{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

XS400 DOHC forgaffel {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig udviddet garagen med en Yamaha XS400 E12 fra 84.
og efter jeg har gennemgået den, kører den rigtig godt. det sidste problem jeg har er, at forgaflen er for blød når jeg bremser, den går helt i bund allerede ved mellemhård opbremsning.
jeg har haft gaflerne skilt ad, renset og fået ny olie.
kan det bare være fjedrene der er trætte? eller er der noget andet der kan spøge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XS400 DOHC forgaffel
  • #1   25. apr 2017 Til info sad jeg lige og søgte gennem fora, og fandt mange der skrev at den bare skulle have noget mere olie, så jeg prøvede for sjov at give den 75 ml mere i hvert rør i oven i de 263 ml den står til, og det lader til at hjælpe gevaldigt. Jeg har ikke været ude at køre, men jeg kan ikke bare trykke den i bund længere ??

  • #2   25. apr 2017 Mere olie øger dæmpningen, men det kan betyde at den ikke følger underlaget så godt. Et gæt kunne være at fjedrene er blevet lidt trætte, find en manual der angiver tolerancen på længden og se om de er blevet for korte. Er det tilfældet er en billig løsning at dreje et par nylonpropper og skubbe dem med ned i røret, ellers er det nye fjedre.

  • #3   25. apr 2017 med mere olie i, vil luftrykket over olien stige mere når benet komprimeres, og derfor må det give en progressiv fjedervirkning, så vidt jeg forstår.
    jeg har en manual over den, og jeg havde godt tænkt på et lægge noget over fjedrene, hvis de er for korte. men det virker ikke som om den hænger for langt nede når jeg kører. den komprimerer bare gaflerne alt for let. og umiddelbart virker det til at lidt mere olie gjorde en gevaldig forskel. smiley


Kommentér på:
XS400 DOHC forgaffel

Annonce