{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

honda cb400f kontra 400n??? {{forumTopicSubject}}

Hej som overskriften siger lidt om er jeg ved at kigge på førstegangs motorcykel og har kigget en del efter honda cb400f men i min søgen er jeg blevet tilbudt nogle 400n hvor prisen næsten er den halve for en pænere maskine. Hvad er forskellen ud over n er med 2 cylindre og 400f med 4? Hvad gør forskellen i cylindre og er der flere forskelle? Håber på lidt hjælp. Og på forhånd tak
????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  honda cb400f kontra 400n???
  • #2   15. aug 2017 Som cafe racer ville jeg vælge 400 N , de gamle 400 f er næsten for god til at bygge om smiley

  • #3   15. aug 2017 Forskelle : 400f har færre hk end 400n. Jeg syntes 400n styrer bedre end 400f. Min frue kørte i mange år problemfrit på en 450n, den kørte rigtig godt. Det kommer an på om man er til 2 eller 4 cyl. Men begge er da et ok valg hvis motorerne ikke er slidt op. smiley

  • #4   15. aug 2017 Ang hk troede jeg næsten det var omvendt, at 400f med 4 cylindre havde flere hk ????

  • #5   15. aug 2017 Hvis det drejer sig om HK og køre stærk skal du købe en ny mc , den kan til hver en tid både køre bedrer og hurltiget , men er det ombygningen du har lyst til er sagen jo en anden , der er masser af cafe racer der er til salg da mange hurtig bliver træt af at køre på den efter de er færdig

  • #6   15. aug 2017 400f 37 hk. 400n 43 hk såvidt jeg husker .

  • #7   15. aug 2017 Ja okay, nej det handlede bestemt ikke om at køre stærkt, var tænkt som ren hygge kørsel og ombygning, undrede mig bare over det nærmest var halv pris på de 400n jeg fik tilbudt frem for 400f?

  • #8   15. aug 2017 jeg tror der er flere n modeller der har overlevet og der er også importeret en del fra udlandet .

  • #9   15. aug 2017 Jeg tror du skal vælge 400 N , den er nyer og kører ganske godt hvor imod 400 f jo er væsenlig ældrer teknologi og opbygning og en 400 N kan det meste og holde til det meste smiley

  • #10   15. aug 2017 Du skal jo vælge ud fra hvilken lyd du vil køre med.. smiley

    Så simpelt er det.. Jeg kan ikke stå for de 4 benede, syntes der er for meget fiskekutter over de 2 benede banditter


  • #11   15. aug 2017 Ja okay ??

  • #12   15. aug 2017 ud og lyt til dem eventuelt tage en prøvetur, der er lidt forskel når man køre inde i byen på de to maskiner, en ting er vægt en anden er moment og motorgang ved igangsætning..

    Men du er nød til at finde ud af hvilken lyd du kan li.. smiley Youtube.com


  • #13   16. aug 2017 en cb400f lyder godt men kan INTET!
    en CB400n lyder også næsten lige så godt men kører klasser over og kan køre om cirkler rundt om cb400f
    har haft dem begge og den eneste grund til f modellen var den hidsige lyd..
    den er jo kendt for "riding 80 feeling 180"


  • #14   16. aug 2017 Ja okay ?? kunne da godt være jeg skulle kigge efter 750 istedet
    ????


  • #15   16. aug 2017 Jeg har en 750, der er da oki med gang i den. Kan da ikke forstå at 400'eren skulle være så død, men det skal jeg lade være usagt.

    Til helt almindelig cruise og landevejskørsel er en 750 ihvertfald rigeligt.


  • #16   16. aug 2017 du kan heller ikke sammenligne en cb750 med en cb400 smiley

  • #17   16. aug 2017 og en cb400n er klart en bedre mc end 400f..husk at der altid er noget der skal fixes på gamle mc og måske når vi taler om så gamle maskiner så er det en fordel at det ikke er 4 cyl der skal bores og nye stempler etc. men at det kun er 2..
    og de kan let ombygges ..se her en cb400n som vi har ombygget


    profilbillede
  • #19   16. aug 2017 typisk at blande sig i noget man ikke har forstand på. det er en cb400n med en cb400t tank på...


  • #21   16. aug 2017 egentlig så må det være fordi du ikke læser hvad der står.. som jeg skrev så kan man sagtens lave en cb400n fed..og viser så en mc jeg har bygget på basis af en cb400n..
    hvilken del af det forstår du ikke siden at du kommer med din ligegyldige kommentar smiley


  • #22   16. aug 2017 Mener det er samme motor på N & T. 400 cc paraleltwin ??

  • #23   16. aug 2017 ja du har ret..også samme som på cm400

  • #25   16. aug 2017 Helt sikkert.. Nej hvis det var det du mente så havde du nok skrevet det.. da du kan se at det ikke er en cm.. så pak dine dårlige undskyldninger sammen skrivebords kriger

  • #27   16. aug 2017 Åbenbart er du den eneste der ikke kan læse dansk og forstå det... prøver en gang til.. hvilken del af .. en cb400n kan blive fed se denne som vi har ombygget ( ombygge = ændre) forstår du stadig ikke?
    damn du er ikke for skarp.. Jeg er da ligeglad med at blive rettet hvis der var noget at rette.. men hvis du ikke evner at forstå overskriften cb400f vs. cb400n så er det bare et bevis på ovenstående.. så læs det igen i stedet for at hidse dig op troll.. du har forurenet nok denne tråd


  • #28   16. aug 2017 p.s. det er heller ikke en cb400t forskærm.. haha smiley

    og er det ikke noget med at svampe spises og ikke ryges? rest my case


  • #29   17. aug 2017 Væsentligste forskel på de 2 er motoren.
    F er firecylindret med 2 ventiler pr cylinder, N er 2 cylindret med 3 ventiler pr cylinder.
    Performance mæssigt er de ret ens. Der er 6hk i forskel på papiret, men F er opgivet efter den gamle SAE norm, men N er opgivet i DIN.

    Svinggaffel og opbygning er lidt kraftigere på N, hvilket gør den mindre blød en F. Til gengæld har F kortere akselafstand og mindre forhjul, hvilket gør den hurtigere styrende.
    N motoren har mere moment, men er ikke særlig omdrejningsvillig. Her er F motoren klart sjovere.

    Jeg har haft begge modeller, og vil til hver en tid vælge en F i god stand frem for en N.


  • #30   17. aug 2017 Tal for svar
    ??:)


Kommentér på:
honda cb400f kontra 400n???

Annonce