{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Mathias R
Mathias R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

ujævn tomgang R6 {{forumTopicSubject}}

min Yamaha R6 fra 03 har en ujævn tomgang når den bliver varm, (svinger fra ca. 1000-1500 rpm) og engang imellem går den helt ud når man kobler ud og bremser ned for rødt. men ud over det så kører og trækker den helt perfekt

er der en der har en ide til hvad problemet kan være?

Kommentarer på:  ujævn tomgang R6
  • #2   19. maj Har du ændret på udstødning, luftfilter. . Min gamle 05 gjorde det samme efter ændring af ovennævnte. Måtte få den rullet med PC5 og alt spillede igen.

• Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    aug 2013

#3   19. maj der er ændret potte og k&n luftfilter.

aner ikke hvad PC5 er, men er det noget en mekaniker skal gøre?

• #5   19. maj Pc5 er power comander, en enhed de justere indsprøjtningen så cyklen altid får rette mængde benzin. Min gik af helvede til efter udskiftning af potten. Så PC5 var løsningen. Der er en mulighed mere, i tanken sidder et lille filter som nemt stopper. Jeg måtte afmontere tanken og ud med pumpen for at rense det. Det var næsten samme symptomer og værst med halv tank benzin.

• Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    aug 2013

#6   19. maj jeg må prøve det med filteret i tanken

jeg siger 1000 tak for hjælpen Mr. T

• #7   19. maj Det er et kendt fænomen på den model r6, min kammerats gør nøjagtig det samme. Han ringede og spurgte en Yamaha forhandler der sagde at det var normalt, især hvis man har ændret udstødning. Hvis der er mindre modstand end i den original potte, så ruller de i tomgang.
    Prøv at start den og lad den stå og rulle i tomgang, hold en flad hånd hen foran afgang på udstødning (1-2 cm fra) og se om det ikke stabilisere tomgangen. Helt stabil blive den aldrig, heller ikke med power comander på (for det har min kammerats også)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 220 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.042
    #8   20. maj Man kan altid starte med at synkronisere gasspjæld / karburatorer.

• #9   20. maj Øhh, karburator på en 2003 R6. ??

• #10   20. maj På nogen indsprøjtningsmaskiner kan man godt synkronisere tomgang

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 220 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.042
    #11   20. maj Ja gasspjæld ELLER karburatorer - jeg var ikke på en PC, så jeg gad ikke undersøge om den havde det ene eller det andet.

Men spjældhusene skal også synkroniseres en gang imellem, og hvis de står uens, kan det sagtens give det der symptom.

• #12   21. maj Hej Mathias

Det 100% TPSén den er galt med! Hvad jeg ikke har brugt af tid på at finde løsningen på dette problem.
    Min har også gjort det nogle gange efterhånden, men hvis man lige bruger 20min på at rense den virker den helt perfekt igen
    Har spurgt Yamaha butikker i både Danmark og Sverige men ingen vidste hvad det kunne være der skulle være galt/i stykker, ville da ellers mene de skulle vide sådan noget.
    Så fandt jeg endelig noget jeg kunne bruge på youtube

Ned og køb noget kontaktrens spray i Harald Nyborg/ T Hansen
    og få renset den..

Mvh Jacob B

• Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    aug 2013

#13   25. maj Jacob B du har redet min dag, det var lige præcis det der var problemet. Den spinder som en mis nu! Kæmpe tak!

Kommentér på:
ujævn tomgang R6