{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.866 visninger | Oprettet:

Intercom erfaringer, Sena 10s {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har i længere tid gerne ville have noget intercom til min mc. Primært for at kunne samtale med passageren, men at kunne høre GPS'en og lidt musik af og til er selvfølgelig kun et plus!

Jeg har kigget meget efter Sena modellerne, da jeg har hørt meget godt om Sena mærket. 20s behøver jeg ikke, men jeg er mere interesseret i deres 10s.

Er der nogen herinde der har erfaringer med denne? Eller andre Sena modeller? Eller måske et helt tredje forslag?

Er spændt på, at høre fra jer!

Hilsen Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intercom erfaringer, Sena 10s
  • #1   31. maj 2017 Sena er fantastisk !
    Køber selv 20s i næste måned, fordi jeg lige netop har prøvet den model, og fordi vi er mange der godt kan lide at køre sammen, så 4 på opkobling er for lidt til os smiley

    Men det er bare fantastisk.
    Kun positive ting at sige her fra.
    Og synes det er en mega fed feature, at man kan koble det sammen med andre mærker også smiley


  • #2   31. maj 2017 Hey Gurlo!

    Dejligt at høre, at du har gode erfaringer med Sena.
    jeg kan godt forstå, at du vil have en 20s til gruppe kørsel.
    jeg vil umiddelbart sige, at 4 er nok til mig, da jeg ikke pt kører sammen med nogen udover min bedre halvdel bagpå smiley

    Hvordan er lydkvaliteten i 20s'eren? Så vidt jeg har forstået, så har 10s de samme højtalere som 20s.
    Er den desuden nem at finde ud af og betjene?

    Er helt enig i den universelle tilkobling. Sena er ikke låst til kun at pare med andre Sena enheder. Og det er bestemt en fordel! super lækkert!

    Mit sidste spørgsmål ville være, hvor du ville købe den? Man kan selvfølgelig købe den online. Men nogle gange er jeg mere til at gå ud i en butik og finde tingene. Kan man finde dem i butikker i DK? Og i så fald, hvor? Jeg bor selv i Århus, så en butik tæt på ville selvfølgelig være lækkert! :d


  • #3   31. maj 2017 Jeg synes lyden var rigtig god !
    Også på motorvej ! Det var nemt at høre hvad andre sagde, og vigtigst af alt, så irriterede højtalerne mig ikke smiley
    Altså det tager lidt tid at finde ud af hvordan man bruger det osv. men når man lige får lært det er det nemt og hurtigt smiley

    Altså jeg køber min hos noget der hedder sportsbikeshop.co.uk
    Der har jeg købt rigtig mange ting fra.
    God service og bytte service, hurtig levering og så er de rigtig konkurrence dygtige med deres priser smiley

    Ellers søg på sena danmark, og se om der ikke er nogle butikker i nærheden smiley


  • #4   31. maj 2017 Lyder godt!

    Jeg har fundet den på en hjemmeside der hedder Motardinn.com har aldrig hørt om den, men de har godt nok noget af et udvalg smiley
    Så også sportbikeshop.co.uk og det er altid godt at høre fra andre folk, at de er tilfredse med siden.
    Men der kan vel så risikere at komme told afgifter på den, da England ikke er med i EU længere? smiley


  • #5   31. maj 2017 Jeg ved det faktisk ikke.
    Jeg har uden pis bestilt over 15 pakker derfra inden for 6 måneder, og ingen af dem er blevet taget smiley
    Men fra USA bliver de tit taget synes jeg.


  • #6   31. maj 2017 Jeg kører selv med Sena 10s. Top kvalitet.
    Købt hos Special MC, Aalborg
    smiley


  • #7   31. maj 2017 Ja de bliver nok snuppet i tolden hvis de kommer fra USA smiley

    James det lyder godt! Så kan jeg da købe den der hvis det endelig er. Kan man købe dem i dual? Altså to enheder? Eller bare single? Skal jo helst have to, ellers går idéen lidt af det smiley

    Tak for jeres kommentarer smiley


  • #8   31. maj 2017 Du risikerer intet ved at handle i UK da de ikke er trådt ud af EU endnu

  • #9   31. maj 2017 Super! Tak Carsten smiley

  • #10   31. maj 2017 Du kan sagtens købe dem i dual smiley
    https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/292064


  • #11   31. maj 2017 Det er endda en god pris!
    Tak for linket Gurlo smiley


  • #12   1. jun 2017 Selv tak ! smiley
    De udøver også pris match.

    Jeg bruger det firma til rigtig mange ting !
    Og deres service er fantastisk!


  • #13   1. jun 2017 Jeps - de har dem også i Dual.

