{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.280 visninger | Oprettet:

Honda VT500 Shadow kan ikke holde tomgang. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Honda shadow som jeg har lidt problemer med. Mit problem ligger i at den ikke kan holde sig tændt i tomgang når den bliver varm, det gælder både når den bare holder i frigear, men også når man kommer kørende til et kryds og kobler ud, så dør den når den kommer ned i de lave omdrejning. Og nogle gange når den går ud vil den starte, andre gange skal den stå lidt tid. er der nogen der kender til det problem?

Det skal siges at når den er kold kører den fantastisk, og har ingen problemer.

Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet lidt af hvert, bl.a skifte luftfilter, rense karburator, skifte tændrør, fylde nyt kølervæske på, tjekke blæseren om den slår til på det rigtige tidspunkt, hvilket den gør, tømme tanken og rense benzinhane.

Jeg er efterhånden ret lost, så håber nogle kan hjælpe mig her smiley
Jeg er blevet fortalt at det måske kan skyldes at tændspolerne er færdige, men om det passer ved jeg ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VT500 Shadow kan ikke holde tomgang.
  • #1   7. jun 2016 Det lyder ikke som tændspole...

    Får den benzin, har du en benzinhane som er vakuum styret?
    Er der en ON, Prime eller res?

    Hvordan står tomgangen, højt eller lavt?

    Hænger din choker, det kunne lyde sådan på dine symptomer.

    Soder den fra potten, lugter?

    Hvad er det for noget luftfilter du har ændret, bare til et nyt eller et af anden type?


  • #2   7. jun 2016 Min benzinhane er vakumstyret, det går jeg ud fra er standart på modellen, eller tager jeg fejl? men der er ihvertfald On, Res også en imellem hvor den er lukket.

    Jeg ved ikke om min choker hænger, hvordan kan jeg tjekke det?

    Den står sådan meget normalt i tomgang, ikke lav, ikke høj. Det har jeg også prøvet at ændre på uden held.

    Jeg har bare skriftet det gamle originale luftfilter ud med et nyt standart, så der er ikke ændret på typen.

    Jeg vil ikke mene den ligefrem ryger med sort røg når jeg kører, men selve bagpotterne bliver meget hurtigt soder til på indersiden. Jeg har nemlig gjort bespotter rene også lidt ind i røret, og efter en tur 40 km var de helt sorte igen.

    håber det er svar nok på lidt af spørgsmålene smiley


  • #3   7. jun 2016 Prøv at sæt din benzinhane på RES også bare sørg for der er saft i tanken. Se om problemet holder op

    Det en klassiker at vakuum haner driller når de har nogen år på bagen...

    Godt du ikke har pillet mere ved indsugningen (kryds i bogen ;o) ) så er jeg ikke nervøs herom.

    Hvis du ikke kan se den soder når du giver gas og kikker på udstødningen, så er den nok OK.

    Jeg mistænker din hane
    - hvis ikke, så kan der være en utæthed (falsk luft) Efterse dine studser evt. er der revner skal de skiftes. Jo varmere motoren bliver, desto mere udvider gummi sig også vil en lille revne blive til en mærkbar revne...

    God jagt efter spøgelset smiley


  • #4   7. jun 2016 hvis jeg skal have luft i tanken imens jeg tjekker det med benzinhanen, skal jeg så bare lade tankdæksel stå åbent?

    og hvad var din bange for jeg havde pillet ved, ved indsugning?


  • #5   8. jun 2016 Nej tanken lader du bare være som altid, med låg på.

    Vakuum systemet fungerer ved, at du har en slange fra karburatoren som aktiverer din vakuum benzin hane. Det her det stopper enten til eller bare holder op med at fungerer - også får du problemet med at den ikke vil sutte benzin ind fra tanken.

    Sætter du hanen på RES eller PRime - så er det din svømmer i karburatoren som bestemmer benzin flowet.

    Havde du ændret på luftfilter og diverse ting, så kan det drille ad helvedes til. Det virker mere som falsk luft, end som den luft motoren har brug for.

    Sætter jeg min savages benzin hane på on, så dør den ud pludseligt når jeg kører. Det virker perfekt når den bare står på RES, men det fordi jeg ikke gider skifte hanen ud med en ny. Problemet kommer igen en dag...


  • #6   8. jun 2016 Jeg vil give det et forsøg:)

  • #7   9. jun 2016 God jagt og lad mig høre hvad du finder ud af

Kommentér på:
Honda VT500 Shadow kan ikke holde tomgang.

Annonce