{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.867 visninger | Oprettet:

Ledningsnet / generator {{forumTopicSubject}}

Jeg er stadig igang med ledningsnettet på min GSér

Der er en ledning fra generator jeg ikke kan finde ud af hvilken funktion har.??
Så jeg håber på der er herinde der klog i el.

På billedet er det den der er makeret med en blå ring, G/W fra generatoren som så går til lyskontakt. Når lys kontakten tændes sendes strømmen vider af R/W til min "rectifier" laderelæ eller hvad man nu kalder den.

Jeg har ikke den lyskontakt mere, så spørgsmålet er jo hvad skal de to ledninger nu? skal de bare forbindes sammen nu, G/W og R/W så den fra generator går direkte op i lade relæet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ledningsnet / generator
  • #1   1. maj 2017 Lige et billed af hele ledningsnettet hvis det kan hjælpe.

    profilbillede
  • #2   1. maj 2017 Kører du stadig med den gamle ensretter og laderelæ ?

  • #3   1. maj 2017 ja og nej, jeg har ikke kørt den endnu smiley
    Men planen var da at bruge det.

    Når jeg finder ud af hvad den ledning skal bruges til.


  • #4   1. maj 2017 så vidt jeg kan se, er det bygget sådan op, at det som udgangspunkt kun er 2 af faserne, der lader på batteriet. Når man så slår lyset til, bliver den 3. fase også kørt med igennem ensretteren, så der bliver ladet hårdere på batteriet.

  • #5   1. maj 2017 Det er det gamle syge Suzuki system, hvor den ene fase på generatoren går direkte til forlyset, udenom ensretteren så det er veksel strøm direkte til forlyset når det er tændt.
    Smid det væk og køb en regulator, det dur. Det andet får du aldrig til at virke tilfredsstillende.


  • #6   1. maj 2017 Det vil så sige at de to pågældende ledninger bare skal luses sammen???


    Det kunne da godt være jeg med tiden skulle tænke på et andet laderelæ / regulator, jeg har ikke kørt cyklen endnu, så kender ikke til det problem.
    Hvis du kender systemet så godt, kan du så henvise til en regulator der kan bruges her, og hvordan den forbindes?


  • #7   1. maj 2017 Karsten:
    Når man tænker lidt over det, så kan det jo egentlig ikke virke helt dårligt, min cykel er 40 år gammel, og umiddelbart er det den gamle org. der stadig sidder på smiley
    Hvordan skulle forlyset egentlig kunne virke hvis det får vekselstrøm?

    Men tilbage til spørgsmålet, så skal de to ledninger bare forbindes??
    når jeg ikke har den kontakt mere.


  • #8   1. maj 2017 Det eneste du ikke kan med vekselstrøm er at lade på et batteri, der er også vekselstrøm der får lyset til at tænde hjemme ved dig.
    Og ja det er 40 år gammelt, men det er først nu du er kommet ind i billedet, vil lave om på tingene, uden at vide hvordan det virker.


  • leif b
    leif b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #9   1. maj 2017 Det var ikke det bedste suzuki fandt på degang,har selv suzuki gsx1100ef fra 84.
    De 3 gule ledninger fra generatoren går direkte til enretteren, købt hos von znabel i kronborggade,men desværrer lever han ikke mere,han kunne lave verdens bedste ensretter .Butikken blev solgt til en på lolland som fører det vidre
    så længe lager haves,jeg har ikke adressen her ,prøv at google ellers kontakt mig ,så skal finde den frem . MVH Leif Buchwald


  • #10   1. maj 2017 Det er derfor jeg spørg smiley
    Nej jeg har som ikke de store problemer med at lave ledningsnettet, men det her forstår jeg bare ikke meningen med, hvorfor den ledning går direkte op i lys kontakten.
    Hvad skulle ulempen være i at bruge den gamle regulator / laderelæ hvis jeg forbinder de to ledninger?


  • #11   1. maj 2017 Takker Leif.
    det kunne godt være jeg gør brug af at kontakte dig, men først vil jeg lige give den org. en chance smiley


Kommentér på:
Ledningsnet / generator

Annonce