{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

BMW K100 - Lyder som om den springer en takt over - Klonk fra motor og tab af kraft {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri,

Jeg håber i kan hjælpe mig, for jeg synes snart jeg har prøvet alt.

Jeg har en BMW K100 RT fra 85. Den har kørt fint sidste sæson, men efter jeg trak den ud fra vinterhi har jeg oplevet et problem.

Når den kører med omkring 1500 -3000 omdrejninger hører man et klonk/klik mekanisk lyd fra motoren (nærmere præcist kan jeg ikke komme det), og den taber kraft i et splitsekund. Den gør det både når den trækker og når den står stille. Den gør det dog kun ved konstante omdrejninger. Hvis jeg kører på den og kører lidt frisk (accelerer op og ned) så sker det ikke.
For mig lyder det som om den springer en takt over.
Jeg har haft den til service hvor der er blevet stillet ventiler og skiftet lidt indsugningsgummi, etc. Jeg har selvfølgelig også givet den nye tændrør. Det hjalp ikke.
Jeg har også tjekket tændkabler og tændspoler (lånte et sæt fra mekanikeren der virkede), samt testet en anden fuel injector box. Det var heller ikke det.
Har også kørt med motorrens hvis det skulle være snavs.
Så nu er jeg lidt på bar bund, og håber at der er en af jer der har en god ide eller har oplevet noget lignende før. Jeg har uploaded en video på youtube med lyden:
https://www.youtube.com/watch?v=Db5hh1SHSo0

Jeg håber i kan hjælpe mig videre.

Med venlig hilsen
Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW K100 - Lyder som om den springer en takt over - Klonk fra motor og tab af kraft
  • #1   28. jul 2017 Min Goldwing gør lidt det samme.. Og uden yderligere sammenligning, har min mekaniker sagt, at det meget vel kunne komme fra koblingen og dens omgivelser...

  • #2   29. jul 2017 Et bud kunne være ophæng/beslag på din generator,de bliver møre over tid.
    Hvad med knastkæde og strammer, er de blevet tjekket evt. udskiftet. Den kan larme fælt og give mislyde.


  • #3   29. jul 2017 #1 Jeg prøver lige at kigge op på kobling m.m., men jeg synes nu alligevel ikke det lyder som det kommer derfra.

    #2 Generator er et godt bud, som jeg lige vil jeg lige kigge nærmere på. Angående knastkæde og strammer snakkede jeg med min mekaniker om det og han mente ikke det plejede at give problemer på en K100 der har gået så lidt (60.000), men det kunne godt tænkes, når nu det ikke var noget af det andet jeg har prøvet.

    Takker for begge tips smiley


  • #4   30. jul 2017 Knastkæde og strammer burde ikke være slidt ved så lidt KM, har du fået synkroniseret spældhusene fornyligt? Hvis der er lidt ubalance i mellem dem, kan murstenen godt lave lidt nykker smiley
    Og så selvfølgelig tjekke ALLE slanger og gummipropper i indsugningsområdet, det er så lidt der skal til smiley


  • #5   30. jul 2017 Min K75 gør det samme nogle gange ved meget lave omdrejninger, men ikke noget der generer specielt.
    Tænker i mit tilfælde at det er møre indsugningsgummier.


  • #6   30. jul 2017 Jeg har lige haft samme problem med min K1100 fra 1993.
    Den kom en tur til Jan hos BMW-service i Rødovre og han skiftede gummiophænget til generatoren. De var blevet møre. Det løste problemet helt og motorcyklen var tryllet om til en symaskine.

    Det kunne være en mulighed

    Med venlig hilsen
    Poul Erik


  • #7   31. jul 2017 De skal da vist lige tjekkes smiley

  • #8   31. jul 2017 Tak for alle tips smiley
    #Klaus J: Spjældhusene skulle være synkroniseret ved servicet. Så jeg tror ikke det er det. De skulle også have skiftet indsugningsgummi og tjekket op på det, men det kan være jeg lige selv skal tage et kig også. Hælder også mest til det er noget indsugning der er problemet.
    #Niels S: min gør det også omkring de 2500 -3000 omdrejninger og det er meget generende da det er de omdrejninger jeg kører med rundt i rundkørsler og sådan, og når man så sådan et "nyk" i hele cyklen er det lidt væmmeligt.
    #P-E: Det lyder også som et bud jeg lige skal undersøge. Vender det også lige med min mekaniker i Odense smiley

    Venlig Hilsen
    Mikkel


  • #9   31. jul 2017 Okay, så slemt er mit ikke. Det er mest ved gasgivning fra stilstand, og lyder som noget indsugning/indsprøjtningsrelateret


  • #11   18. aug 2017 Jeg havde samme lyd - Den var nu værre end det du beskriver. Min er fra 1992, og havde dengang gået 160000 km. Gummiet i generatoren holder indtil det ikke holder mere. Den er ikke helt nem at få af, men koster nærmest ingenting.

Kommentér på:
BMW K100 - Lyder som om den springer en takt over - Klonk fra motor og tab af kraft

Annonce