{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Suzuki GSF 600 96 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har forsøgt at finde et svar på min problemstilling diverse steder på nettet, men det har altså ikke lykkedes, så hvis jeg med mit spørgsmål dobbelt-poster, beklager jeg.

Jeg står og gerne vil købe en Suzuki GSF 600 fra 1996 fra en privat, den har kørt ca. 48.000.

Der er eftermonteret Miiv udstødning.

Hvis jeg kører en 80 stykker og slipper gassen, skyder udstødningen lidt. Det har jeg dog ladet mig fortælle ikke er tegn på andet end lidt overskydende brændstof i udstødningen, eller måske en utæthed, hvilket ikke skulle være det store problem i sig selv.

Det som så at sige bekymre mig, er at den ved lave hastigheder og i 1. og 2. gear hopper og hakker lidt, når jeg slipper gassen for at motorbremse.
Jeg er selvfølgelig bekymret for at det kan være noget med motoren, eller er det bare nogle karburatore som skal renses, synkroniseres eller eventuelt jettes, nu hvor den kører med anden udsødning?

Eller er det bare sådan en ældre maskine kan forventes at opføre sig?

På forhånd tak for hjælpen.



Kommentarer på:  Suzuki GSF 600 96
  • #1   8. okt hej min tidl maskine 600N fra 1995 havde jeg også problemer med efter skift af udstødning. satte ud og trak ikke ordentlig ved omkr 80-90 km/ time. trods flere forsøg med rensning af karburator og membraner skift af benzin slange osv blev det først i orden efter jeg fik den rullet og karburator indstillet - så kan tænke det nok er det samme - lyder sådan - efter det var ordnet. kører den super og stadig - har nu kørt over 100000km uden yderligere problemer


  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   8. okt Hej Lisbeth, tak for din kommentar.
    Den har dog ikke rigtig problemer med at trække (ikke hvad jeg umiddelbart lod mærke til på den korte prøvetur). Den går heller ikke ud, det er mest "bare" den hakken og meget ujævn motorbremsning ved 1. 2. gear, men det kunne så godt lyde som noget karburator alligevel?
    Hvad kan jeg forvente, at skulle lægge hos en MC mekaniker for at få det fikset?


  • #3   8. okt så vidt jeg husker gav jeg omkr 1500 - 2000 - ved en specialist. ( suzuki) men da havde jeg også prøvet mange forskellige ting - så bestemt pengene værd. det var en lille by mellem Skanderborg og århus- skal lige finde ud af hvad han hedder

  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   8. okt Jeg er dog som sagt mest bekymret for at det er motorproblemer.

  • #5   8. okt Så overvej at købe en ny motorcykel eller en motorcykel hos en forhandler Sebastian
    Når du køber privat, så er der ingen garantier.


  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   8. okt Jeg søger selvfølgelig ingen garantier!. Bare en erfaren/kompetent/kvalificeret vurdering af risikoen på baggrund af det beskrevne problem.

  • #7   8. okt Jeg synes det lyder som noget justering

  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   8. okt Det håber jeg også på at det er. Tak for kommentaren, Christoffer.

  • #9   8. okt Så har jeg oplysningerne. det var hos FV motor jeg fik den lavet. kontakt Finn Villadsen Borup Byvej 1 8471 sabro tlf 86948198.
    Han ved noget om det og kan måske på din beskrivelse give et godt råd.


  • #10   8. okt Jeg satte en storm på min gamle bandit,og inden der havde jeg en mivv på,inden den havde jeg en anden på,som jeg ikke lige husker navnet på. Har aldrig fået kørt min maskine ind til nogle af de potter,og den kører som en drøm. Hva dit hakken angår,ingen anelse. Det er ikke noget jeg mødt,hverken på den 1200 eller den 600 som jeg havde engang.

  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   8. okt Tak for info Lisbeth, ham giver jeg et kald i morgen.
    Lille john, den hakken er ligesom når du kører op til et kryds i bilen i et for højt gear og for lav fart, så begynder at hoppe lidt. Det er nok den bedste måde at forklare det på.


  • #12   8. okt Det lyder sku underligt,ingen ide om hva det kan være. Det er uden tvivl nok en grund til det. Havde det været mig,ville jeg køre på værksted med den.

  • #13   8. okt Min bandit kørte 60000km med åben potte og k/n filter. UDEN justering af nogen art, fuldkommen std. Trak lige op med min kammis som var magen til dog dyset og finjusteret. Min gik endda længere literen også 19-20. Prøvede det sidste år at dyse den om, hjalp intet, andet end på højere benzinforbrug

    Få checket dine karburatorer, renset, og sat std opsætning i dyser osv. Få dem synkroniseret, og få justeret ventiler. Så kører den igen. Som jeg husker det, trak min jævnt fra 1200rpm og op til den ikk ku mere, ingen udsættere eller nykken som du beskriver. Jo forresten når det havde regnet sprang gnisten i tændrørshætten, så den satte ud. Få dem checket også.


  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   8. okt Ja det er lidt underligt, men det kan jo være en mindre ting. Jeg giver ham FV et kald i morgen og hører hvad han siger. Måske han kan afdække problemet, selv med min beskrivelse;). Jeg takker for kommentarene for nu og så har jeg forhåbentlig min første MC i morgen:)

  • #15   8. okt Hvis det skyder i udstødningen, når du slipper gassen, skal du op i størrelse på tomgangsdysen

  • #16   9. okt Hvis den ikke er i orden, så lad være med at købe den...
    Man får rigtig meget brugt mc for pengene lige for tiden. Hvis du køber privat, så sørg for at cyklen er nysynet og i orden. Så kan det ikke gå helt galt
    Mvh. Michael


  • Sebastian  K
    Sebastian K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   9. okt Jeg var ude og prøve en lidt nyere model hos en forhandler i dag. angivetligvis serviceret og nysynet med 2 års garanti og jeg oplevede umiddelbart det samme på den, så jeg tror umiddelbart min uerfarenhed som oplever en normal motorgang, som noget værre end det er. Det var måske en smule mere mærkbart på den ældre, men ikke noget alarmerende. Jeg takker for alles input.

  • #18   9. okt Udstødning der skyder kan også skyldes utæthed. I udstødningen...

  • #19   9. okt Kan også skyldes, - det er en Suzuki

  • #20   10. okt Så så hans Henrik

  • #21   10. okt Hans Henrik ved bare ikke bedre lille John . jeg var meget glad for min bandit - skiftede kun til drag staren pga ønske om anden kørestil..

  • #22   10. okt Tror du er inde på noget af det rigtige

Kommentér på:
Suzuki GSF 600 96