{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.612 visninger | Oprettet:

Svinghjulet sidder fast på min kawasaki gpz 500 s 1987 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er ved at skulle renovere min starter kobling bag svinghjulet, men det sidder djævelsk fast. Jeg har brug for et godt råd. Overvejer at bruge varme (gas og ilt) men er i tvivl om det magnetiske svinghjul kan tåle varmen. Hvis een af jer har et godt råd, er det meget velkomment.
Jeg bruger en aftrækker 18x1,5


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svinghjulet sidder fast på min kawasaki gpz 500 s 1987
  • #1   9. jun 2016 Mit svinghjul sad også godt fast i sin tid, en luftnøgle gjorde tricket for mig.
    Ingen garanti, men det er værd at prøve


  • #2   9. jun 2016 Du må ikke varme magneterne for meget så duer de ikke mere.. Skru skruen i så den lige gaber ca en millimeter før den strammer på hjulet, så sætter du en flad skruetrækker ind mellem blok og hjulet og strammer til, og så giver du skruen et let gok med en hammer. Drej hjulet 60 grader og så et gok mere. Når du har gjort det ti gange, så går det løs.

  • #5   10. jun 2016 Ja ok.. Jeg så det som om bolten var løsnet. Nu kan jeg godt se der sidder en top på..

  • #9   10. jun 2016 Jeg har løsnet bolten (links gevind) og det virker som om "Andreas aka ace" har en god løsning. Som sagt har jeg også en rigtig aftrækker jeg bruger, men det sidder stadig vanvittig godt fast. smiley forstår ikke i skriver der sidder en top på???

  • #11   10. jun 2016 #9 så kan du få den af med min metode, der skal ikke hamres og bankes, bare lægges lidt tryk bagfra på svinghjulet og så et lille elegant dask på bolten. Det bliver man bare ved med og drejer hjulet en kvart omgang efter hvert dask,så kommer det af.. Det har jeg gjort på to maskiner, ingen af dem er eksploderet efterfølgende..

  • #12   10. jun 2016 #8 Det kan være du selv skal i gang med at booke? Du kan da vel se han har fået bolten ud smiley

  • #14   10. jun 2016 # 8 eller 4 hips som haps.
    Det var mere ment til at du linkede et billede af en el slag nøgle når der ikke var nogen bolt på krumtappen smiley


  • #16   10. jun 2016 #15 Men hvor er det dejligt så god du altid er, til at virke bedrevidende, uden rigtig at hjælpe folk. Hvis nu du havde forklaret hvordan DU ville gøre det i første indlæg, i stedet for bare at poste et billede af en slagnøgle, så havde du rent faktisk hjulpet. Min metode duer og løser problemet, jeg ved godt der er gevind indeni svinghjulet, men hvis man ikke gider købe den aftrækker der passer til 250 kr, så kan man bruge min metode. Og den ødelægger ikke noget.

  • #18   10. jun 2016 Du har hjulpet en hel del, det er jeg ikke i tvivl om, men først efter to tre bedrevidende og højst uinformative indlæg.

  • #19   10. jun 2016 Jeg tænker bare hvordan fanden man har forstand på at renovere en starter kobling/krans, når man ikke engang formår at afmontere svinghjulet med den korrekte aftrækker?????? Sæt nu en luft eller el-nøgle på, præcis som hans Henrik skriver....... Skruetrækker og hammer metoden var noget man brugte da man kørte knallert i gamle dage, dengang man hverken havde forstand eller penge til en aftrækker smiley

  • #20   10. jun 2016 Jeg kan ikke trylle aftrækkeren frem kan du? Hvis man vil have svinghjulet af, er der to metoder, en er gratis og ufarlig, en anden koster en ganske bestemt gevinstang, man skal bestille, betale for og vente på. Vælg selv...

  • #22   10. jun 2016 ?????? jaaa træk nu på en du har hjulpet.. Jeg har jo sagt jeg ved du har hjulpet mange, men at jeg synes du har en dårlig attitude overfor folk der kaster sig ud i ting, i stedet for at prøve at hjælpe. Men gå nu bare i gang med at rekruttere en hær, så du kan bevise hvor dygtig du er..

  • Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 5 Emner: 2 Svar: 9
    #23   10. jun 2016 Jo du hjalp mig omkring mit problem den gang Hans Henrik, Og du var næsten ikke spydig i mit indlæg dengang (jeg kommenterede det ikke dengang, for det var ventet) Jeg ville dog ønske at det var tilfældet for de mange andre opslag du svarer på. Blot fordi man hjælper andre er det jo ikke ens betydende med at man får frit lejde for sin videre opførsel.

  • #24   10. jun 2016 Tag nu jeres chick fight på rastepladsen eller kør en tur istedet for at spamme mandens tråd...

    Eftersom du allerede har aftrækkeren Kenneth, så på med den, og klø på med luftnøgle eller el nøglen på aftrækkeren som andre også skriver, så skal den nok komme af smiley


  • #25   10. jun 2016 Tak for de konstruktive svar. Har næsten fortrudt jeg åbnede tråden. Satser på den bliver afmonteret imorgen og jeg skal nok beskrive metoden smiley

  • #27   11. jun 2016 26#
    Det handler ikke om dine evner inden for Mekanik, men den måde, du kommunikerer med andre på..
    Du er grov,bedre vidende og "hjælper" generalt folk herinde med enstavelsesord eller et billede af en pakke tudekiks.
    Hvilket gør din viden næsten ubrugelig. Typisk at et menneske bliver super dygtig til noget, som de så ikke, kan formidle videre.
    Sikke et spild af kompetencer.


Kommentér på:
Svinghjulet sidder fast på min kawasaki gpz 500 s 1987

Annonce