{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

Shovelhead vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Et af de svære spørgsmål. I know.
Jeg oplever at motorcyklen går ud og mister sin kraft. Så dør den. Efter nogle gange kan jeg ned held få den igang igen. Igår ramte jeg så en kø på motorvejen og da døde den også mens jeg kørte sneglekørsel. Og jeg fik den aldrig bragt til live igen. Måtte hentes af Falck. Jeg kan stadig ikke få liv i den.
Starteren kører rundt men den vil ikke cranke motoren.
Der er nye tændrør, der er benzin.

Gode ideer? Ved det kan være alt muligt...
Kender nogen en der kan fixe her tæt på Kbh V?
Bh magnus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shovelhead vil ikke starte
  • #1   20. aug 2017 James hos http://customsfromjamesville.blogspot.dk/ kan sikkert hjælpe.

    Han ligger i Stenløse-ish...


  • #2   20. aug 2017 Når man kaster ud i at køre på sådan en ældre HD , så er det et must at kunne skrue selv . Ellers er det sgu op ad bakke .Har selv kørt Englænder i mange år , og uden forhånds viden går det ikke særligt længe .
    Simpel fejlfinding kommer du langt med ; Er der gnist på tændrør , får den bensin OSV .
    Håber du finder fejlen , og måske får lært lidt om hvad der får sådan en tingest til at køre.
    Held og lykke .


  • #3   20. aug 2017 Hvordan ser det ud med strøm?
    Jeg har oplevet min shovel havde strøm nok til at trække starteren rundt, men ikke nok til at slå den i gang,men ellers er der Porsborg brødrene, de har begge skruet HD siden starten af 90´erne :

    https://www.facebook.com/XtremeMotorcycles/?hc_ref=ARRn_AxkVhTLnpsbJHmWN5Isedgcf9oYBD_g-GsXVS2Q7wGlUJfsdJ2tvyknWDIyb-w&fref=nf
    Xtreme Motorcycles & Café
    Ingerslevsgade 60, 1705 København.

    http://www.x-m.dk/


  • #4   20. aug 2017 Tak Per.

  • #5   20. aug 2017 Strømmen er fin. Nyt batteri. Har lige prøvet med startkabler uden held.

  • henrik n
    henrik n Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 16 Følgere: 2 Svar: 62
    #6   20. aug 2017 Det første du skal tjekke er din tændspole.Se om der revner og ellers om den laver en ordentlig gnist smiley

  • #8   20. aug 2017 kan ikke huske med de gamle shovelheads om de findes med justerbar tænding eller du har elektronisk.. ellers check platiner og igen som beskrevet gnist.. mener du kører forreste cylinder i top og når den er i top checker du gabet i platin, og så skulle den jo gerne stå efter forskriften (igen må du lige checke op på mellemrums-mål. (af med tændrør på forreste, hold skruetrækker ned og når den er i top stopper du og checker)... mener det er sådan med din shovel, ellers må andre lige korrigere mig, det er længe siden jeg har haft sådan en gammel svend at skrue i smiley kører du med super b karburator eller super e? hvis du kører med super b så smid den af Helvede til og få en E på og din verden blir helt anderledes, griner... check om det er de rigtige tændrør, skift til nye og måske samtidig nye platiner? Nu ved jeg jo ikke om den er ny for dig eller om den plejer at spille. Er den ny, skal du først til at kende dens små hemmeligheder og luner smiley og så check lige om der skulle være kommet en revne i en pakning...

  • #9   20. aug 2017 Hvis ikke motoren tørner rundt, må det da være dit starterdrev der er smadret. I det tilfælde bør du stoppe med at prøve og få det skilt ad i en fart for at tjekke om det mekaniske er iorden i første omgang.!

  • #10   21. aug 2017 Hov ....
    ¤Starteren kører rundt men den vil ikke cranke motoren.

    Har jeg misforstået dig ?
    Trækker starteren ikke motoren rundt?


  • #11   21. aug 2017 Ja, starteren lever, men får ikke trukket motoren igang.

  • #12   21. aug 2017 Men motoren rotere/køre rundt, uden at starte?

  • #13   22. aug 2017 Jep. Nu har en mekaniker hentet den, så må vi se.

  • #14   22. aug 2017 Sender du feedback når fejlen er fundet smiley

  • #15   22. aug 2017 Jep. Bestemt

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #16   23. aug 2017 smiley

  • Yamaha E
    Yamaha E Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Svar: 2
    #17   23. aug 2017 Tror også mest på den med tændspolen/kabler, Skru tændrøret ud sæt det i hætten mens du danner stel og tryk på start, se om der kommer gnist, prøv så det andet tændrør. Det kan desværre være periodisk fejl, så det kan være lidt træls at stille diagnosen. Jeg lånte engang et gennemsigtig tændkabel, så man kunne se gnisten løbe, måske du kunne låne et på værkstedet et par dage, så var det nemt at konstatere, den dag det sker, hvis du ingen gnist ser i kablet er det tændspolen eller kablet, i mit ilfælde var det tændkablerne der var for dårlige, et sæt nye koster 200-400kr så et billigt sted at starte. " håber det kan være dig en hjælp"

  • #18   25. aug 2017 UPDATE:
    Hej igen,
    Jeg lovede at vende tilbage, når fejlen var fundet. Det er den delvist nu. Der var ingen gnist. Tændspolen var død. Der er så kommet en ny på og MCen starter og kører. Det tyder dog stadig på at der er en form for periodisk fejl på den, for da mekanikeren skulle testkøre den efter, gik den død. Men modsat før, kan den dog starte igen. Den fejl ligger højst sandsynligt i ledningsnettet, enten som termosikringer der slår fra eller andet. Så: på sigt overvejer jeg at få hele nettet udskiftet. men det kan være det sker igen (at den går død), men nu kan jeg i det mindste få liv i den igen.
    Jeg kører fra Kbh til Rørvig idag, så håber det kommer til at spille nogenlunde.
    BH
    Magnus


  • Yamaha E
    Yamaha E Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Svar: 2
    #19   25. aug 2017 Held og lykke med det, men som jeg skrev tidligere KAN det også være dine tændkabler, skift dem de koster ikke alverden, eller start med at låne et brugt sæt på værkstedet, så kan du da udelukke/ bekræfte inden du købet nye, mærkeligt værkstedet ikke allerede Har prøvet det. Og tak for tilbagemelding, vi kan alle blive klogere.

  • henrik n
    henrik n Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 16 Følgere: 2 Svar: 62
    #20   26. aug 2017 Hvis du kører med platiner.Så husk lige at få skiftet kondensatoren også.Og tjek ledningen fra spolen,nogle gange er den blevet hård og sprækker..

Kommentér på:
Shovelhead vil ikke starte

Annonce