{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Forgaffel olie intrude 1400 vs 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej . Er der nogen der har erfaring med hvorvidt det er "nødvendigt" at skifte forgaffelolie på en 1400 vs ( årg 2004) , den virker bare alm blød /normal , men jeg oplever periodisk ved ca 60-70 km/t at forhjulet ved alm ligeud-kørsel hopper som var det ovalt !!!, ( og det er det ikke) , så jeg tænkte det måske kunne være mangel / eller "gammel olie på gaflen der udløser problemet . Olien har aldrig været skiftet /checket ...!
PS: Den har kørt 15000 km !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel olie intrude 1400 vs 2004
  • #2   29. mar 2017 skidtet bør skiftes hvert 2-3år og med det du beskriver må svaret være, ja så afgjort

  • #3   29. mar 2017 Enig med 1 og 2.

    Omend jeg ikke er sikker på det er her problemet er.. Jeg ville starte med at få afballanceret hjulet.


  • #4   29. mar 2017 Lyder mere som dæk/hjul

  • #5   29. mar 2017 Dæk og hjul er snore-lige og afb. da det blev mont , og klodserne sidder der stadig ???? , hmm, må prøve at pille hjulet af og "balle" det for en sikkerheds skyld

  • #6   29. mar 2017 Dårlig/slidt affjedring kan sagtens få hjulet til at gå i selvsving.
    I alle tilfælde trænger din forgaffel til en service.


  • #7   29. mar 2017 Tror også på et olieskift skal forsøges !, og en afbal-kontrol !! Så er jeg jo selvf. på den sikre side . Tak for div inputs smiley

  • #8   29. mar 2017 Petersen : Skal jeg forstå din "bemærkning" som at det er gaflen der skal "serviceres" .....eller ??

  • #9   29. mar 2017 Den olie ER Gammel - skift den allerførst.

  • #11   29. mar 2017 Ja selvfølglig er det nødvendigt, og hvis jeg var dig, ville jeg gå 5 op viskositet så får du en meget mere stabil cykel fremfor en gyngehest smiley

  • #12   29. mar 2017 Lyder fornuftigt , dvs en sae 15 olie, da jeg lige hurtig har set det er en sae 10 der er på . Så skal jeg bare hitte ud af om der er aftap. i bunden af gaffelrørene, så jeg slipper for at skille gaflen ad. Nogen der har prøvet det på en VS. er, jeg har min Clymer håndbog , men synes ikke umiddelbart det er vist . Nå men jeg finder vel ud af det smiley , der skal 354 ml på hvert rør kan jeg se

  • #13   29. mar 2017 SAE 15 lyder som et godt valg, jeg har gjort det på min VL1500, og der skulle gaffelrørne af, det tror jeg og de skal på din, men så kan du også rigtigt få pusset ind i hjørnerne smiley

  • #15   29. mar 2017 Jeg har nu lige tappet begge rør for olie via en aftap.skrue der er i bunden af rørene. Den olie der kom ud var nu rimelig fin og rød , lugtede heller ikke af muggen r.. eller noget , men lige hvor meget der er kommet ud ved jeg ikke helt ,?? men nu får den 354 ml frisk sae20 olie i hvert rør og så må jeg se effekten . Tak for alle indspark i dette fantastiske forum , hvor der altid er "flinker-folk" der gerne vil hjælpe , det er fedt . Og ja så "baller jeg lige hjulet igen for en sikkerheds skyld . Fortsættelse følger når den kommer ud af værkstedet om en uges intensiv pudsning og smårep ´s tid smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #16   30. mar 2017 Nu skal du være opmærksom på at når man hælder gaffel olie på er det olie højden i den helt komprimerede ben (uden fjeder) man måler i forhold til, og især med den drænings metode du har brugt. Normalt piller man toppen af, fjeder ud og pumper benet nogle gange, stiller det på hovedet og lader det dryppe af, og stadig er det olie højden man gå efter.

  • #17   31. mar 2017 Jeg har nu drænet røret ( nedefra) pumpet mange gange , blæst med trykluft oppe og nede fra , og fjernet fjederen oppefra ( af gode grunde smiley ) så er det vel bare at hælde de anbefalede 354 ml på ??? , der er et mål i min håndbog der siger man skal måle olie ca 20 cm fra top surface , er det så selve yderørets øverste kant monstro
    ps : så har jeg sskaffet noget Castrol sae 20 så den skulle blive lidt mere hård ( end en bryllupspi. )



Kommentér på:
Forgaffel olie intrude 1400 vs 2004

Annonce