{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Strøm {{forumTopicSubject}}

Hej folkens


Hjælp!!! Min Yamaha DT50 springer pærerne i både bag og forlygte så snart den tager omdrejninger!
Det er 6 volt system!
Har forsøgt mig med både 12 volt pærer og pærer med stører watt, og de springer også!
Tænker måske en spændingsregulator kunne afhjælpe problemet? De spændingsregulator jeg har det på, har tre ben siddende!
Og så findes de beskrevet som positiv eller negativ spændingsregulator!

Hvordan monteres den?
Skal det være negativ eller positiv spændingsregulator?

Mvh bo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøm
  • #1   4. dec 2016 Hmm..
    Der står lidt om det m spændingsregulatoren her
    http://www.4stroke.dk/articles.php?article_id=31

    At du skifter til 12v pærer ændrer ikke nødvendigvis om de springer.. hvis den stadig smider 800000 ampere igennem (arh.. arhh.! ok - overdrivelse fremmer forståelsen.. smiley )

    Nå men - mini sønnens 110ccm ATV lavede samme stunt..
    og det kostede en ny spændingsregulator der passer lige til..
    Vi brugte den m 3 ben - men ring og hør inden du bestiller, - de er meget hælpsomme med at man får det rigtige..

    http://scootershop.dk/produkter/?search=Sp%E6ndingsregulator

    Håber det går.. smiley


  • #2   4. dec 2016 hvor gammel DT50 ??
    nogle af dem har regulator fra fabrik


  • #3   5. dec 2016 #1
    Nu er der ikke for høj ampere men for høj volt det springer pæren smiley


  • #4   5. dec 2016 Når det er et 6 V system og det ikke hjælper at monter en 12V pære har du over spænding på elnettet (for mange volt).

    Du bliver nød til at finde fejllen før du begynder at udskifte/monter stumper.

    Det er højst sandsynlig at det er spændings regulatoren der er problemet.
    Har haft en ældre motorcykel hvor der ikke sat en spændings regulator men en modstand til at holde spændingen nede.

    Hvis din er opbygget det en modstand og det er den som er defekt så vil jeg foreslå du montere en spændingen regulatoren i stedet for da der er meget bedre.

    Det kan godt lyde som det er det som du har gang i men du bliver nød til at fortælle hvilke spændingen regulatoren der er du har fået fat i eller er det ikke nemt at vejlede dig


  • #5   5. dec 2016 Du kan starte med at måle hvilken spænding der rent faktisk er på systemet når der tages omdrejning - dette vil give dig en god ide om fejlen (og vil som andre har været inde på højst sandsynligt vise alt for høj spænding, og det kan tyde på spændingsregulatoren)

Kommentér på:
Strøm

Annonce