{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Bagdæk utæt på MC, er der en chance for forhandler garantien kan dække? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Suzuki GS 500, den 10 juli 2017.

Så den er stadig forsikret af forhandler garantien, problemet er at jeg har fundet ud af at det bagerste dæk mister luft.

Jeg fyldte den op med luft igår (41 PSI), efter jeg havde kørt 200 km, var den faldet ned på 30 PSI.

Det kunne muligvis godt tyde på at jeg selv har kørt over et eller andet der kunne have lavet et lille hul på dækket, jeg ved bare ikke hvad det skulle være.

Jeg prøvede også at tjekke grundigt om, jeg kunne mærke der sivede luft ud nogle steder, det synes jeg ikke jeg kunne.

Er der nogen chance for jeg kan få forhandleren til at dække det tror i?
Eller hvad tror i det ca. ville koste at få lappet sådan et bagdæk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagdæk utæt på MC, er der en chance for forhandler garantien kan dække?
  • #1   9. okt 2017 Brug evt sæbevand/vand til at finde utætheden.
    Jeg tror ikke at garantien dækker en punktering smiley


  • #2   9. okt 2017 Selvfølgelig dækker de ikke et punkteret dæk, skal bilforhandleren også dække stenslag på din bil smiley

    Forresten tror jeg du kan få et nyt dæk på for 1000kr, Inc. Montering.


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #3   9. okt 2017 Jeg tror helt sikkert de vil dække det. Og når du alligevel skal snakke med dem, så sig at de skal dække benzinen også. De forsvinder vel også efter 200km.
    Men det er bare noget jeg tror...


  • #4   9. okt 2017 Så fordi man i princippet kan punktere, skal en forhandler aldrig dække utætheder? Interessant vinkel. Det virker gennemtænkt.

  • #5   9. okt 2017 Den garanti gælder ikke for normale sliddele såsom bremser, dæk, olie osv.
    På med et nyt dæk. Kan jo være forhandleren er sød og montere et dæk for billige penge som du selv har skaffet på nettet til billige penge.

    Uanset hvad er en lapning midlertig S.O.S løsning og ikke noget permanent, især ikke på en motorcykel. Du kan godt plugge det med en 99% sikkerhed, men det anbefaldes ikke.


  • #6   9. okt 2017 Elias - du er som minimum dækket af købelovens bestemmelser, og den undtager ikke specifikt sliddele.

  • #7   9. okt 2017 smiley

  • #8   9. okt 2017 Check, at det ikke er ventil nålen, som sidder løs.

    Jeg har netop haft et bagdæk, som mistede luft og det var ventil nålen, som ikke var skruet stramt nok i.

    Jeg løste det med et lille værktøj fra Biltema:

    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Hjul-og-Dak/Ventilnalvarktoj-2000021927/


  • #9   9. okt 2017 Hvad nu hvis ventilen er mørnet væk og nu er utæt? Hvem dækker så? Eller fælgkanten er utæt grundet korrosion, burde forhandleren ikke dække her?

    Jeg vil mene en god forhandler vil kigge på maskinen, evt sammen med kunden og tage en dialog omkring hvad problemet er. smiley
    Er det en regulær punktering, så skal kunden naturligvis betale for lapning/nyt dæk.
    Er det noget ventil/fælgkant er jeg sikker på forhandleren udbedrer fejlen u/b, når man tager købsdatoen i betragtning smiley


  • #10   9. okt 2017 Nogle gange det lettere selv at udbedre en lille fejl end at tage en masse bøvl med en forhandler. Uanset hvem det har ret. Nogle gider bruge en masse tid på at diskutere og argumentere med en forhandler, andre gider ikke.

  • #11   9. okt 2017 #10
    Jeg er helt enig. I dette tilfælde kan en forstøver og lidt sæbevand hurtigt lokalisere problemet.
    smiley


  • #12   9. okt 2017 Men skal man ikke som minimum have dækket af, lige meget hvor lille hullet er?

  • #13   9. okt 2017 Køb et nyt og nyd en sikker kørsel.

  • #14   9. okt 2017 hc . ja, de virker faktisk ikke til at være så dyre som jeg kunne have frygtet, men jeg tror ikke jeg selv er i stand til at skifte det, så det skal jeg nok betale mig ud af, men det koster måske heller ikke så meget..?

  • #15   9. okt 2017 Afhængig af hvor hullet sidder, kan det formodentlig let lappes med en padehat indefra..
    Det kunne også let være en utæt ventil.

    Det er slet ikke usikkert den servicemindede kloge forhandler lappede uden beregning... at få dig som trofast kunde kan betale den padehat mange gange smiley


  • #16   9. okt 2017 Salkin: Ja det kan godt være, det kunne være en god idé at prøve inden jeg køber begynder på det helt store, man skulle bare ikke tro det skulle være nødvendigt at købe sådan en for at lukke den ordenligt.

  • #17   9. okt 2017 Du bør ihvertfald undersøge om det er ventilen, som er utæt, før du evt. køber et nyt dæk

    Selvom det ikke er ventil nålen kan det stadig være ventilen, den er jo skruet i fælgen og kan blive utæt.


  • #19   10. okt 2017 vil sige at var dit dæk utæt af et søm eller lign så var det meget hurtigere flad, det kan være alt fra ventilen til den indvendige fælgkant som har en lille skade

  • #20   10. okt 2017 Jeg har haft et mikro hul midt i dækket, og det lækkede fra 35 psi -> 25 psi men holdte derefter "tæt".

  • #21   11. okt 2017 Jeg ville ALDRIG vælge at lappe på et MC dæk... Du har kun de 2 dæk at køre på og der skal man sgu være sikker på at det er i orden. jeg punkterede på fordækket med 2 ugers mellemrum og begge gange købte jeg nyt dæk... Surt men vil ikke risikere noget... smiley

    En punktering dækkes IKKE af garanti.
    Er det ventilen der er utæt eller ved fælgkanten har du vel din 6 mdrs. garanti ifbm. købet?
    Den bør klart dække det.
    Men tage en spand sæbevand og hæld ud over hjulet. Så vent et par minutter og drej så hjulet stille og roligt rundt og se efter bobler. smiley

    Håber du får det løst smiley


Kommentér på:
Bagdæk utæt på MC, er der en chance for forhandler garantien kan dække?

Annonce