Kæden, samt begge tandhjul er skiftet for 8000-9000km siden og der er intet nævneværdigt slidtage at se på hverken kæde eller tandhjul.

Han er måske ikke ligefrem nogen ørn til at få smurt den kæde ofte, men den bliver dog renset og smurt og der er intet rust og ingen stive led i kæden!

Men det ændrer ikke på at den har smidt de ringe og det undrer mig! Har i nogen ideer til hvorfor og kan han køre med det eller er det byt til nyt! Har aldrig selv oplevet det, derfor jeg er lidt på herrens mark her!

Tak for svar! smiley

Men


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  x-Ringe falder af!?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   3. maj 2016 Hvis de er faldet af kæden, er det kun et spørgsmål om tid før den får stive led.

    Bruger han for lidt smørelse, eller måske forkert smørelse, og så lige tager et stræk med 200+ på motorvejen, så bliver kæden varm = ringene dør...

    Der kan være 1000 forklaringer...

    Men det går ned af bakke herfra. smiley


  • #2   3. maj 2016 Da jeg fik min Gs500 skiftede jeg kædekit. Der lå en masse oringe insnavset bag skjoldet. Ved ikke hvor gammel det kædekit var.

  • #3   3. maj 2016 Ok, tak Sajmon! Men vi er enige om, at så længe han fortsætter med at rense og smøre kæden grundigt, så kan han vel køre på sin MC, indtil jeg lige får fat i en ny kæde og smidt på han Gix`er!?

    Tænker at ringene er der for at holde skidt og snavs ude og smørrelse/fedt inde - og det er at foretrække de er der, men ikke desto mindre så skulle kæden som sådan vel fint holde til at han triller rundt med den en uges tid endnu!?
    Hvad siger du til 8-9K på en kæde, er det ikke i underkanten, selv på en Super sport Mc!?

    Ps. Min Chain Breaker er færdig, den har gjort det godt men skal pensioneres, nogen der har et godt bud på hvor jeg kan købe en ny af ok kvalitet til en lige så ok pris!?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   3. maj 2016 Det er langt i underkanten, men ikke unormalt hvis man ikke fatter det med at smøre den ofte, men lidt ad gangen - og ikke sjældent men meget ad gangen.

    Som flere har erfaret, kan en rigtigt vedligeholdt kæde sagtens køre 30-40.000km selvom den er i den billige ende af skalaen, men den dyreste kæde kan dræbes på 5000km hvis man ikke gør noget for den.


  • #5   3. maj 2016 Fint, så er det ikke bare mig! Men hvorom alting er, han kan godt trille videre, HVIS han renser og smører, indtil jeg får fat i en ny kæde!?
    Bliver bare en kæde, tandhjulene så fine ud, så vidt jeg lige husker!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   3. maj 2016 Ja det burde han sagtens kunne.

Kommentér på:
x-Ringe falder af!?

Annonce