{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Crash protection {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig anskaffet en sort Honda VFR 750 F, årgang 1992.
Den var ret pæn inden prøveturen.
Under prøveturen besluttede jeg at købe den.
Skulle lige tanke inden jeg afleverede den til klargøring hos forhandleren. Under u-vending på et skrånende underlag, stallede motoren (på grund af ukyndig betjening), og skønheden væltede om på venstre side. Absolut hæslig lyd!
Fæle ridser i kåben.
Jeg købte motorcyklen, fjernede to stykker fairing, som nu er under reparation. Det er et temmelig omfattende arbejde på begge sider, så her kommer omsider spørgsmålet (inden jeg monterer igen):

Hvem har kendskab til andre, der har monteret styrt-beskyttelses-dupper på denne model - eller kender en leverandør, der leverer kits til denne model af Honda?

Jeg har spurgt mange af de oplagte leverandører på nettet, men de spurgte leverer kun universaludgaver, der kan monteres alle steder (og ingen steder).
Jeg har brug for enten kendskab til en konkret eksisterende montering på denne model fra 1992, eller - en henvisning til det modelspecifikke kit, jeg evt. har overset under min søgen blandt forhandlerne.

Kommentarer på:  Crash protection
  • MAF kbh
    MAF kbh Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1.559
    #1   18. maj Jeg fandt nogen billeder

• MAF kbh
    MAF kbh Tilmeldt:
    feb 2013

#2   18. maj

• MAF kbh
    MAF kbh Tilmeldt:
    feb 2013

#3   18. maj Jeg søgte på rc36 sliders.
    Ikke 100% på det sidste billede her er fra en rc36

Det er fra den her side
    http://www.whaccessories.com/Honda-XPad-Sliders-VFR%20750-97.htm

• #5   18. maj Tak, Dima.
    Jeg har kigget på disse billeder tidligere, men nu får de lige en ekstra granskning i forhold til, hvad der findes af anbringelser på stellet, og hvor propperne kommer til at stikke ud gennem sidefairingen, som var lidt anderledes i 1992 udgaven.
    Og tak, Andreas.
    Du har ramt en leverandør med selve modellen, og disse sidebeskyttere ser lovende ud, og så hævdes de at passe i eksisterende åbninger i stellet.

Nu mangler jeg bare et svar fra en mc'er, der har gjort det i praksis

Tak for hjælpen.

• #6   18. maj Når du nu kører VFR, så synes jeg du skal melde dig ind i VFR klubben.
    Her er helt sikkert nogen der kan give dig gode råd og tips, som du ret sikkert får brug for i fremtiden. Samtidig har de et fantastisk kammeratskab og en super god hjemmeside (+ lidt gode rabatordninger.)

• #8   19. maj Tak Peter K.
    De to øverste, der ikke hedder "94 og senere" gælder muligvis for 92. Nu har jeg et udvalg at vælge fra. Et af mine kriterier er, at forhandleren kan bekræfte, at der følger en monteringsvejledning med, der dækker 1992 modellen.

Matthias H. M.
    Jeg kiggede på VFR-klubbens hjemmeside, men kunne ikke umiddelbart se, hvad et medlemskab koster, og det dybere indhold er skjult, indtil jeg evt. bliver medlem. Så jeg forlod siden igen. Hvis du selv er medlem, ved du måske, hvad kontingentet er i år?

• #9   19. maj Fungere de godt?

• #10   19. maj Jeg er ikke selv medlem mere, men har været det gennem nogle år. Jeg droppede ud, da jeg stoppede med at køre VFR. Forøvrigt den bedste mc jeg nogensinde har haft, men måtte stoppe, da jeg fik problemer med nakken og skuldre.
    Her kan du læse om klubben og kontingentets størrelse.
    http://www.vfr.dk/L%C3%A6somklubben/Blivmedlem/tabid/129/Default.aspx

• #11   19. maj Tak, Matthias.

Jamal J
    Hvis du spørger til crash protection "propperne", så har jeg set et par videoer på YouTube, der viser, at under et fald ved lav hastighed kan de holde den skrøbelige plastic fri af underlaget, og omkostningen kan begrænses til en ny "prop" eller to. Det er min primære forhåbning til dem. De hævdes også at kunne begrænse skaden, hvis en fod kommer imellem motorcyklen og vejen.
    Men jeg taler kun om, hvad jeg har hørt og set - har af gode grunde ingen erfaring med dem selv - endnu - og håber, at det bliver ved det hypotetiske i fremtiden.

• #12   2. nov Du skal bare være klar over at hvis dit styrt er mere alvorligt end bare et "tab" så kan disse "beskyttere" forarsage skævt stel og dermed gøre din mc værdiløs ... så tag det med i din betragtning.. afterall er det ikke ligefrem hverdagskost at man taber sin mc

• #13   2. nov #12 Alexander:
    Jeg har mere eller mindre gjort op med mig selv, at hvis jeg anskaffer et par solide tasker til siderne (de er alligevel et must ved længere udflugter) kan de holde de mest sårbare områder af plasticen fri ved banale væltninger. Disse plasticstumper er dyre at tage hjem til den gamle model. Ellers satser jeg på at holde mig på hjulene under større hastigheder. Jeg har også læst, at propperne kan forårsage skader på stellet. Det kan sagtens tænkes.

• #14   2. nov Det må vi jo så have fortalt alle de stakkels trackday kørere hvilken fare de udsætter deres mc. for

• #15   2. nov det ved alle racerkørere.. det er en kalkuleret risiko ... og på en bane er der andre vilkår (f.eks ingen biler eller træer i vejkanten) end på gaden.. og kan ikke sammenlignes ...

• #16   2. nov #14 peter k:
    Dem der dyrker banekørsel som sport, har nok også et andet økonomisk forhold til deres mc'er end den almindelige søndagskører. Selv bedemanden sagde nej til at sponsorere ... !

• #17   2. nov Hvorfor i hulen skulle trackdaykører have et andet økonomisk forhold til deres mc end søndagskøreren ??
    Søndagskøreren har mulighed for kasko forsikring, så uanset hvor bulet hans ramme bliver får han blot en ny... banecyklen kan ikke forsikres .... bla derfor har “alle” crashprotection monteret, fordele og ulæmper vejet op mod hinanden så er framesliders en klar vinder. De redder RIGTIG meget, og det er yderst sjældent nogle har negative oplevelser.... og banekåber koster kun en brøkdel af gade overfrakken.

skræk historierne er kogt på uvidenhed

• #18   3. nov #17 Brian S:
    Javel!

Kommentér på:
Crash protection