{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.701 visninger | Oprettet:

Sara Anna K
Sara Anna K
Tilmeldt:
22. apr 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 4

Starter virker, motoren brummer men MC´en starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hey!

Ny i dette forum og/men har brug for kvalificeret hjælp...

Suzuki gsx 600F fra 92. Har lige fået nyt batteri og har indtil jeg kørte den på stald sidste vinter kørt upåklageligt (den sidste måned inden jeg satte den på stald var der lidt bøvl med batteriet, men det fandtes der som sagt en nem løsning på)

Nu har jeg et problem: Efter at have fået nyt batteri sprang den fint an et par gange efterfølgende når jeg startede den. Nu har jeg så ladet den stå i 3-4 uger uden at køre på den og nu oplever jeg at maskinen ikke vil starte.

Batteriet er selvfølgelig ladt op igen og der er endda forsøgt med startkabler for at være sikker på at den ikke manglede strøm.
Der sker der at starteren kører fint rundt... motoren (formoder jeg det er) "brummer" men springer aldrig rigtigt an. Sådan har jeg forsøgt at starte den efterhånden mange gange, men det er som om den aldrig "tager ved og springer an". Lige nu kan den altså ikke starte.

Jeg har ikke fået gjort andet ved den siden jeg købte den i sommer udover at skifte olie, oliefilter og dæk. Jeg ved ikke hvornår den sidst har været til service og/men det kommer den meget snart hvis ikke der findes en nem løsning på mit problem. Og det er her i kommer ind i billedet...

Er der mon nogen der kan give good advice uden at det kræver at jeg skiller den hvide dame totalt ad?

Bedste hilsner, Sara


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter virker, motoren brummer men MC´en starter ikke
  • #1   22. apr 2017 Jeg kan godt li denne for at start med smiley

    Dog på Englisk!

    http://www.motorcyclecruiser.com/what-to-do-when-your-motorcycle-wont-start


  • #3   22. apr 2017 Dødemandsknappen.....måske du har kommet til at skubbe til den ? smiley

  • #4   22. apr 2017 4 nye t-rør, så kører den igen! De små ngk er noget l###, hvis man har haft koldstart et par gange, uden at komme ud og køre!

  • #5   22. apr 2017 Tak for jeres svar! smiley

    Kristian A: nej smiley

    Ruben S: Det ejer den ikke (den er for gammel tror jeg)

    Asger: ja - jeg har faktisk lige talt med en mc mekaniker som mener at det enten er nye tændrør der skal til eller at karburatoren bliver renset (han hældte mest til det sidste)


  • #6   22. apr 2017 den har 99 % sikkert dødmandsknap øverst på kontaktsættet i højre side men der er da ikke sikkert det er det smiley
    og hvis der er kondensvand i tanken kan det godt brænde tændrørene i stykker , ellers syntes jeg ikke der er problemer med ngk og så vil den også have svært ved at tænde ordenlig ,


  • #7   22. apr 2017 En GSX600F HAR dødmandsknap!

    Ville jeg lige kontrollere som det første, eftersom du ikke vidste at den var der smiley


  • #8   23. apr 2017 Uden at kende modellen 100 % vil jeg mene det er den røde kontakt på billedet her ... i den gule cirkel

    profilbillede
  • #9   23. apr 2017 Sara , er din "dødemandsknap " fjernet ???
    på videoen her af samme model og årgang , ses den tydelig ved højre håndtag smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=Y2yvTRt01XA


  • #10   23. apr 2017 Yes yes - jeg misforstod (forvekslede med den funktion som gør at mc'en går ud hvis støttebenet er slået med mens den står i gear - pinligt men sandt??)

    Hmm.... jeg må ned og tjekke den knap i morgen tidlig. Umiddelbart tænker jeg dog at den burde forsage at motoren på ingen måde kører rundt, hvilket min jo lyder til at gøre en lille smule.


