Underlig effekt kurve {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg var til åbent hus ved CVP i Horsens, og der fik jeg cyklen rullet. Effektkurven så langt fra ud som jeg havde forventet.
Cyklen er en GSX-r 250.
Den ser fin ud optil 100 km/t. Men fra 100 km/t til ca. 140 km/t, går den stort set vandret. Ved 140 km/t stiger den lige pludseligt omkring 15 HK, der så holder det meste af vejen til topfart. Topeffekten og topfarten er fin nok i forhold til fabriksopgivelserne.
(link fjernet)
Mine spørgsmål er så:
Kan det passe at den skal se sådan ud???
Hvis ikke, hvad kan der så være galt med den???
(det eneste der er lavet ved den er at der er kommet et mere åbent udstødning på den)
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 39 Svar: 122
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 17
Jeg fik den ikke rullet før, og jeg har ikke kunnet finde en kurve fra en cykel magen til.
Jeg snakkede med dem dernede, men de kunne ikke sige noget om det. Så der var ikke meget hjælp at få.
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 39 Svar: 122
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 17
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 39 Svar: 122
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.306
Hygge
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 77
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.306
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 999
Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre, og jeg troede at det måske bare var mig der var noget galt med. Jeg fik aldrig optaget effektkurve på den, men sådan som den opførte sig, kunne jeg forestille mig at den ville have lignet din.
Jeg søgte med lys og lygte på nettet og fandt til sidst en australsk hjemmeside som forklarede om netop de samme problemer som jeg havde oplevet. Den beskrevne opførsel var så præcis, at jeg nærmest ikke var i tvivl om, at det var lige præcis det der var galt med min. Den havde problemer med at tage de sidste 4-5000 omdrejninger. Hvis jeg lirkede med gashåndtaget kunne jeg nogle gange få den til det, og så tog fanden ved den. Hvis jeg kørte længere tid i bymæssig bebyggelse ved forholdsvis lave omdrejninger druknede den sig selv. Havde jeg holdt stille ved et lyskryds havde den efterfølgende svært ved at tage gassen (druknet). Den brændte konstant tændrør af (kan ikke tåle at drukne). Alle disse symptomer tydede på, at den fik for fed blanding, og mistanken blev forstærket af, at den kørte meget bedre så længe den var kold, men efterhånden som den blev varm forværredes problemerne (=for fed blanding). Jeg adskilte karburatorerne og så at vacumspjældsløfterne var så slidte at vacumspjældet hang ca 3-4mm. Dette gjorde at de aldrig kunne åbne helt op, men hvad værre var, nålen kunne bevæge sig hvad der svarede til tre positioner op og ned, så der var ikke en skid styr på blandingsforholdet. Og CVP mente ikke der var noget galt (vor herre til hest). Mit råd er hold dig langt væk fra CVP. Ud over at de er nogle arrogante fjolser, så har de åbenbart heller ikke en klap forstand på mekanik. (PUHA, nu fik jeg luft)
Du kan finde links til den føromtalte australske hjemmeside på min hjemmeside www.baby.gixxer.com
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 17
Fik du din til at køre som den skal???
Var det til at få reservedelene hjem???
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 999
En anden mulighed kunne være en utæt vacummembran, men det kan du jo checke når du har karburatorerne adskilt.
Operationen er rimelig simpel, og den kan udføres uden at afmontere karburatorerne. Håber du finder fejlen.
Underlig effekt kurve