{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Underlig effekt kurve {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg var til åbent hus ved CVP i Horsens, og der fik jeg cyklen rullet. Effektkurven så langt fra ud som jeg havde forventet.

Cyklen er en GSX-r 250.

Den ser fin ud optil 100 km/t. Men fra 100 km/t til ca. 140 km/t, går den stort set vandret. Ved 140 km/t stiger den lige pludseligt omkring 15 HK, der så holder det meste af vejen til topfart. Topeffekten og topfarten er fin nok i forhold til fabriksopgivelserne.

(link fjernet)

Mine spørgsmål er så:

Kan det passe at den skal se sådan ud???
Hvis ikke, hvad kan der så være galt med den???
(det eneste der er lavet ved den er at der er kommet et mere åbent udstødning på den)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig effekt kurve
  • #1   13. apr 2005 det kan være det udstødning du har på ikke passer til din kværn, tjek min effekt kurve den ser "normal" ud, med mindre du har gas eller turbo på ser det lidt mystisk ud... fik du den rullet inden du satte den anden udstødning på??

  • #2   13. apr 2005 Det glemte jeg helt at sige, men man kunne også mærke det før der blev skiftet udstødning.

    Jeg fik den ikke rullet før, og jeg har ikke kunnet finde en kurve fra en cykel magen til.

    Jeg snakkede med dem dernede, men de kunne ikke sige noget om det. Så der var ikke meget hjælp at få.


  • #3   13. apr 2005 min GS 500 trak også lidt underligt... men den var droslet, og da jeg pillede droslingen af viste det sig at der sad en lille stumt et eller andet i en dyse. en god start er at rense karbusnaden, og måske sætte et benzinfilter på. men der er jo svært at sige om den skal ha en større elle mindre dyse efter du har monteret nyt udstødning. prøv at rense karbusnaden, og hvis det ikke hjælper så nogle nue tændrør, eller kør på værksted med den, det kan være noget helt andet der er galt, de kan sikkert måle et eller andet, jeg brugte RYDBJERG som du nok kan se på min kurve. håber det kan hjælpe dig lidt

  • #4   13. apr 2005 Det vil jeg da prøve, det kan da være det hjælper. Hvis det ikke hjælper skader det ihvertfald ikke.

  • #5   13. apr 2005 gør det ellers er der Rydbjerg MC i Aidt mellem randers og silkeborg. de ved hvad de har med at gøre

  • #6   13. apr 2005 Jeg må indrømme at jeg ikke har styr på det, men nu tager jeg chancen. Ser kurven ikke sådan ud fordi din cykel er droslet? Som standard (opgivet fra fabrikken) har den jo 45 hk, din har jo omkring de 36.

    Hygge


  • #7   13. apr 2005 45 Hk på tappen passer fint med de ca. 36 på hjul så ikke derfor. Men ser sku sjovt ud.

  • #8   13. apr 2005 Ah, ja, ok. Min fejl smiley

  • #9   13. apr 2005 Var da federe hvis den effekt kurve viste rpms istedet for km/t. Det er ikke fordi at den nærmer sig 13000 rpms der og så rykker den til de 16000:) Hvor den har sine HK:)

  • #10   14. apr 2005 Jeg har selv haft en GSX-R250 (købt hos CVP) som kørte underligt. Jeg havde den nede hos CVP 3 gange, men de blev ved med at påstå at den ikke fejlede noget.
    Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre, og jeg troede at det måske bare var mig der var noget galt med. Jeg fik aldrig optaget effektkurve på den, men sådan som den opførte sig, kunne jeg forestille mig at den ville have lignet din.
    Jeg søgte med lys og lygte på nettet og fandt til sidst en australsk hjemmeside som forklarede om netop de samme problemer som jeg havde oplevet. Den beskrevne opførsel var så præcis, at jeg nærmest ikke var i tvivl om, at det var lige præcis det der var galt med min. Den havde problemer med at tage de sidste 4-5000 omdrejninger. Hvis jeg lirkede med gashåndtaget kunne jeg nogle gange få den til det, og så tog fanden ved den. Hvis jeg kørte længere tid i bymæssig bebyggelse ved forholdsvis lave omdrejninger druknede den sig selv. Havde jeg holdt stille ved et lyskryds havde den efterfølgende svært ved at tage gassen (druknet). Den brændte konstant tændrør af (kan ikke tåle at drukne). Alle disse symptomer tydede på, at den fik for fed blanding, og mistanken blev forstærket af, at den kørte meget bedre så længe den var kold, men efterhånden som den blev varm forværredes problemerne (=for fed blanding). Jeg adskilte karburatorerne og så at vacumspjældsløfterne var så slidte at vacumspjældet hang ca 3-4mm. Dette gjorde at de aldrig kunne åbne helt op, men hvad værre var, nålen kunne bevæge sig hvad der svarede til tre positioner op og ned, så der var ikke en skid styr på blandingsforholdet. Og CVP mente ikke der var noget galt (vor herre til hest). Mit råd er hold dig langt væk fra CVP. Ud over at de er nogle arrogante fjolser, så har de åbenbart heller ikke en klap forstand på mekanik. (PUHA, nu fik jeg luft)
    Du kan finde links til den føromtalte australske hjemmeside på min hjemmeside www.baby.gixxer.com


  • #11   14. apr 2005 Jeg tror faktisk du har fat i noget der. Jeg tror da jeg vil prøve at splitte karbuerne ad og se hvordan det står til.

    Fik du din til at køre som den skal???
    Var det til at få reservedelene hjem???


  • #12   14. apr 2005 Efter udskiftning af vacumspjældsløfterne kom den til at køre som en drøm. Reservedelene blev så vidt jeg husker fremskaffet på et par dage.
    En anden mulighed kunne være en utæt vacummembran, men det kan du jo checke når du har karburatorerne adskilt.
    Operationen er rimelig simpel, og den kan udføres uden at afmontere karburatorerne. Håber du finder fejlen.


Kommentér på:
Underlig effekt kurve

Annonce