  • #11   23. apr 2017 Min motor tørner fint rundt selvom dødemandsknappen er slået til og ikke starter. Prøv det! smiley

  • #12   23. apr 2017 Det var ikke det (dødemandsknappen)... den står fint på "run". Ved heller ikke om jeg havde følt mig mest lettet eller mest pinligt pinrørt hvis det "bare" havde være det;)

    Planen er at rense karburatoren nu og give den nye tændrør. Er der nogen der har nogle gode link til gør-det-selv videoer for overblik over om jeg kan sætte den første og bedste mand på opgaven eller om jeg død og kritte er nødt til at køre den til mekaniker???


  • #13   23. apr 2017 Test da lige først, om der er gnist på dine tændrør når du forsøger at starte.
    Hvis ja, så prøv lige at smide lidt benzin ( hvad der kan være i en teske ) ned i hver tændrørshul. På med tændrør igen, og prøv så at starte maskinen.


  • #14   23. apr 2017 https://youtu.be/dD3UWtLfzX4



  • #15   23. apr 2017 kør til mekaniker , uanset råd og et par få gode råd , er jeg ikke i tvivl om det i sidste ende er billigere at køre til mekanikeren



  • #16   23. apr 2017 Du siger den brummer men tager fat.
    Høre du klik ? (der kommer et klik fra relæ'et når du trykker på starteren) hvis du ikke høre klik, så tjek relæ, det kan være svært, men tag en skruetrækker, som ikke er el-førende (altås træ eller plast håndtag) og forbind de to store poler ( der er to små til startknappen, to store fra plus til starter).

    Hvis starteren køre rundt når du omgår relæet, så er det den der er gal.

    Hvis den stadig kun brummer, så er det starteren selv. Her kan du være så heldig som jeg var, at det var en isolator (bakelit skive) som var i stykker, som derved sendte strømmen ud i stel. Jeg lavede en ny i plast, og så virkede den igen.

    Hvis det ikke er det...så er vi ude i død starter, det kan være kul inden i starteren, nemt at lave. eller nedbrændte spoler, det er dyrt.

    Men altså du burde have fundet fejlen inden du når helt herned smiley


  • #17   23. apr 2017 https://youtu.be/p44VNddZ7Zc

  • Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #18   25. apr 2017 Hej Sara

    Jeg står i samme situation som dig, præcis samme symptomer. Jeg har dog været igennem et par ting allerede: jeg har skiftet batteri, tændrør og brændstof. Jeg har også forhørt mig rundt omkring og har fået at vide at karburatorerne skal renses og synkroniseres. Jeg vil tro det er samme problem vi har.

    I modsætning til dig har jeg dog fået min startet et par gange - men så er det som om den langsomt drukner og falder i omdrejningerne til den til sidst bliver kvalt. Efterfølgende får jeg samme brumme lyde uden at der sker en antænding. Vær opmærksom på at man meget hurtigt dræner batteriet ved at prøve at tænde den igen og igen. Man har som regel kun et par forsøg.

    Havde faktisk tænkt mig at rense karburatorerne i dag, men er lidt usikker på om det er for stor en opgave. Min tekniske know-how er ret begrænset.


  • #19   25. apr 2017 Ser sidder en skrue i bunden af svømmehusene prøv at løsne dem og tjek om der ikke kommer lidt vand med ud. Tilsæt noget rensevæske til benzinen

  • #20   25. apr 2017 Tak for alle jeres kommentarer og råd:)
    Jeg starter med karburatoren og så ser jeg hvad der sker derefter. Jeg opdaterer selvfølgelig lige på problemet smiley


  • #21   26. apr 2017 Har lige givet min gsx 600 f 95 i bytte for en ny mc .
    i vinter fik den , den store omgang nye tændrør ,luftfilter ,olie ,olie filter.
    Da jeg så kørte min første tur kørte den ad h. til ?
    Rensede karburator fra a-z det IKKE bare lige på sådan en .Men det hjalp kun lidt.
    Den havde ikke problem med at start kold ,men kunne godt tørne nogle gange ,når den var varm .Så købte jeg Carbtune og fik stillet karburatoren ,det gjorde at den ,kun havde problem med top omdr. ved høj belastning .
    Suma sumatrum , Det var var fjerdrene til spjældene i kaburatorene.


Kommentér på:
Starter virker, motoren brummer men MC´en starter ikke

Annonce