{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

On/off gas problem på SV650s {{forumTopicSubject}}

Har en SV650S og den har en træls tendens til enten at trække eller motor bremse nå man ikke holde gas på konstant hvilket er pisse irriterende. Kan man udjævne det på nogle måde eller skal jeg leve med det?
Har idag kørt på min vens CBR og den gør det ikke i samme omfang så har lettere ved at smide den rundt i rundkørsler og langsomme sving.

Som bonus spørgsmål
Er der så længere Eller kortere arme man skal bruge for at sænke en SV'er bag på og hvordan stå forgaflen Orginalt? (højde på støddæmper over håndtagene)

Og vil det være for meget at gå fra 15/44 til 15/48 på tandhjul?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  On/off gas problem på SV650s
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   25. maj 2017 Det kan udjævnes ved at kalibrere TPS og synkronisere gasspjæld. Min 1000 er MEGET blødere end de fleste 650'ere jeg har prøvekørt, så det er altså muligt...

    Din vens CBR er en 4 cylindret motor - den vil, alene på grund af konstruktionen, aldrig være så grovkornet som en V2.

    Kortere "kødben" hæver den, så længere sænker den.
    Den med forgaflen forstår jeg ikke...

    +4 tænder bagpå er fint - det skal du nok blive glad for. smiley


  • #2   25. maj 2017 TPS?

    Har tænkt på at få den optimere men har ikke kunne blive klog på om den kan og bør mappes ind på ECUen eller om man skal havde PowerComander for at gøre den mere harmonisk.

    Normalt hvis man hæve eller sænker en cykel skal man jo gøre det begge ender og ved hvor meget det kan ændre på min Crossmaskiner maskine at lade gaflerne stikke Eks 15mm opover broen end Eks. De normale 5mm.. Tror tidligere ejer har hævet cyklen bag i (der fulgte nogle køben med) og er itvivl med foran. Derfor har jeg brug for en referencer. Den skulle havde optimeret forfædre og GSX bagdæmper da de originale fulgte med da jeg købte den.

    Er godt klar over den desværre ikke kommer til at være lige så hurtig eller blid som En CBR600F PC2.5 men Kunne jeg komme tæt på ville jeg måske slippe for at skifte maskine for havde en stor fornøjelse af at køre hjem på den CBR (80km køretur)


  • #3   25. maj 2017 Min Hyosung GT650 er på samme måde. Det også en v motor.

  • #4   26. maj 2017 TPS = Throttle Position Sensor

  • #5   26. maj 2017 Må få justeret TPS så. Og høre om lydmuren eller Mr dyne kan gøre den lidt blødere især i de lave omdrejninger

  • #6   26. maj 2017 Angående gearing så kan du teste forskellen her:

    http://www.gearingcommander.com/

    48 bagpå er langt bedre for din kæde end 44. Samme tand røre samme led hvert anden omgang nu. Med 48 er det kun hvert 24. omgang.


  • #7   26. maj 2017 Hvis jeg var dig, ville jeg bestille tid hos Mr. Dyno smiley
    Han har selv en SV650 smiley
    Så den har han nok god erfaring med smiley

    Og sænker du bagenden fx. 20 mm skal du også sænke forenden 20mm smiley
    ellers kan du risikere at du får underlige køreegenskaber smiley


  • #8   26. maj 2017 Det med at sænke er jeg klar over men ved ikke hvor høj den er for til standart så ved ikke om tidligere ejer har hævet den eller ladet den være standart.

  • #9   26. maj 2017 Hvilken årgang er den ?


  • #10   26. maj 2017 03->

  • #11   26. maj 2017 Er det en S eller N'er?

  • #12   26. maj 2017 S men tror ikke det ændre noget på ECU. Kun gearingen er anderledes. N køre 15/45 og S 15/44

  • #13   26. maj 2017 Ok her er lige et par mål

    fra midten af forhjulet til midten af baghjulet (forgaffelbolt - Bagsvingerbolt) skal der være 1430 mm hvis den ikke er sænket

    Fra jorden til sædet skal der være 800 mm hvis den ikke er sænket

    Fra jorden til undersiden af motorcyklen skal der være 155mm hvis den ikke er sænket smiley

    Håber det hjælper smiley


  • #14   26. maj 2017 lige den her, ville jeg ikke anbefale at gå i ECU'en på. Den har kun 1 fuelmap. og man kan derfor ikke mappe på hver cylinder.
    Bruger du derimod en Powercommander, så kan man lave nummeret. Det er endlig her heller tricket ligger..

    Selvfølgelig skal alt som #1 beskriver laves først.


  • #15   26. maj 2017 Der skal forresten svejses to stusser på forrørene for at mapper på hver cylinder.

  • #16   26. maj 2017 Skal han bruge modyrykket i bagpotten? For er sku ikke meget for at der bliver pillet ved mine Akrapovic forrør slaver jeg hellere 2 rør der inden Y samleren før bagpotten

  • #17   26. maj 2017 Jeg synes du skal ringe eller skrive en mail til ham og spørge smiley
    Det får du mest ud af smiley


  • #18   26. maj 2017 man kan godt lave to kobber bremse rør til. Så de kan kommer forbi "Y'et" men der er ret vigtig at kommer en godt stykker forbi det. Eller kan trykbølgen fra modsatte cylinder godt forstyre gasmålingen.

    Modtrykket er tror jeg ikke der, er andre end mig der logger... Det er bare en af de oplysninger, der ser smart ud at have smiley


Kommentér på:
On/off gas problem på SV650s

Annonce