{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Oliefilter {{forumTopicSubject}}

Sidder og kigger efter oliefilter til min Ninja zx6r, men mange skriver dårligt om uoriginal. Er selv bil mekaniker og der bruger vi altid uoriginal som Bosch eller fram og har brugt dem de sidste 15 år. Og vi har aldrig haft et eneste tilfælde af motor ødelæggelse. Er det noget helt andet på motorcykler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliefilter
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   25. maj 2017 Du kan roligt købe uoriginalt.

  • #2   25. maj 2017 Tænker jeg også ikke på grund af pris forskel er bare nemmere at skaffe uoriginal. Men så læser man alle de forum evner herinde og tænker at den ta'r jo det dobbelte i omdrejninger end en bil så måske der var noget om det.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   25. maj 2017 Jeg kører med KN oliefiltre - udelukkende fordi de er let tilgængelige og har en sekskant på enden så man både kan skrue af/på med en fastnøgle og også kan trådsikre det.

  • #4   25. maj 2017 Det var også det jeg har kigget på

  • #5   26. maj 2017 Læs hvad Lange har skrevet:

    For nogle år siden samlede jeg 10 forskellige uoriginale oliefiltre til min Honda og skilte dem ad.

    Der var stor forskel på dem og det originale Honda.

    Forskellene bestod i:
    Forskellig foldeteknik for papiret = stor forskel i filteroverfladen
    Nogle filtre var der begrænset flow i så papiret lignede en gammel cola flaske og en del af olien formentlig var passeret gennem overtryksventilen istedet for igennem filteret.
    Nogle filtre var limen sluppet i så de ikke filtrerede
    Nogle filtre havde ikke overtryksventil med samme tryk som originalt
    Nogle filtre havde ikke blokering for returløb
    Et enkelt filter var papiret smuldret i

    Der var ikke et eneste af de 10 filtre der matchede det originale.

    Jeg diskuterede det derefter med en bekendt der arbejdede i Teknologisk Institut i motor afdelingen hvor han bla arbejdede med motorhaverier.

    Han sagde at hans anbefaling var at han hellere genbrugte et originalt filter end at anvende et uoriginalt.

    Problemet med et oliefilter er at man ikke får at vide om det performer tilfredsstillende eller ej før motoren brænder sammen.

    Der finden med garanti uoriginale filtre det matcher de originale men hvilke ???
    Det aner men ikke.

    Så under alle omstændighedder hvorfor bruge kvalitetsolie og så et måske skod filter? Hænger ikke sammen.


  • #6   26. maj 2017 Har jeg læst man han skildte jo ikke 10 originale filtre ad for at se om der var forskel på dem

  • #8   26. maj 2017 Hiflo sælger Thansen er de ok?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   26. maj 2017 Lange's lille skriveri er ved at være en del år gammelt, og han baserer sin mening om oliefiltre på ET filter. Ikke 10 eller 100, men ET filter fra hver fabrikant.

    Hvis det var tilfældet at måske 2-3 af de mærker filtre ville give motorhavari, så er jeg ret sikker på vi havde hørt om det nu. Enten har en motor nok olie til at blive smurt, eller også har den ikke - og hvis den ikke har det, gnaver den ret hurtigt lejer i stykker og det giver slup, som igen giver havari.

    I og med jeg har kørt på enten HiFlo eller K&N oliefiltre i en del år uden motorhavari, er mit statistiske grundlag for at sige god for dem, væsentligt større end Lange's grundlag på ET filter fra hver af de mærker.


  • #10   26. maj 2017 Bruger kun k&n... De har som skrevet sekskant i enden med hul til låsetråd (G:E:N:I:A:L:T) Køber en stak på ebay inden jeg mangler. til priser der er til at håndterer smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   26. maj 2017 Jeg støtter hellere en dansk forhandler og giver en 5'er mere pr styk. smiley

  • #12   26. maj 2017 Og så er der de motorer, der slet ikke har noget oliefilter. Man skifter så bare olien lidt oftere smiley

  • #13   26. maj 2017 @sajmon

    Hvilken dansk forhandler har et stort program af kn filtre?
    Ledte efter en for år tilbage uden held. Det endte alligevel med at halvdelen skulle købes i udlandet. Og så var det både lettere og billigere at bestille det hele samlet smiley


  • #14   26. maj 2017 Jeg synes lidt i taler forbi hinanden. Nu giver manglende filtrering jo ikke normalt havari, men mere slid, hvilket man ikke vil opdage med det samme (eller aldrig). Erfaringerne her i tråden taler alle for at bruge et kvalitets filter. KN er sikkert ganske fint, men et ukendt billigt et fra T Hansen ville jeg nok ikke ligefrem bruge.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   27. maj 2017 Hiflo har lavet oliefiltre i mange år - det fejler skam ingenting.

  • #16   27. maj 2017 Har lige skiftet olie det gamle var et hiflo. Og det har jeg købt igen. Så krydser vi fingre den klarede da fint turen til syn og tilbage

    profilbillede
Kommentér på:
Oliefilter

Annonce