{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.740 visninger | Oprettet:

Udstødningen giver knald og motor har svært ved tomgang. {{forumTopicSubject}}

Hej

Mine gamle kawasaki z440 ltd er blevet taget frem efter have stået snart 2 år i en garage.
Jeg har skiftet batteri (det gamle var dødt) og den starter da også, men den dør næsten hver gang jeg holder stille. Den plejede at kunne stå i tomgang på ret lave omdrejninger, men nu dør den altså. Det hjælper nogle gange lidt at cyklen bliver varm først, men den dør stadig ret let selv når den er helt varm.

Udstødningen giver en masse "knald" når jeg kører. Jeg ved ikke helt hvad det betyder og om det har noget at sige. Jeg har tjekket tændrørene og tjekket for dårlig luft, men der ser ikke ud til at være utætheder (kun ved den ene udstødning, men det forestiller jeg mig ikke er årsagen)

Er det nogen der har et råd til hvad man kan kigge efter og hvorfor cyklen lige pludselig giver så mange "knald"??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødningen giver knald og motor har svært ved tomgang.
  • #1   20. jul 2017 Gammelt benzin i karburator, er blevet til tykt klister og stoppet tomgangs dyser mm.
    Af med dem og rense dem, samt kanaler i karburator.
    Har lige set på en honda CB500 med samme historie


  • #2   20. jul 2017 godt input. Jeg har givet den noget additiv i går. Er det ikke netop til det? Ville meget gerne slippe for pille karburator af, da mit sæde er skruet fast til cyklen på en meget besværlig måde.

  • #3   20. jul 2017 Additiv.. Ellers ultralydsrensning af karburator.

  • #4   20. jul 2017 Jeg har en kammerat hvor vi oplevede at hans gs500 puttede og knallede i udstødningen.

    Han spændte boltene på udstødningsstykket der går ind i cylinderene mellem en halv til hel omgang.

    Og det afhjalp problemet.
    Også de stikflammer der kom engang imellem.

    En utæthed i udstødningen gør at den smule uforbrændte benzin der måtte komme igennem udstødningen får frisk luft, og laver små eksplosioner direkte i udstødningen.

    Så selv en lille utæthed i udstødningen kan godt give knald og prutte lyde fra udstødningen smiley


  • #5   21. jul 2017 God forklaring. Jeg er ret sikker på jeg har lidt utætheder i den ene udstødning. Det vil jeg forsøge i morgen. Tak for inputtet.

  • #6   21. jul 2017 Og tjek lige dine benzin filtre. Der sidder formentlig et i benzinhanen og måske også nogle hvor benzinen løber i karburatoren. Mangel på benzin kan godt få den til at "knalde" i udstødningen... Især ved motorbremsning.;)

  • #8   21. jul 2017 Det hjalp i hvert fald ikke smiley

  • #9   21. jul 2017 Ja det kan godt passe Hans, når den suger falsk luft ind den vej.

    Christian.
    Du skrev at din udstødning er utæt.
    Det skal du have fikset først


  • #11   21. jul 2017 Hans Henrik
    Jeg gider ikke skrive med dig.
    Du kommer altid med så dumme kommentarer.

    Nej jeg ved godt den ikke går fysisk ind i cylinderen.
    Det er en tale måde.
    Har du hørt om det ?

    Men det gør det ikke forkert det jeg skriver, at cyklen kan suge falsk luft igennem manifoldspakningen.

    Så nu frabeder jeg mig dumme stikninger fra dig.

    Fordi det her er ikke første gang at du stikker andre ned der har svært ved at formulere sig ordentligt, uden at du kommer med noget konstruktivt til emnet.

    God weekend Hans.


  • #13   21. jul 2017 #11 Der er da ingen grund til at blive tøsesur, og slet ikke når H.H. har ret!! Medmindre der en tale om en totakter, sidder udstødningen ikke på cylinderen, prøv nu at læse lidt mellem linjerne, så behøver du slet ikke at krumme tæerne så meget smiley

  • #14   21. jul 2017 Jeg bliver skam ikke tøsesur.

    Jeg er bare træt af hans konstante stikninger.
    Jeg er ikke så god til at formulere mig.
    Det ved jeg godt.

    Men prøver sgu da at hjælpe manden.
    Hvilket Hans ikke gør.
    Han kommer ind i emner og nedgør andre uden at komme med nogle reele inputs.
    Det er det der gør mig irriteret.

    Og det jeg mente er der hvor manifolden/forrøret sidder fast på motorblokken.
    Der er oftest 2 bolte med pakning imellem blok og forrør.
    Suger cyklen falsk luft der fra vil det knalde i udstødningen.


  • #15   21. jul 2017 Blokken nu?? smiley

  • #16   22. jul 2017 Skriv nu topstykket, når i udemærket ved hvad han taler om, istedet for at drille... Han er jo helt klart ikke i humør til jeres drillerier... smiley smiley

  • #17   22. jul 2017 #16 Drillerier?? Alle ved da at udstødningen sidder på mellembundkarsfordelersamlestykket????

Kommentér på:
Udstødningen giver knald og motor har svært ved tomgang.

Annonce