{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Bagdæmper til Honda VFR750 {{forumTopicSubject}}

Hej godtfolk

Jeg har en VFR fra '89 hvor der er monteret en uoriginal bagdæmper af en tidligere ejer.
Problemet er at den er alt for stiv selvom den er skruet helt ud i forspændingen af fjederen. Og ja, jeg har leget med dæmpningen, så det er ikke det der er galt.

Da det er noget nemmere at finde bagdæmpere fra 90'er modellerne vil jeg prøve sådan hvis den da passer over..?
Er der nogen der har erfaring med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagdæmper til Honda VFR750
  • #1   12. okt 2016 Prøv og spørg inde på Vfr klubben

  • #2   12. okt 2016 Hvad er det for en uoriginal dæmper? Den kunne meget vel være af bedre kvalitet end en original. I så fald kan du få monteret en anden fjeder. Det koster ikke så meget (under 1.000 kr).

    http://www.racetech.com har de en spring rate calculator, hvor du vælger cykel og indtaster din vægt. Så giver den dig et forslag til valg af fjeder.


  • #3   8. nov 2016 Problemet er at jeg ofte kører med forskellig last, enten med damen bag på, med opbakning eller begge dele, men også tit alene. Fordelen ved en original er at den er meget nem at indstille da den er bygget til formålet.
    Det er bare lidt svært at opstøve en ældre dæmper og de er ofte ret medtagede...


Kommentér på:
Bagdæmper til Honda VFR750

Annonce