{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

VFR400R NC30 - Nærlys "blinker" {{forumTopicSubject}}

Hej gallerister,

Jeg har sådan en fin VFR400R NC30, der sådan set er i rigtig fornuftig stand, bortset fra at nærlyset "blinker". Altså, når jeg kører med nærlys i starten af en tur, så er der fuldt blus på lyset og ingen problemer. Efter lidt tid er det som om at der ikke kommer strøm nok til pæren og lysstyrken går væsentligt ned. Så går der lidt tid og så kommer lyset tilbage og der er igen fuldt blus på. Kort tid efter falder lysstyrken igen - og sådan fortsætter det. Det du'r jo ikke...
Jeg var selvfølgelig bekymret for om regulatoren var ved at stå af, så den har jeg målt igennem idag. Den fejler umiddelbart ikke noget: Ca. 14,5 V på batteriet med tændingen slukket. Ingen nævneværdi modstand hvis jeg måler gennem regulatoren. Ved 5.000 o/min ligger spændingen fint stabilt mellem 14,6-14,8 V.
Er der nogen af Jer der har et godt forslag til hvad fejlen så kan være?

Og så kan jeg lige nævne at den kører RIGTIG fedt sådan en lille 400! Nuiiii!!
Den har jo kun 59 heste, men det er absolut fint til landevejen. Man kan bare lukke op for den, uden at det løber helt af med én, og så lyder den bare som et arrigt spetakkel når den får noget juice; man føler sig jo helt som en anden Pedrosa, hahaha! Og så er den simpelthen flintrende hurtig når vejen krøller. Jeg har kun 2 billeder af den, så det er derfor at den ikke er oprettet. - Nå, det var lige et sidespring...
Er der nogen der kan hjælpe mig med det nærlys..?

Kommentarer på:  VFR400R NC30 - Nærlys "blinker"
  • #1   11. nov Prøv at trække en ekstra stel fra dit spadestik direkte på - polen på batteriet...lyder som det godt kunne være stellen der driller

• #2   12. nov Altså spadestikket fra lyset direkte på stel? Mener du lave en midlertidig ledning og så bare køre en tur og se?

• #3   12. nov tror det er det han mener

• #4   12. nov Ja, du kan eventuelt sætte en "strømtyv" på stellen udmiddelbart efter pæren og så direkte på minussen på batteriet

• #5   12. nov Hej Morten,
    Long time no see

Når lyser begynder at variere i styrke, er det så med fast frekvens eller sporadisk?

• #6   12. nov Tror stadig der er regulatoren.
    Prøv at pille stikket med de 3 gule ledninher fra og kør en tur.
    14 5v på batteri når motoren ikke kører lyder ikke rigtigt.
    Og ja de kører rigtigt fint. Har en rvr400 på 12. år

• #7   12. nov Eller statoren der kortslutter når den bliver varm.

• #8   13. nov #4:
    Hmm, det kan jeg selvfølgelig prøve. Kan jeg måle modstanden fra lygten til minus-polen? Hvad bør modstanden i givet fald være sår'n cirka?

#5:
    Hej Søren, du har da skiftet mc-stil!
    Jo, jeg har lige været i udlandet nogle år; 3 år i Brasilien, knap 1 år på Island.
    Når lyser begynder at variere i styrke er det sporadisk. Jeg synes ikke lige jeg specifikt kan hænge det op på temperatur-niveau, vibrations-niveau (o/min), eller noget andet; men der er selvfølgelig også en del variable faktorer.

#6:
    Jeg tjekker lige spændingen på batteriet en ekstra gang, når jeg kommer hjem. Jeg vender tilbage senere. Tak

• #9   13. nov Jeg har haft samme problem med min. Det var kontakten, man skifter fra nærlys til fjernlys, der havde dårlig forbindelse. Derfor ville nærlyset blinke, når kontakten blev udsat for vibrationer.
    Jeg havde ikke problemer med fjernlys eller andet el.

• #10   13. nov Den med kontakten havde jeg ikke tænkt på Fejlen kan sagtens ligge der.

Yepper, jeg har lagt stilen noget om... har dog stadig en 916 sps stående - nærmest bare til pynt. Jeg nænner næsten ikke at skille mig af med den, den har kun kørt 10.000 km, står fuldstændig original og nærmest som ny

Den med ophold i udlandet kender jeg godt. Jeg har arbejdet i Malaysia i over 2 år, og kører på andet år har i Sydafrika.

Hvad blev der af min gamle 998’er?

• #11   15. nov Det er ikke unormal at regulator eller ensretteren, enten helt stopper med at lade eller over lader batteriet. På Konens VFR gik regulator og det skete selfølgelig på vej hjem en sen aften hvor der over ladet batteriet. Min første tanke "fuck der er godt nærlys på" indtil begge pære var brænd af.
    Husk når du skifter at få en serieregulator

Kommentér på:
VFR400R NC30 - Nærlys "blinker"