  • #14   7. jun 2017 Lille update:

    Har lige bestilt et dual sæt Sena 10s fra Sportbikeshop.co.uk
    Nu skulle det være! Det var endnu en overspringshandling under eksamens læsningen, men nu glæder jeg mig bare til næste uge! Forhåbentlig med bedre vejr, en bestået eksamen, og en Sena 10s på hjelmen! smiley


  • #15   7. jun 2017 Haha fedt !
    Jeg bestilte dual 20s i sidste uge !
    Fik en sms fra Postnord for et par timer siden om at de lå på posthuset til mig smiley


  • #16   7. jun 2017 Lækkert! Kan næsten ikke vente!
    Det er noget jeg har tænkt på meget længe. Er generelt ikke god til at bruge penge på alt muligt, og kan hurtigt få talt mig selv fra at købe noget. "Jeg har vel egentlig ikke brug for det..."
    Men nogle gange skal man sku bare gøre det! købe det lort x)
    Glæder mig til faktisk at kunne snakke med min passager når man kører hurtigere end 40 km/t. smiley
    Held og lykke med dine 20s Gurlo! Og endnu engang tak for hjælpen med linket og det hele smiley


  • #17   28. feb 2018 Ohøj - Fik du gjort dig nogle erfaringer mht særligt lydkvaliteten i de Sena s10'ere?

    Overvejer selv at købe, primært for at kunne høre musik, så har du nogen mening om, hvordan de klarer den opgave? smiley


  • #18   28. feb 2018 Hej Lars!

    Jeg har kørt med Sena s10 i min hjelm (Shoei Neotec, 2017) og har primært brugt det som intercom til min passager. Til dette formål virker de super godt! lydkvaliteten er god og den kan også blive høj nok til, at man kan høre folk fint. Har dog ikke testet samtale ved motorvejs tempt. men ved 100 km/t på landevej, kan man fint høre hinanden.

    Nu spurgte du til musik og der vil jeg sige, at den ikke er så stærk til musik som jeg havde håbet. Som sagt købte jeg den for intercom funktionen som jeg har rost ovenfor. Men lydkvaliteten med musik er ikke overvældende. Der er ikke særlig meget "bund" og bas i højtalerne, og hvis man skruer lidt højt op for et godt nummer, så kan lyden godt blive lidt "tin" agtig. Hvis jeg kun skulle bruge musik, ville jeg måske tage nogle pods i øret i stedet, de giver langt bedre lyd smiley
    Den kan fint bruges til musik, og man kan også fint høre musikken.
    Jeg ville se det som en "standard" radio i en bil. Fint til lidt musik i baggrunden. Men hvis man vil høre lidt lækker musik så bliver man lidt skuffet smiley

    Summar sumarum, det er måske lidt mange penge for mellem kvalitets lyd til musik. Men hvis du også leder efter intercom kan den VARMT anbefales! smiley
    Håber at svaret kan bruges, ellers spørg endelig smiley


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #19   28. feb 2018 Kører selv med 10s og jeg oplever lydkvaliteten som rigtig god, men er heller ikke kræsen eller særlig lyd entusiast.
    Du skal dog være opmærksom på at hvis man vil bruge det som Intercom kan man ikke samtidig høre beskeder fra gps eller lign. fra din tlf. Så skal man op i en 20 eller 30s. Det blev jeg overrasket over.


  • #20   28. feb 2018 Tusinde tak for det meget brugbare svar - tror jeg vil lede efter nogle BT earpods istedet så smiley

  • #21   28. feb 2018 #19
    Jeg er rimeligt lydkræsen, og hader at mangle bund i lyden. Min frygt var meget dén, som Rasmus beskriver. Jeg tænker til mit behov, at der er bedre løsninger. Tak for input smiley


  • #22   28. feb 2018 Det var godt at svaret kunne bruges smiley Jeg er nemlig også selv lidt kræsen med lyd. Eller jeg værdsætter i hvert tilfælde god lyd! Jeg hører musik af og til når jeg kører selv. Men jeg bryder mig ikke om, at høre musik når jeg kører i byen hvor der sker lidt mere i trafikken smiley Det kan godt være, at det ændrer sig når jeg får nogle flere kilometer i sadlen. smiley
    Til de længere ture, så er det fedt med noget musik! Så er det bare at finde nogle der kan sidde behageligt i ørene i længere tid, inde under hjelmen smiley Man kan muligvis få nogle der er støbt efter øret, hvis det skal være rigtig lækkert smiley


  • #23   28. feb 2018 Jeg får så piv-ømme ører med både de "alm." Apple pods og noge Sennheiser jeg fik købt mig, så håbede på en mirakelløsning. Måske jeg skulle lave et "hul" i indmaden af hjelmen, hvor ørerne sidder, men det virker bare så... hjemmelavet smiley

  • #24   28. feb 2018 Det er rigtigt. Der er udhulinger i den Shoei hjelm jeg har, som passer perfekt til Sena højtalerne. Så jeg mærker overhovedet ikke, at den sidder i hjelmen. Det er super lækkert. For mine ører bliver nemlig også forfærdeligt ømme hvis jeg har noget i dem.. smiley

  • #25   28. feb 2018 Nye ører virker som den besværlige vej rundt om det. Måske ny hjelm. Det skal bare fikses til denne sæson, i hvert fald smiley

Kommentér på:
Intercom erfaringer, Sena 10s

Annonce