{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Nico J
Nico J
Tilmeldt:
17. feb 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

96 Zx6r lave omdr. Problem {{forumTopicSubject}}

Hej mcgal.
Jeg har sådan en gammel ninja fra 1996, som har nogle problemer med lave omdr. Jeg har lige skiftet tændrør, og alle sammen gnister.

Kort og godt. Fra tomgang og op til ca 5000 omdr tøver den, og lyder som om den kører på 3 cylindre. Over 5000 omdr får den ellerst alle sine kræfter tilbage og sparker som en hest.


Har læst lidt rundt på nettet, og nogen siger Karburator justering, andre siger måske en power commander. Aner ikke hvad jeg skal kigge efter. Den har monteret komplet skorpion udstødning, men der er rigeligt modstand i den.

Nogen forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  96 Zx6r lave omdr. Problem
  • #1   25. maj 2016 Powercommander er til cykler med direkte indsprøjtning. Din har karburatorer, så det behøver du i hverfald ikke bruge penge på. smiley

  • #2   25. maj 2016 Rens karburatorene godt igennem, så skal du bare se smiley

  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #3   25. maj 2016 Så er det bare med at synkronisere dem igen bagefter smiley har ikke lige det er super smarte vaacum sæt smiley

  • #4   25. maj 2016 Du behøver ikke nødvendigvis at synkronisere efter rens. Du skal kun blæse alle dyser igennem. Ikke skrue på synkro skruerne!

  • #5   25. maj 2016 Jeg rensede og blæste karburatorerne på min Suzuki GS 450 uden at synkronisere og der var mærkbar effektforskel.

  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #6   25. maj 2016 Er der en der vil assistere mig med det? Har aldrig rodet med karburatore, og vil gerne gøre det ordentligt første gang smiley evt nogle do's or dont's ville være behjælpelige

  • #7   25. maj 2016 Søg evt. på youtube. Der er mange gode videoer til "gør det selv" mcisten. smiley

  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #8   25. maj 2016 Takker og bukker for alle svarene, så ved jeg hvad min aften skal gå med smiley

  • #9   25. maj 2016 Skriv gerne en opdate når du finder fejlen

  • #10   25. maj 2016 Tjek om dine tændspoler og tændkabler stadigvæk er gode. Det er jo en ældre cykel og den slags bliver slidt med tiden. Min egen havde selv smeltet to tændrørshætter.

  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   25. maj 2016 Hej Casper, har skruet 4 nye tændrør i, og lagt dem på stellet og startet for at se om de gnister, og gnisten ser fin ud, ingen svage eller ujævne intervaller.

  • #12   26. maj 2016 Det er næsten med garanti dine karburatorer - Det er mulgit en amatør rens er nok, hvis ikke så skal de ultralyds renses.
    Jeg snakkede med en Mc mekker om det, for ikke så lang tid siden - Og en af de helt store problemskabere er additiver, både dem som er i benzinen, men også dem som folk selv tilsasætter(f.eks. Bell-add, Lindemann benzin additiv etc.)
    Hvis benzinen ikke bruges hurtigt nok og den for lov til at ligge i karburatorerne, så aflejres disse additiver, derved sumper den stille og roligt til! Disse aflejringer kan så godt som udelukkende fjernes ved ultralydsrens.


  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #13   26. maj 2016 Fedt, har nemlig lige tilsat bell add i tanken, så må weekenden bringe en god solid køretur så jeg kan få denne tømt smiley

    Har i nogen idé om hvad en gang karburator rens vil koste hos en mekaniker?


  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #14   2. jun 2016 Har renset karburatoren, lille forskel, hopper ikke så meget mere i de lave omdrejninger, så nu mistænker jeg karburator justeringen eller tændspolerne / generator. Er der en der evt har vaakum værktøj der vil tjene lidt ? smiley

  • Nico J
    Nico J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #15   9. jun 2016 Fejl fundet, efter at have skilt karburatorene helt ad, og renset dem, satte jeg blandings skruerne tilbage til std. Pos. Det har hjulpet på at den ikke hopper mere ved lave omdrejninger smiley

Kommentér på:
96 Zx6r lave omdr. Problem

Annonce