{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
413 visninger | Oprettet:

Justere TDR125 Belgarda 34hk med Dellorto 28mm {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nu efter det er blevet koldt og vådt, så vil min gamle knoldhopper simpelthen ikke starte på almindelig vis. Jeg kan godt få den i gang med tålmodighed og startspray og ekstra 12V. Og når den er varm kører den fantastisk.

Jeg havde egentlig bestemt mig for at sætte den ved Bille MC i Skanderborg, så jeg var lige inde og kigge åbningstider, og ser så at han lige holder lukket de næste 3 uger.

Jeg havde anskaffet den maskine for at kunne køre på den om vinteren, så jeg vil høre om der er nogen herinde der ved hvem der kan hitte ud af det, og ikke mindst have nogle forskellige dyser, pakninger mv. på lager.

ting jeg selv har gjort, renset karburator, renset membraner (der var smuds så de ikke var helt tætte) prøvet nyt tændrør. Justeret YPVS efter manualen. Jeg er bange for at jeg selv kan bruge måneder og mange penge på at forsøge mig frem. Jeg vil hellere kunsultere en "nørd"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Justere TDR125 Belgarda 34hk med Dellorto 28mm
  • #1   13. jan 2017 Det kan være du har lidt kondens i tank og kaburatorsystem, så en billig ( måske) løsning , kunne være og prøve sig frem med en slat kaburator sprit i benzinen ?


  • #2   13. jan 2017 eller utæt pakdåse ved krumtappen , udover det skal du med garanti have en større dyse til koldere vejr

  • #3   13. jan 2017 #1 benzin er med sprit i. Prøvede også med en tragt i stedet for tanken, både med og uden sprit.

    #2 utæt pakdåse, vil den så ikke køre dårligt? Ved du om den er nem at komme til? går ud fra at det er den i venste side


  • #4   13. jan 2017 måske begge sider , tjek lejeslør , og membran i indsugningen ... jo sikkert nok , men den vil især være svær at starte hvis suget i krumtaphuset mangler /delvist



  • #5   13. jan 2017 2 takter = ny dysning afhængig af temperatur

  • #6   13. jan 2017 Har den kørt fint i sommers, skal du gå op i dysning, da det nu er koldt.
    til forår, når det bliver lunere igen, gå da tilbage til den oprindelige dysning igen


  • #7   13. jan 2017 Jeg har ikke nogen dyser, men nålen er helt i bund. Prøver i midten. Men jeg mener at den burde kunne starte selvom? Jeg vil også prøve at kigge ind til statoren, hvis pakdåse er utæt, må der jo være 2-takts olie mm derinde. Er pakdåsen utæt i den anden side, kan den nok ikke få falsk luft derfra + vil den vel blæse luft motor/gearolien

  • #8   13. jan 2017 Jeg tror ikke at det har noget med dysen at gøre, den skulle starte uanset om den er "sommer/ vinter dyset"
    Personligt har jeg aldrig dyset mine 2 taktere om, DT 125, DT 175 og andre, selvom det var vinter og det har aldrig været et problem.


  • #10   13. jan 2017 Det er jo 24 år siden den kørte ud af fabrikken. Tomgangen står først jævnt ved 3000 o/min efter tælleren, men jeg mistænker den for at vise for meget dernede.
    Den KAN jo starte, men der skal lokkes meget, og når den er varm springer den i gang når jeg kigger på start-knappen.

    Jeg kan ikke finde nogle specs på dyser m.v.
    Haynes har lavet en rep manual til dt125r og tzr125. De kører med samme motor, men der findes 3 forskellige karburatorere til dem og det er alle 26mm Mikuni.
    Jeg har ladet mig fortælle mig at min er en Belgarda, som vist betyder at den er lavet i Italien med 34hk. Umiddelbart ser det ud til at forskellen er den Dellorto 28mm. En TZR125 er opgivet til 26hk, der hvor jeg har kigget.


  • #11   13. jan 2017 En så gammel cykel står nødvendigvis ikke som da den forlod fabrikken. Jeg ville stadig tjekke hele kabunaden, nu du er i gang

  • #12   14. jan 2017 Alt er gennemgået, alle huller og dyser, blæst. Jeg ved bare ikke hvad de forskellige dyser burde hedde.

    Iøvrigt så blev cylinderen boret 0,5mm op lige inden jeg købte den. Ved ikke om der er pillet ved karburatoren siden. så har den hele revulutionernede 127,1cc kontra 124,9cc

    Ved søgning fandt jeg en TZR125 Belgarda med 30hk, men stadig Mikuni 26mm karburator.

    Jeg kan


  • #14   14. jan 2017 Den er sænket helt og det har den været lige siden jeg købte maskinen i september, jeg har kørt ca 150 km på den. Den startede fint i "sommers"

  • #15   14. jan 2017 pakdåserne vil ikke forårsage sved af 2takts olie eller blæse bobler i gearolien , men æde gearolien og suge falsk luft og giver startvanskeligheder og er vel ikke sært hvis de er 20? år

  • #16   14. jan 2017 Har du prøvet at give den et skud bremserens og se om den kan starte?
    Når den er startet, så se om du kan finde utætheder med bremserens.


  • #17   14. jan 2017 i indsugningstakten kommer der da overtryk i krumtaphuset, ikke? Jeg husker min gamle 4-gear, der var olie mm bag tændings ankerpladen. Så fik den en ny pakdåse, og væk vad det.

  • #18   14. jan 2017 #16 Den kan godt startes, jeg bruger startspray. Jeg vil prøve, men er bremserens lige så godt?

  • #19   14. jan 2017 Bremserens er finno

  • #20   15. jan 2017 nej , indsugningen sker igennem krumtaphuset , så hvis den blæser ud den vej er det vel forståeligt den ikke starter smiley læs / google om 2taktere

Kommentér på:
Justere TDR125 Belgarda 34hk med Dellorto 28mm

Annonce