{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Bedre bremseskiver SV650 {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig lidt mere bid i mine bremser og med både sinterklodser og armerede slanger, tæmker jeg det nok er de 9-10 år gamle skiver der fortjener at blive opdateret lidt.

Men hvad skal man vælge?
Der er jo mange at vælge i mellem og vil gerne have noget der virker, men uden det vælter julebudgettet.

Så er der nogle der kender nogle gode value-for-money mærker, eller findes det ikke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre bremseskiver SV650
  • #2   5. dec 2016 Selv efter jul vil jeg da gerne have nogle til en fornuftig pris, hvis det kan kombineres med en god kvalitet. smiley

    For et par år siden fik Kagizume ret gode ord med på vejen, men kan ikke finde dem mere.
    Så måske der er et lignende alternativ?


  • #3   6. dec 2016 Hvis skiverne ellers holder mål, så spar pengene.

  • #4   6. dec 2016 Jeg vil bare gerne have noget mere greb i bremserne.

    og har ikke noget at måle med, om de holder målet. smiley


  • #5   7. dec 2016 Thansen eller biltema kan sikkert sælge dig en skydelære, så kan du måle skiven. Ellers er jeg sikker på du kan få det gjort gratis i enhver synshal eller værksted.

    Du savner en undskyldning til at retfærdiggøre køb af waveskiver, det er helt tydelig i det du skriver. smiley

    Men du vil aldrig kunne mærke forskel til dit brug, evner og behov.


  • #6   7. dec 2016 Mit værksted tjekkede skiver gratis.
    Gav 6500kr for forbremser.
    Bagerens nyt dæk og en oversigt over eventuelle fejl, mangler eller kommende udgifter.

    Er du istand til at presse dine bremser eller slipper dækket først?
    Har du ændret affjedring?


  • #8   7. dec 2016 #5 Nej, jeg savner det jeg skriver - bedre bremser, så er design en sekundær faktor.

    #7 Puha, sådan en omgang har jeg siddet og regnet på en gang eller to.
    Gaver eller ej, så er det ikke inden for budgettet. smiley


  • #9   7. dec 2016 #8 så drop idéen om andet end standard skiver.

    Køb sinter klodser og armerede slanger, kan anbefale HEL slanger og kraftigt fraråde slanger fra WEZ, så skal du nok blive tilfreds.


  • #11   7. dec 2016 #9 Jeg har sinterklodser og armerede slanger.
    Men kan godt se jeg måske kigger på det forkerte.

    #10 Det må jeg have undersøgt.


  • #12   2. jan 2017 Hej Hansen,

    Som andre også skriver, så får du ikke mere ud af SVinets originale bremser ved at skifte til andre skiver; hvis du allerede har skiftet slanger og klodser, har du nok fået det ud af det, som er muligt. Jeg fik sat nye (wave-)skiver på min oldschool sidste år, som erstatning for de originale skiver (fra 2001), og det gjorde ikke nogen mærkbar forskel.
    Jeg tror, at hvis du skal have mærkbart "mere bid" (som i "større bremseeffekt"), så koster det caliper med flere stempler og sandsynligvis større bremsemaster. Og så er du i realiteten ikke langt fra et GSXR-forende-swap.
    Ellers prøv evt. at smide spørgsmålet inde på SV-Riders Facebook, og tag Alex eller Sajmon. De burde også kunne komme med noget input. smiley


Kommentér på:
Bedre bremseskiver SV650

Annonce