{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.027 visninger | Oprettet:

Nogen der har erfaring med mosfet ensretter + og minusser? {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu har min Cbr 600 brændt sin 5. ensretter og jeg er begyndt at blive lidt træt af det. Kunne godt tænke mig at hører om nogen har haft erfaring med en mosfet ensretter over en org shunt ensretter.
Hvad jeg lige har forstået skulle udvikle mindre varme og det tænker jeg måske kan forlænge levetiden.

Glæder mig til at hører jeres input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har erfaring med mosfet ensretter + og minusser?
  • #1   21. feb 2017 Og hvis nogen ligger inde med en ensretter leder jeg efter en smiley

  • #2   21. feb 2017 Der findes kun en rigtig løsning som er lidt dyr at anskaffe men den virker
    Tjek selv alle bruger
    schnabel tænding


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   22. feb 2017 Allerede efter nummer 2 var brændt af, skulle du have tænkt at noget andet var galt.

    Fejlfind - ellers brænder du mange flere af også.


  • #6   22. feb 2017 Det kan du selvfølgelig ha ret i, men det er meget normalt problem på sådan en stuntbike

  • #7   22. feb 2017 Jeg ved at på de tidligere årgange af blackbirds var de også svage. Mange omgik dette problem ved at montere en R/R fra en Yamaha R1 da de åbenbart er en lille smule bedre smiley

  • #8   22. feb 2017 måske det kunne lade sig gøre på f4i også?

  • #9   22. feb 2017 Hvis din MC kører med den gamle model pre 2000 med 5 ledere, skal den af med en hulens masse varme.
    Hvis ikke du ligefrem monterer en fra f.eks. R1 eller lignende, kan du save ud til ensretteren, som vist på billedet (VFR RC36) og montere en stor 10mm aluplade fast med en køleplade på ydersiden af bagskærmen.
    Så bliver varmen intet problem.

    Du skal nok også være sikker på, at fejlen ikke ligger et andet sted... smiley


    profilbillede
  • #10   22. feb 2017 Set nede/udefra:


    profilbillede
  • #11   23. feb 2017 havde også tænkt på måske at montere en lille 12 v blæser på den.
    min model er f4i dvs 2001 og frem


  • #12   23. feb 2017 Det giver ikke nok køling Mike smiley

  • #13   23. feb 2017 Der skal hvertfald en holdbar løsning til smiley

  • #14   23. feb 2017 Jeg har selv oplevet, at miste enretter flere gange, selv en Schnabel røg. Jeg fik først løst problemet med endnu en Schnabel enretter og ved skift af Stator.

    Det kostede mig 3 batterier og 3 ensretter før jeg fandt fejlen. Der var ingen fejl på stator, hvis man målte den, men ensretterne holdt først da jeg skiftede statoren. Så tænker at stator først når den blev varm lavede et eller andet som fik enretteren til at brænde af, og lede alt for meget strøm i batteriet, så det kogte.

    Det var så slemt den ene gang, jeg næsten ikke kunne få batteriet ud af batteriboksen, som også blev lidt medtaget sammen med batteriet der var godt bulet men heldigvis ikke flækket så syren var løbet ud smiley


  • #16   23. feb 2017 #15 (samme som #17)
    Flemming Disc H:

    Er Schnabel-modellen ikke en switch mode regulering?


  • #17   23. feb 2017 Hej Mike.
    Mine DiscSchnabel’er regulator/ensretter er ikke mosfet, men virker på lidt samme måde.
    Din originale eller kopi af originale regulator/ensretter, kortslutter mod stator, når batteri er fyldt op, hvor mine og mosfet, åbner mod stator, når batteri er fyldt op.
    Dette belaster stator mindre og regulator/ensretter udvikler mindre varme og holder bedre.
    Du skal dog som andre også skrive få testet stator, specielt om der er kortslutning fra faser og til stel, for selv en stator med kortslutning til stel, kan lave strøm, men regulator/ensretter får en høj vekselstrøm ind på minussen og det kan ødelægge selv en stærk DiscSchnabel.
    Jeg har prøvet at vedhæftet Schnabel’s instrukser som et billede, som viser en simpel måde at teste stator på.
    Men ellers er du velkommen til at kontakte mig, hvis jeg kan hjælpe.
    Mvh Flemming Disc
    www.discteknik.dk


    profilbillede
  • #18   23. feb 2017 Hej Jens.
    Jeg er ikke lige med på hvad en "switch mode regulering" er.
    Det er tyristor, der åbner og lukker for strømmen fra stator på en DiscSchnabel.
    Hel samme måde som Erik Schnabel lavede dem, mine er bare opgraderet med nye stærkere og bedre komponenter, og er så bygget op, så der er mindre chancer for at lave fejl under produktionen
    Mvh Flemming Disc
    www.discteknik.dk


Kommentér på:
Nogen der har erfaring med mosfet ensretter + og minusser?

Annonce