{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.489 visninger | Oprettet:

Overløb af kølervæske {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Min mc begyndte (efter korte og lange ture) at smide kølervæske ud af overløbsslangen.

Det begyndte med, at jeg tæt på olieskift kunne høre, at der kørte lidt luft rundt i køleren.

Jeg skifter olien (muligvis en smule for meget i) og derefter begyndte den, at smide kølervæske ud i store mængder.

Så kører jeg den på værksted, og uden at åbne motoren eller andet, vurderer de at der er noget galt med toppakningen eller lignende. Arbejdsløn estimeret til 9.000 kr. ex reservedele.


Kan en garvet mek herinde måske pege på et andet problem eller passer det meget godt på beskrivelsen?
Og hvor vil det være realistisk at få det lavet? 9.000 er dog lige vanvittigt nok syntes jeg (og flere andre).

Er fra Frederiksberg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overløb af kølervæske
  • #1   23. maj 2016

    profilbillede
  • #2   23. maj 2016 Min gamle magna gjorde det samme. Her var også tale om toppakning.

  • #3   23. maj 2016 Ok - men er vi ikke enige om, at det burde kumme klare for under 9.000?

  • #4   23. maj 2016 Jo, men der går jo hurtigt nogle timer, og med timeløn hos mc værksted går det hurtigt. Måske du kan finde en privat, der kan gøre det for 4-5000.

  • #5   23. maj 2016 Har faktisk lige haft topstykket af en ER6n og skiftet pakning. Det der tager længst tid er at komme derind og få samlet igen smiley Men gætter på totaltid 8-10 timer alt efter hvor mange bajere du skal have smiley
    Pakningen koster vist omkring en 500-mand


  • #6   23. maj 2016 Hvis du bare er en anelse fiks på fingrene, så skild skidtet ad selv, altså mc`en, ikke motoren! Tag motoren ud og få en kammerat til at hjælpe dig med at smide den ind bag i bilen og kør den så til mekkeren! Så kan du med garanti halvere den udgift . Eller dvs. hvis han mener han skal have mere end 4-5K for at lave det når han modtager motoren sådan, så find et andet sted! Pakningen koster ikke mange klejner - så medmindre den har været varm og skal planes e.lign. så er det en rimeligt simpel operation!

  • #7   23. maj 2016 Hvis der er tale om en knaldet toppakning så ER det nok nogenlunde prisen. Vær sikker ppå at du ikke bare har fanget en luftlomme i systemet - træls at betale for og så skal kølerslangerne have "puls" hvis toppakningen er gået, og der skulle gerne være olie i vandet/vand i olien hvis det er tilfældet.

  • #8   23. maj 2016 Arrrh, lige frem at rykke motoren ud er nok et overkill smiley Men hvis du ikke er frisk på at skille en motor, kunne du måske selv skille tank, skjolde, udstødning, karbs osv ? Det er bestemt ikke raketvidenskab.

    Men diagnosen lyder rigtigt,- en skam du bor på Sjælland ellers kunne du have lånt mit værksted. Og ja, det lyder dyrt.


  • #9   23. maj 2016 Hvis mekanikeren skal give et bud, så regner han måske også en planslibning med.
    Spørg om den er med i prisen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   23. maj 2016 INDEN du kører til mekanikeren med motoren osv, så lav noget helt basal fejlfinding.

    Fyld køleren helt op med vand og start motoren fra kold. Vælter det ud af det åbne dæksel øjeblikkeligt, så er det ret sikkert en toppakning der er smuttet.

    Hvis den derimod skal stå 2-3 minutter i tomgang før der kommer NOGET som helst, så sæt dækslet på igen og fejlsøg et andet sted.
    Hvis det kun sker når temperaturen i instrumentet siger 100+, så start med at finde ud af om blæseren kan køre rundt og om blæser termostaten virker.

    Der er masser af ting jeg ville prøve før jeg kastede 9000 kroner efter den der - de fleste af dem er helt grundlæggende fejlfinding.


  • #11   23. maj 2016 Jeg bor i store merløse du kan da lige komme forbi så kan vi skifte kølervæske samtidig smiley

  • #13   24. maj 2016 hvis toppakning er røget hvor vil kølevandet så helt præcis komme ud.
    ???


  • #14   24. maj 2016 Vandet vil fordampesi cylindrene og evt. ophobes i olien. så vil dyret sandsynligvis lugte og udsende hvid røg ved driftsvarm maskine

  • #15   24. maj 2016 spørger fordi at jeg selv har en Honda VT 500 fra 86 hvor der er noget Kølervæske drypper ned på køleren og igennem den hvor det så løber ud på jorden. hvad der sider oven over har jeg ikke lige fået kigget efter. men lyder det som en toppakning(er skiftet for 6000km sidden)

  • #16   24. maj 2016 Poul dit problem lyder ikke som toppakning. Nærmere noget der er utæt.

  • #17   24. maj 2016 ??ja vil have det kigget igennem for utætheder.

  • #18   24. maj 2016 DEt her lyder som noget andet end en sprængt toppakning.

  • #19   20. jun 2016 Opdatering:

    Den røg til mek som lige kiggede den igennem. Han konstaterede, at blæseren ikke tændte når den blev varm. Føleren var simpelthen gået. Det resulterede jo i, at motoren blev varm og væsken blev for varm.

    Han pillede lidt ved føleren og fik den til at køre konstant når moteren kører = intet overløb.
    Nu går jeg og venter på, at der kommer en nu føler hjem.

    Regning: under 1.000 kr.
    Lydmuren i stenløse ville have haft 12 - 15.000 kr. for at lave den. De opdagede IKKE blæseren.


Kommentér på:
Overløb af kølervæske

Annonce