{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Honda CB1100F Super Bol'Dor Kobling {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål her til aften, venligst svar kun hvis du kender svaret, og ikke bare gætter :).

Min kobling trængte til service og jeg kunne se at den ikke var samlet på samme måde som der er anvist på snittegningen.

http://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-cb1100f-super-sport-1983-d-usa-clutch_bighu0200e5d08_bcd6.gif

På min var der byttet om på nummer 13 og 14.

Skiven nummer 13 har stråler som passer til akslen, men sidder den længst inde som anvist på tegningen, så kommer skiven så langt ind at strålerne ikke har kontakt med den del af akslen som har stråler.

Jeg syntes det virkede lidt mærkeligt at der skulle være stråler i skiven, hvis den ikke skal sidde over strålerne på akslen.

Så mit spørgsmål lyder, eftersom tegningen vel er korrekt, hvorfor pokker skal en skive med stråler så ikke sidde over strålerne på akslen :)?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB1100F Super Bol'Dor Kobling
  • #1   20. feb 2017 Den skal ha de tænder for at passe på akslen der hvor der ikke er tænder på akslen helt inde. Hvis den passede udover tænderne ville diameteren ikke passe, den ville ikke blive centreret, der hvor der ingen tænder er og derfor er smallere, giver det mening?
    Det er min teori smiley
    Dem der så har samlet den før kunne så heller ikke forstå at den skulle sidde der hvor der ingen tænder er og har derfor monteret det forkert?
    igen bare min teori smiley


  • #2   21. feb 2017 Jeg kan godt forstå din ide om at når skiven har stråler, så får den en mindre inder diameter, men den sidder stadig lidt løst på akslen efter strålerne.

    Akslen er 25mm hvor klokken sidder, og 23mm ved strålerne, og der imellem har jeg ikke målt den, men den er lidt mindre.

    Jeg var bare lidt i tvivl om jeg samlede den rigtigt, hvis jeg fulgte tegningen, så jeg håbede der ville dukke en bol'dor ekspert op, lige og sige at sådan her er rigtigt.


  • #3   21. feb 2017 Altså jeg tror ikke at tegningen er forkert og det er ud fra tegningen jeg har min teori, altså hvorfor det er som det er, men jeg er ikke en ekspert smiley

  • #4   21. feb 2017 Du frabeder dig gætterier, ret forståeligt eftersom det ikke fører til ret meget, men det ser desværre ikke ud til der kommer nogle eksperter på banen, så jeg kommer lige med et lille indspark.
    Bagved de omtalte skiver ligger iflg. tegningen en låsering, men jeg kan ikke få øje på den på dit billede. Måske trænger jeg bare til briller, eller billedet er taget så den ikke kan ses, men kunne det tænkes at den mangler, så skiven med stråler kommer for langt ind??


  • #5   21. feb 2017 Der er to låseringe (nr 17), de sidder i koblingsklokken på hver sin side af de to lejer(18). Man kan ikke se dem på billedet, men jeg ved de er der, jeg har haft dem ude og skifte lejerne :).

  • #6   21. feb 2017 Ja er det ikke sådan nogen "indvendige" tynde låseringe?

  • #7   22. feb 2017 Jo præcis, to tynde ringe uden øre på, som er meget irriterende at skulle få ud smiley

Kommentér på:
Honda CB1100F Super Bol'Dor Kobling

Annonce