BMW K100 - Lyder som om den springer en takt over - Klonk fra motor og tab af kraft {{forumTopicSubject}}
Hej MC galleri,
Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg synes snart jeg har prøvet alt.
Jeg har en BMW K100 RT fra 85. Den har kørt fint sidste sæson, men efter jeg trak den ud fra vinterhi har jeg oplevet et problem.
Når den kører med omkring 1500 -3000 omdrejninger hører man et klonk/klik mekanisk lyd fra motoren (nærmere præcist kan jeg ikke komme det), og den taber kraft i et splitsekund. Den gør det både når den trækker og når den står stille. Den gør det dog kun ved konstante omdrejninger. Hvis jeg kører på den og kører lidt frisk (accelerer op og ned) så sker det ikke.
For mig lyder det som om den springer en takt over.
Jeg har haft den til service hvor der er blevet stillet ventiler og skiftet lidt indsugningsgummi, etc. Jeg har selvfølgelig også givet den nye tændrør. Det hjalp ikke.
Jeg har også tjekket tændkabler og tændspoler (lånte et sæt fra mekanikeren der virkede), samt testet en anden fuel injector box. Det var heller ikke det.
Har også kørt med motorrens hvis det skulle være snavs.
Så nu er jeg lidt på bar bund, og håber at der er en af jer der har en god ide eller har oplevet noget lignende før. Jeg har uploaded en video på youtube med lyden:
https://www.youtube.com/watch?v=Db5hh1SHSo0
Jeg håber i kan hjælpe mig videre.
Med venlig hilsen
Mikkel
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.587
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.349
Hvad med knastkæde og strammer, er de blevet tjekket evt. udskiftet. Den kan larme fælt og give mislyde.
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
#2 Generator er et godt bud, som jeg lige vil jeg lige kigge nærmere på. Angående knastkæde og strammer snakkede jeg med min mekaniker om det og han mente ikke det plejede at give problemer på en K100 der har gået så lidt (60.000), men det kunne godt tænkes, når nu det ikke var noget af det andet jeg har prøvet.
Takker for begge tips
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 652
Og så selvfølgelig tjekke ALLE slanger og gummipropper i indsugningsområdet, det er så lidt der skal til
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Tænker i mit tilfælde at det er møre indsugningsgummier.
feb 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 17
Den kom en tur til Jan hos BMW-service i Rødovre og han skiftede gummiophænget til generatoren. De var blevet møre. Det løste problemet helt og motorcyklen var tryllet om til en symaskine.
Det kunne være en mulighed
Med venlig hilsen
Poul Erik
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
#Klaus J: Spjældhusene skulle være synkroniseret ved servicet. Så jeg tror ikke det er det. De skulle også have skiftet indsugningsgummi og tjekket op på det, men det kan være jeg lige selv skal tage et kig også. Hælder også mest til det er noget indsugning der er problemet.
#Niels S: min gør det også omkring de 2500 -3000 omdrejninger og det er meget generende da det er de omdrejninger jeg kører med rundt i rundkørsler og sådan, og når man så sådan et "nyk" i hele cyklen er det lidt væmmeligt.
#P-E: Det lyder også som et bud jeg lige skal undersøge. Vender det også lige med min mekaniker i Odense
Venlig Hilsen
Mikkel
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 186
BMW K100 - Lyder som om den springer en takt over - Klonk fra motor og tab af kraft