{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Vil ikke starte! {{forumTopicSubject}}

Halløj Temperaturen var lige over plus i går så valgte at køre en tur på arbejde, kunne bare ikke vente længere, når men turen gik fint og der var ingen problemer med at started den op selv om det er ved at være lidt lang tid siden den har været startet.

Men da jeg skal hjem nogle timere senere vil den pludseligt ikke starte. Starteren kører, men den hopper ikke i gang, efter nogle forsøg kan jeg høre batteriet er ved at være dødt så opgiver og får den transporteret hjem.

1) Hvad kan der være galt siden den ligepludseligt ikke vil starte?

2) Med hvor mange ampere må man lade min cykel?

Vil starte med at prøve en opladning, men aner ikke hvor hårdt man må lade på sådan en, kunne forestille mig det ikke var helt det samme som på bilen, min scooter fx kan kun MAX klare 1A.

Håber nogen kan hjælpe vil ud og køre igen nu det bliver helt frit for frost og salt.

/Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke starte!
  • #1   14. feb 2007 hvis turen til job ikke var ret lang har du muligvis ikke fået nok power på batt fra du startede den .
    prøv at lade på det .eller få den igang igen og så køre en god lang tur .


  • #2   14. feb 2007 Ladestrømmen må helst ikke overstige 1/10 af den angivne strøm på batteriet. (1Ah batteri lades med 0.1A)

  • #3   14. feb 2007 Der skal selvfølgelig være strøm på, men prøv også med lidt karburatorsprit... Lidt benzinkoldstart i luftfilteret plejer også at hjælpe. Når du kører hele året skal svømmerhuset også tømmes for snavs en gang i mellem

  • #4   14. feb 2007 når du ellers har fået strøm på den igen.
    så prøv da lige og pille tændrøret ud og tjek om der overhovedet er en gnist.


  • #5   14. feb 2007 HAHAH Jesper... Var også en fra mit arbejde sidste år der lige troede han kunne få mig til at stå der og ikke fatte hvofor den ikke kunne starte, men opdagede det med det samme da der ikke skete noget da jeg trykkede på starten..

  • #6   14. feb 2007 ha ha ha jesper, jeg lavede noget lignende da jeg var til syn i sidste uge:) jeg plejer altid bare at sætte chokeren til men den havde lige kørt så det var ikke nødvendigt så den stod bare og druknede, og syns manden stod og ventede og ventede DOHHHH pinligt:D

  • #7   14. feb 2007 Bromand fortalte at hans mc ( Kawa ZX 7 R) gik ud flere
    gange efter tankning. Efter lidt tid kom en anden mc køre
    hen til ham, og foreslog at han slog sidestøttebenet op...
    det hjalp :-))


  • #8   14. feb 2007 den med støttebenet har jeg sku også lavet... den blev bare ved med at gå i stå hver gang jeg satte den i gear og jeg fattede bare ikke hvorfor.... nøj, man føler sig dum når man finder ud af det

  • #9   14. feb 2007 Hehe, har også prøvet absolut det samme som Henrik N smiley

    Men nøj hvor var jeg dog også lettet over, at det bare var det og ikke noget virkelig galt smiley


  • #10   14. feb 2007 Halløj alle sammen.

    Nej det var dog ikke dødemandsknappen det var galt med. Den fik noget strøm, kærligt omsorg mens jeg ventede, renset luftfilter + en hurtig afrensning af ledninger og forbindelser omkring batteriet, tjek af tændrør og så startede den fint.

    Tror bare den er ked af ikke at have været ude hele vinteren, det kan jeg godt fårstå har det på samme måde.


  • #11   14. feb 2007 Støtteben:

    Jeg tror rigtig mange af os har lavet den med at glemme at slå de op, men jeg har også en gang glemt at slå det ud!!! På Langelinie - en torsdag - med en million mennesker - kæft hvor blev jeg til grin smiley


  • #12   14. feb 2007 hehe Knud... ja, den har jeg heldigvis ikke lavet endnu

  • #13   14. feb 2007 Apropos "dumme fejl"...

    Min gamle kollega oplevede en gang følgende:

    Han triller, på sin fine lille Virago 250 ind på en tank for at tanke. Der holder allerede en Harley med en "sej" gut, der skulle til at køre. Min kollega hilser pænt, som man jo gør når man møder en anden MC´ist, men ham Harley gutten, er tilsyneladende for fin til at hilse på en bambus harley, så han hopper op på sin Harley, og i bedste "Renegade" stil, sætter han begge fødder op på fodhvilerne, inden han sætter i gang... Det ser jo lidt sejt ud... Problemet er bare at han ikke har sat den i gear, så da han lukker op, siger det bare "WROOOUUM"... KLASK... Og så lå han på jorden og rodede rundt.... Min kollega havde pænt svært ved at holde masken... hehehehe smiley


Kommentér på:
Vil ikke starte!

Annonce