{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Thomas N
Thomas N
Tilmeldt:
12. nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ruller i tomgang og tager ikke gas når den er kold. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har en Suzuki GSX 750 fra 1999. Den uden kåbe.
Når den er kold vil den ikke rigtig tage gas. Det bliver bedre med choker, men er stadig ikke super godt. Jeg fik renset karburator i sommers, og det hjalp ikke rigtigt. Når den er varm (efter 2-3 min kørsel) så trækker den fint.
Den ruller dog også i tomgang, og når jeg kører med jævn gas, så går den ikke helt jævnt.
Jeg synes også at den tikker lidt når den er kold.
Skal der stilles ventiler eller hvad har I af forslag.

mvh
Thomas Nikolajsen.


Kommentarer på:  Ruller i tomgang og tager ikke gas når den er kold.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   12. nov 2017 Har du fået synkroniseret karburatorerne?

    Er de grundjusteret efter de blev renset?


  • #2   12. nov 2017 Hvad med falsk luft

  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   12. nov 2017 Ja karburator er synkroniseret. Det gav den lige lidt mere power, men hjalp ikke på det andet. Altså jeg tror ikke at den tager falsk luft. Det er som sagt kun et problem når den er kold. Virker lidt som et blandings forhold, men synes at det er lidt mærkeligt at den ingen problemer har når den er varm. Synes jeg har læst et sted at Olien kan have betydning?!? altså det giver jo mening i forhold til kold/varm olie, men ellers kan jeg ikke rigtig se logikken. Kører på 10-40 olie.

  • #4   14. nov 2017 Hvis den har choker skal du da bruge den, til den er varm nok til at kører uden...2-3 minutter.....det er vist ok for så gammel en cykel.


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   19. nov 2017 Jeg bruger også choker, selv på en varm sommerdag, altså hvis maskinen er kold. Jeg har et par kammerater der kører på maskiner der er ældre end min, og deres tager gas med det samme selv om de er kolde. Kan være at jeg må kører den til en der har rullefelt og få den dysset ind.

  • #6   19. nov 2017 Hvis den kører fint når den er varm, er rullefelt meningsløst. Hvis du ikke kan leve med at den skal have choker når den er kold, skal du prøve med andre karburatorer. De kan godt være slidte uden at det kan ses.
    Jeg må erkende, at jeg ikke kan lade være med at tænke om du laver spas her?


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   19. nov 2017 he he.. jeg er skam helt seriøs. Maskinen ruller/hugger også ved mellemgas når den er varm, altså når den skal holde konstant fart. Men den trækker fint når den får gas (når den er varm). Altså jeg har en ide om at den får for mager blanding, men nu er jeg ikke mekaniker, og tænkte at der uden tvivl er nogen der ved mere om det end mig smiley

  • #8   19. nov 2017 Ok, ved mellemgas er det nålehøjden der spiller ind. Så hvis du har mod på det, kan du hæve nålene et hak. Det vil sige at låsen skal et hak ned. Det burde give det mere benzin, som chokeren giver ved at lukke for luften.
    Nålene kan være ret slidte, da det er den eneste bevægelige del og der benzinen passerer på sin vej til cylinderen.
    Så hæv dem, eller nye i.


  • Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   19. nov 2017 OK... fedt.. Kenneth, jeg takker smiley smiley , nu ved jeg da hvor jeg skal starte. Det bliver realistisk ikke før i det nye år, men så smider jeg lige en besked om hvordan det gik smiley

Kommentér på:
Ruller i tomgang og tager ikke gas når den er kold.

Annonce