{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Alvorlige start problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.
Min lille GSX250R, vil ikke starte..
Starter lige med lidt historie for at gøre forklaringen nemmere.
Vi skulle jo til åbning af bakken, og derfor skulle cyklen jo gøres klar til det. Derfor fik den skiftet olie, oliefilter og luftfilter, nye membraner er lige blevet monteret, samt tændrør, samt nyt batteri..
Den begyndte så med efter at vi havde kørt et par hundrede km at "pludre" lidt mere, når den ikke fik fuld skrue. Ligeledes når den har været sat i stå i længere periode ( en times tid), kunne den ikke tage gassen i op til et minut, og kunne kun holdes igang med halv håndtag, indtil den pludselig "kommer sig". så er den helt iorden igen. Ligeledes begyndte den med, at når den står på støtfoden (side støtte ben) går den kun på 3 cylindre, men så snart den kommer op at stå lige, går den på 4 cylindre øjeblikkeligt. wierd.
Men nu er problemet så at den slet ikke kan starte, den står bare og prutter i udstødningen, men kommer ikke, det er ligegyldig hvormeget chokker, eller gas den får, alle stillinger er testet. Det sjove af det, er at den kan løbes igang så let som ingenting, og så snart den har været igang og har taget gassen, kan den nemt starte i selvstarteren bagefter, hvis den ikke når at blive kold.
Vi har skiftet tændrør igen (fin gnist) den får benzin for tændrørerne bliver våde. Vi har prøvet at give tændspolerne dirkte strøm, for at tjekke om der skulle være noget, men ingen forskel.. Hvad er der dog galt??? Ikke sjov at den bare står der, når det er sådan noget godt vejr... piv...
Hjælp folkens HJJJÆÆLLLPPPPP...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alvorlige start problemer.
  • #1   28. mar 2005 FØRST! LAD DEN ALDRIG STÅ I TOMGANG PÅ SIDE STØTTE BENET. Dårlig motor smøring.
    Det kan være lidt svært, men du har konstateret at der er gnist på og at der kommer benzin (med lidt vand i måske). Prøv med karburatorsprit, det opløser vandet. Kontroller og så at udluftningen til tanken ikke er stoppet. Ja ellers er jeg tom for ideer lige nu. Held og lykke.
    Klaus


  • #2   28. mar 2005 Hej Carsten

    Jeg er desværre ikke så dygtig at jeg kan hjælpe dig med dine problemer ! Men min lille GSX250R kan ikke lide at køre med et lavt omdrejnings tal, hvis jeg kører inde i byen med 3-4-5000 omdrejninger i minuttet, så begynder den at gå i stå i lyskrydsene. Så skal den lige fyres rigtig af før den begynder at kører normalt igen. Da jeg snakkede med en mekaniker om problemet, sagde han at det er helt normalt for denne MC, den SKAL køre med mange omdrejninger for at køre ordentligt. Jeg tænkte bare på om du kørte med for lave omdrejninger så den drukner….. Det er bare en tanke !! for som sagt har jeg ikke så meget forstand på det….

    Til Klaus

    Hvorfor må man ikke lade den stå i tomgang på side støtte benet ??? Jeg har kun side støtte ben, og jeg lader den altid stå i tom gang inden jeg kører.

    Morten


  • #3   28. mar 2005 Olien ligger sig i den ene side af motoren og bliver ikke ordentligt fordelt rundt til de enkelte smørekanaler. På min Ducati, og dette er også set på andre cykler, er der en afbryder på side støtte benet, så man ikke kan starte uden at benet er oppe. Min VF 500 er også kun med side støtteben. Jeg lader den kun, til nød, i kort tid stå i tomgang på sidebenet. Her taler jeg 10 sec.. Det ville også være pinligt at skulle sige til gutterne at ”Min motor stod af ved 1350 omdr/min” ; )
    mvh
    Klaus


  • #4   28. mar 2005 Angående Klaus`s bud, så skyldes ikke vand i benzinèn, da det er frisk tanket., desuden er karburatorer tømt og renset igennem, både i dyser og stråler.. Men ellers tak for budet, det kunne ha været det.
    Ang Mortens svar, så er det helt korrekt at den skal køre med mange omdrejninger, for at køre ordentligt. Men min har nu altid gdt kunne køre inde i byen ved lave omdrejninger uden at gå i stå, så ved ikke helt hvorfor din gør det.., men ja de skal ha lidt gas, for at gå ordentligt. Men problemet er lige pt at min cykel slet ikke kan starte... piv.. Men ellers tak for dit gode bud.. ;o)
    Men problemet er stadig ikke løst..
    hjælllppp


  • #5   29. mar 2005 Hej Carsten
    Hvis det er top pakningen der er gået, vil der være kraftig hvid røg udvikling(damp) fra udstødningen. Men jeg har lige været udsat for at min Honda ikke ville starte( Det var i morges smiley ), og det var på grund af en slange fra benzin hannen og ned til indsugningsstudsen som der var mørnet og derved gået hul på (Den gik ud nogle gange sidste år i slutningen af sæsonen). I slangen skabes der et undertryk, fra indsugningen, dette undertryk bruges til at åbne benzinhanen, således at benzin kun kan flyde igennem ved startet motor.
    Jeg ville nu prøve at kigge på karburatorerne igen. Selv om at du mener at du har spændt det hele. Hvis nu at en af membranerne er blevet klemt og derved revet eller at skruerne på toppen af karburatorerne ikke er spændt ordentligt, så kan de trække falsk luft og ikke skabe nok undertryk eller……ja der er mange muligheder, men jeg ville kigge på karburatorerne for at være sikker på om at alt er som det skal være.
    Ja du skal sku ikke sige at jeg ikke prøver at hjælpe: ) held og lykke.
    Mvh
    Klaus


Kommentér på:
Alvorlige start problemer.

Annonce