{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

R6 Underlig acceleration {{forumTopicSubject}}

Hej MCG,

Min R6 fra 2005 begyndte for lidt tid siden at at accelerere underligt, på en tøvende måde ("sprutter") og efter lidt tid (5-10 min), havde den meget svært ved at komme op i omdrejninger når den var i gear og den lød som om at den ikke fyrede på alle cylinder. Den kunne godt komme op i omdrejninger i neutral, men lød stadig som om at alle cylinder ikke var med.
Luftfilter var sort og snasket, så det har jeg nu skiftet samt alle tændrør, da 3 af dem var sorte. Da jeg startede cyklen, lød den helt normal igen og jeg tog en lille tur i går aftes, hvor den opførte sig normalt. Her til morgen lader det dog til at problemet er på vej tilbage. De første 20 KM var helt normale, men herfra blev det gradvist værre og nu "sprutter" den i accelerationen igen, dog har jeg fundet ud af at den opfører sig normalt ved 5000 omdrejninger og over.

Har i nogen gode idéer?

VH - En trist MC-ist der bare gerne vil ud at trille smiley


Kommentarer på:  R6 Underlig acceleration
  • #1   25. maj 2016 Den skal vidst bare have et stort service.

  • #2   25. maj 2016 lyder som om dine kaburatorer er fyldte med skidt..

  • #3   25. maj 2016 #2
    kaburatorer på en 2005 ?


  • #4   25. maj 2016 2#

    Dem må du squ lede længe efter på den cykel der smiley


  • #5   25. maj 2016 Check for underkompression når motor er varm. (Blæser meget op at hullet til oliepåfyldning)

  • #6   25. maj 2016 Lyder som samme problem jeg havde sidste år på min cbr. jeg skiftede enretter/laderelæ. og der har ikke været noget siden.

  • #7   25. maj 2016 Mange tak for svar, umiddelbart tror jeg mest på ensretteren, dels fordi jeg kan se at det er et kendt problem og dels fordi jeg efter at have undersøgt hvad den kan give af problemer, synes det peger i den retning.

  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
    #8   25. maj 2016 Jeg vil også give min stemme på Ensretter /generator/svingspole!

    Mvh Michael


  • #9   25. maj 2016 ja ja godt ord igen..men så insprøjtningsmodulet da ? smiley

  • #10   26. maj 2016 Ja, det kunne godt være noget med strøm. Hvis det kun sker under 5000 rpm ville jeg skyde på et dårligt batteri eller lader noget.

    Du kan jo teste det ved at lade batteriet helt op og se, om det gør en forskel. Evt. hvis du kan smide et helt frisk nyopladet batteri på når problemerne begynder.

    At tændrørene bliver sorte må du spørge nogle andre om.


  • #11   27. maj 2016 Jeg målte på batteriet i går, uden tænding, med tænding, i tomgang og ved 5000 omdrejninger, alle tal er indenfor normen, men fejlen viste sig så heller ikke, heller ikke da den kom op på 87 grader, hvilket jeg synes er lidt underligt, men jeg må bruge lidt tid på at køre rundt i aften, indtil fejlen viser sig igen og så må jeg se om tallene stadig er indenfor normen. Jeg har også anskaffet mig en anden ensretter, i tilfælde af at det er den der skaber problemet, måske når den bliver godt varm.

  • Michael F
    Michael F Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 22
    #12   27. maj 2016 Hej

    Jeg ved ikke hvordan sådan en R6 er, mht. ledningsnettet ... men det kan være du skal gå stikkene igennem og se om de er irret ? ... jeg havde et stik der smeltede, så der var ikke længere forbindelse til min Ensretter, så lader en cykel ikke ret meget ...

    Det er endnu en ting at gå efter, og der er ikke noget være end strømproblemer og fejlsøgning ... smiley ..

    Mvh. Michael


  • #13   27. maj 2016 Ja, jeg må hellere gå nettet igennem, selvom det er en omfattende opgave.

  • #14   27. maj 2016 Håber problemet er forsvundet eller det er batterierne. Du skal måske stadig tjekke op på de tændrør der.

  • #15   27. maj 2016 Jeg har skiftet tændrør, så de burde ikke været et problem smiley

    Jeg håber bestemt ikke at problemet bare er forsvundet uden at jeg har gjort noget, så aner jeg jo ikke hvornår det kommer igen.


  • #16   27. maj 2016 Sorte tændrør er aldrig godt. Det andet kunne have været en løs forbindelse til batteriet eller sådan noget - håber vi smiley

  • #17   30. maj 2016 Nå, tallene er stadig gode også direkte målt på stator og ensretter, så det burde ikke være et lade problem.
    Jeg har også koblet power commander'en fra, uden at det gav et andet resultat.

    Kunne det være en dårlig tændspole og i så fald, hvordan tester jeg det nemmest?


  • #18   30. maj 2016 Igen. Den skal have et stort service.
    Du har pillet 4 kulsorte tændrør ud, samt et luftfilter der var sort og snasket.
    Det lyder for mig, som om der er andre ting på servicefronten der også halter. Evt en dysse der er tilstoppet...


  • #19   30. maj 2016 Og prøv også at se om dine nye tændrør er ved st blive sorte.

  • #20   31. maj 2016 @Jesper - Kan du eventuelt hjælpe med at udføre det der mangler i et stort service?

  • #21   31. maj 2016 Nej, men kør til Vordingborg MC. De har et godt ry.

  • #22   22. jun 2016 Jeg har haft tændrørene ude igen og de så umiddelbart fine ud.

    Jeg har været væk fra DK, så har ikke lige haft tid til at køre den til Vordingbor MC, men har dog haft den en tur forbi Brdr Stevns og der blev jeg anbefalet at give den noget dyserens, så det er jeg i gang med nu. Hvis i har lyst, kan i høre tomgangen på den her: http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13005-underlig_tomgang


  • #23   28. jul 2016 Nu kører min MC som en drøm igen, takket være MC-X i Næstved smiley

    Da det første problem opstod (læs toppen hvor den ikke kan komme op i omdrejninger), skiftede jeg tændrør og luftfilter. Det løste umiddelbart problemet, men et nyt problem opstod (underlig tomgang/acceleration når den blev varm).
    Jeg troede at problemet bare var blevet mindre, men det viser sig, at det var mig selv som var skyld i det nye problem.
    Mine tændspoler var tilsyneladende ikke sat ordenligt på plads, så de kunne give sig lidt. Mekanikeren fortalte mig at man skal presse dem så hårdt på, at ens hoved er ved at springe (eller indtil de ikke kan give sig) og det var jeg ikke lige klar over.

    Dyre lærepenge, men på den anden side har jeg nu en MC der kan køres ordenligt på smiley


Kommentér på:
R6 Underlig acceleration

Annonce