919 visninger
|
Oprettet:
On/off gas problem på SV650s {{forumTopicSubject}}
Har en SV650S og den har en træls tendens til enten at trække eller motor bremse nå man ikke holde gas på konstant hvilket er pisse irriterende. Kan man udjævne det på nogle måde eller skal jeg leve med det?
Har idag kørt på min vens CBR og den gør det ikke i samme omfang så har lettere ved at smide den rundt i rundkørsler og langsomme sving.
Som bonus spørgsmål
Er der så længere Eller kortere arme man skal bruge for at sænke en SV'er bag på og hvordan stå forgaflen Orginalt? (højde på støddæmper over håndtagene)
Og vil det være for meget at gå fra 15/44 til 15/48 på tandhjul?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Din vens CBR er en 4 cylindret motor - den vil, alene på grund af konstruktionen, aldrig være så grovkornet som en V2.
Kortere "kødben" hæver den, så længere sænker den.
Den med forgaflen forstår jeg ikke...
+4 tænder bagpå er fint - det skal du nok blive glad for.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 683
Har tænkt på at få den optimere men har ikke kunne blive klog på om den kan og bør mappes ind på ECUen eller om man skal havde PowerComander for at gøre den mere harmonisk.
Normalt hvis man hæve eller sænker en cykel skal man jo gøre det begge ender og ved hvor meget det kan ændre på min Crossmaskiner maskine at lade gaflerne stikke Eks 15mm opover broen end Eks. De normale 5mm.. Tror tidligere ejer har hævet cyklen bag i (der fulgte nogle køben med) og er itvivl med foran. Derfor har jeg brug for en referencer. Den skulle havde optimeret forfædre og GSX bagdæmper da de originale fulgte med da jeg købte den.
Er godt klar over den desværre ikke kommer til at være lige så hurtig eller blid som En CBR600F PC2.5 men Kunne jeg komme tæt på ville jeg måske slippe for at skifte maskine for havde en stor fornøjelse af at køre hjem på den CBR (80km køretur)
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 847 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.341
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 66 MC-er: 12 Emner: 134 Svar: 706
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 683
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 259
http://www.gearingcommander.com/
48 bagpå er langt bedre for din kæde end 44. Samme tand røre samme led hvert anden omgang nu. Med 48 er det kun hvert 24. omgang.
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Han har selv en SV650
Så den har han nok god erfaring med
Og sænker du bagenden fx. 20 mm skal du også sænke forenden 20mm
ellers kan du risikere at du får underlige køreegenskaber
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 683
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 683
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 683
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
fra midten af forhjulet til midten af baghjulet (forgaffelbolt - Bagsvingerbolt) skal der være 1430 mm hvis den ikke er sænket
Fra jorden til sædet skal der være 800 mm hvis den ikke er sænket
Fra jorden til undersiden af motorcyklen skal der være 155mm hvis den ikke er sænket
Håber det hjælper
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Annoncer: 9 Emner: 64 Svar: 3.005
Bruger du derimod en Powercommander, så kan man lave nummeret. Det er endlig her heller tricket ligger..
Selvfølgelig skal alt som #1 beskriver laves først.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Annoncer: 9 Emner: 64 Svar: 3.005
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 683
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Det får du mest ud af
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Annoncer: 9 Emner: 64 Svar: 3.005
Modtrykket er tror jeg ikke der, er andre end mig der logger... Det er bare en af de oplysninger, der ser smart ud at have
On/off gas problem på SV650s