{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Når der bliver brugt mere strøm, tager det så effekt?
  • #2   25. maj 2016 I en dyt-bil æder det rask væk et par hypper (og faldende brændstoføkonomi), at have air-con kørende.. Så, ja..

    Det er også derfor at det er blevet så moderne at baglyset er slukket, og kørelys erstattet af LED, på nyere biler..


  • #3   25. maj 2016 Okay, tak for svarene smiley

  • #4   25. maj 2016 Når du tænder lyset bruger du, hvis du har dobbelte for og baglygter, cirka 2*55 w til forlys + baglys 2*10 w og sikkert 4*3 w i instrumenterne.... I alt ca. 145 watt som svarer til ca 1/6 heste....
    Det er sgu nok ikke det der gør at du ikke kan få den over 200 km/t smiley


  • #5   26. maj 2016 Det kræver energi at skabe energi. Så enkelt er det bare.

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #6   26. maj 2016 Ladeanlægget på alle MC'er med permanente magneter i generatoren virker ved at generatoren altid laver alt det den kan, og det der ikke bliver brugt til noget nyttigt bliver omdannet til varme i den kombinerede spændingsregulator/ensretter.

    Så dem der tror at de skåner anlægget ved at udskifte alt til LED opnår bare at belaste spændingsregulatoren hårdere.

    Biler og visse ældre motorcykler har en elektromagnet i stedet og reguleres ved at styre strømmen til den.


  • #8   26. maj 2016 Ebbe det lyder som om jeg først har fået det rigtige svar til sidst ! smiley min tanke har nemlig os været at det var sjovt at man kan se at lysstyrken går op når man giver lidt gas fra tomgang af, sådan er det jo ikke på en bil !

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #9   26. maj 2016 Denne artikel forklarer det godt: http://www.triumphrat.net/speed-triple-forum/104504-charging-system-diagnostics-rectifier-regulator-upgrade.html

    Med en serie-regulator, der i stedet for at lave den overskydende strøm om til varme, afbryder forbindelsen, optager generatoren mindre effekt, jo mindre strøm der forbruges.
    De er bare dyrere end shunt-regukatorerne.


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #10   26. maj 2016 http://www.thegsresources.com/_forum/showthread.php?209843-SH-775-R-R-test
    "Here are some test results comparing my old shunt SH-232 R/R to the series SH-775.

    Disclaimer- I have no idea how accurate my ac current clamp meter is at frequencies above 60 Hz; I know it's accurate on 3 phase 60 Hz stuff. I suspect it might be pretty good at 120 Hz (1200 rpm), but at 400 Hz, who knows.
    On the good old SH-232;
    at 1200 rpm, stator line current = 6.5 amp ; R/R output 12.8 volts DC
    at 4000 rpm, stator line current = 11 amp; R/R output 14.2 volts DC

    On the SH-775
    at 1200 rpm, stator line current = 6.7 amp; R/R output 13.0 volts DC
    at 4000 rpm, stator line current = 6.8 amp; R/R output 14.2 volts DC

    With the SH-775, turning off headlight, resulted in an immediate drop of stator line current to 3.5 amp at 1200 rpm.

    The tests were done with a bike that had ran for good half hour first, so everything should be toasty warm. The stator used was stock suzuki- likely 30 years old.
    Apparently, the SH-775 is limiting the current flow from stator to what the bike needs at the moment- and no more. "


Kommentér på:
Når der bliver brugt mere strøm, tager det så effekt?

Annonce