{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.605 visninger | Oprettet:

Jesper U
Jesper U
Tilmeldt:
9. okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Hjælp til strøm på ATV {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lige ved at blive gråhåret over et el-problem på min Kina ATV.
Jeg har lige gennemgået hele elnettet og når jeg nu starter den så springer den sikringen når jeg sætter den i gear.
Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til strøm på ATV
  • #1   9. okt 2016 kender følelsen.. To muligheder.. skift en ledning af gange ind til det virker eller bliv ved.. Eller køb et nyt lednings net på ebay..

    Jeg skiftede bare hele ledningsnettet på min for 5 år siden, opgraderede desuden de fleste af kablerne da de er underdimensionerede


  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #2   9. okt 2016 Tak for svaret.
    Som jeg skriver, så har jeg lige været det hele igennem og det er som udgangspunk rigtig fint.

    Jeg leder efter et bud på en konkret diagnose på det jeg oplever.
    Når maskinen står i neutral, er der en lampe der lyser. Når den står i bakgear, er der en lampe der lyser.
    Som det er nu, ryger sikringen hver gang den står i andet end neutral.
    Og jeg fatter ikke hvorfor.....?


  • #3   10. okt 2016 Prøv da at hive stikket fra føleren i gearkasse fra, det lyder da som om det er der problemet ligger. Elelrs koster nyt ledningsnet ikke mange basøre, gav 120kr for et sæt til knægtens CRF50 kopi, og det var med spole, CDI, og tændrør. Købt på aliexpress.com

  • #4   10. okt 2016 Har du prøvet med en større sikring? Prøvede det på en Kina cykel, indtil der var en der sagde det med sikringen smiley

  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #5   10. okt 2016 Jeg tør umiddelbart ikke bare at sætte en større sikring i da den VIRKELIG rister sikringen!
    Jeg tjekker det med stikket...


  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #6   11. okt 2016 Jeg kan se at der sidder en 10A sikring efter batteriet. Er det ikke for lidt? Er der nogen der ved hvor meget der kan/må sidde i uden at det begynder at lugte brændt? smiley

  • #7   11. okt 2016 På min Kina sad der også en 10er på og den slog sikringen hver gang jeg trykkede på start, så var der en der sagde at jeg bare kunne komme en 20er i og den sagtens kunne holde til det. Og den har kørt lige siden smiley

  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   14. okt 2016 Nå så er jeg tilbage igen.
    Nu er jeg nået frem til at det højst sandsynligt er ladestrømmen der knækker sikringen.
    Også en 20A!
    Hvad sker der hvis jeg sætter en 30A eller 35A i???


  • #9   15. okt 2016 så begynder ledningerne at smelte.. Så måske du skal opgradere ledningerne også.. Det lyder som om der er dårlig stel..

  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #10   15. okt 2016 Altså som om at den ikke har god nok forbindelse til stel eller at der er en løs forbindelse?
    Og ja, jeg tænkte nok at det ville være sådan noget med smeltede ledninger der kunne blive udfaldet.


  • #11   15. okt 2016 bare en stelforbindelse der er blevet dårlig.. lav to nye med større ledninger..

    fra batteri til stel. og fra stel til motor..


  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #12   15. okt 2016 Tak for tippet. Det vil jeg prøve.

  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #13   15. okt 2016 Lige et tillægs-spørgsmål.
    Hvis den "bare" har en dårlig stelforbindelse, hvorfor springer sikringen så?


  • #14   15. okt 2016 det er svært at sige.. Men det ene med det andet du ved.. Jeg er ikke elektrikker, men jeg kunne have en teori om et for højt ampere træk?

  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #15   15. okt 2016 Et for højt ampere træk? Vil det sige at den bruger for meget strøm?

  • #16   15. okt 2016 Jamen dårligforbindelse eller dårligt kabel giver for højt ampere træk og det udvikler varme som kan springe en sikring..

    Men det er sku noget mærkeligt noget i dit tilfælde, med at den går ud når du sætter den i gear..

    Det lyder jo mest af alt som om den har en dårlig dødmands kontakt som bliver aktiveret i det du sætter den i gear..

    Du ved, den kan jo ikke køre med starteren når den står i gear? smiley
    Så hvis du starter den i frigear, og høvler den i gear, og den så aktivere dødmandskontakten ved en fejl i systemet. ja så går den naturligvis ud..

    Kina ATV'er er noget lort at rode i... også derfor jeg lavede hele!!!! ledningsnettet om på min.. Men så kørte den også bare til evig tid, og gør det i øvrigt endnu, et sted i Nordjylland.. smiley


  • Jesper U
    Jesper U Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #17   15. okt 2016 Jeg kan godt høre at jeg skal det hele igennem igen!

    Det med at den går ud når jeg sætter den i gear, det har jeg løst. Det var en kortslutning i de dioder der fortæller hvilket gear den står i

    Så nu lyder det som om at jeg skal have fundet et nyt ledningsnet.

    Tusind tak for hjælpen...


  • #18   15. okt 2016 Start med at skifte Plus og minus kabler..

Kommentér på:
Hjælp til strøm på ATV

Annonce