{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Ny gearing på Z750 {{forumTopicSubject}}

Hey all!

Efter jeg har hævet min bike 35mm synes jeg ikk den er specielt villig til at gå på hjul længere og jeg kan ikke forestille mig at det blir' bedre når jeg smider et 55mm kit på. Vil gerne have den gearet så den stadig kan lave en power wheelie - tophastighed er mindre vigtigt, så længe den i hvert fald bare render 220 eller sådan noget...

Ved ikke præcis hvad standard gearingen er, men hvad ville I mene jeg skulle ud i af for og bag tandhjul - og hvor kan man købe gode kædekits med ikke-standard gearinger?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny gearing på Z750
  • #1   31. maj 2007 Lytter lige med her!!

  • #2   31. maj 2007 Det højere tyngdepunkt burde dælme hjælpe på wheelies
    tror bare ikke du nænner at gøre det ordentligt


  • #3   31. maj 2007 Synes ikke det passer helt - føler at tyngdepunktet er flyttet meget fremad. Før jeg hævede den træk den meget nemmere på hjul! Men du har nok heller ikke helt uret smiley

  • #4   31. maj 2007 Men stadig, hvor kan man købe kædekits med andre gearinger til Z750 - og hvilken gearing ville jeg skulle vælge?

  • #5   31. maj 2007 Standardgearingen er 15-43...

    Er det nok med 15-46 for eksempel eller måske 16-46, er det for ekstremt?

    Hvad er forskellen på X-ring chains og den almindelige O-ring? Hvilke bør man vælge?


  • #7   31. maj 2007 Går 3 op på bag burde gøre det for dig. Går du op i noget højere vil din dagligdagskørsel blive ødelagt. Det vil blive for rykkende i kørslen.
    Forskellen på de 2 kæder er typen af o-ringen. Skærer man den op, har oringen en profil som et o, og x ringen har som et, nå ja, et x.
    X ringen er bedre til at holde fedtet inde. XW er bedre endnu. Men både X og O er nu tilstrækkeligt.


  • #9   31. maj 2007 Jeg gik den anden vej men før kunne 1.gearet nærmest ikke bruges til andet end kørsel i gågaden , giv den 2-3 tænder mere bagpå så skulle den sagtens kunne løfte hjul
    må jeg så lige spørge hvilket gear du bruger til at løfte (wheelie i) ?
    du kan da også bare bruge koblingen til at starte din wheelie på og spare et tandhjul


  • #10   31. maj 2007 evt ring til Bislev mc 98 35 00 01 spørg efter Dennis han har rimeligt styr på tandhjul og gearinger

  • #11   31. maj 2007 Tror sq det er rent mentalt det der Esben, mon du sidder lidt anderledes på cyklen eller noget ryk røven længere tilbage? Den ændring skulle ikke kunne gøre så stor en forskel.

  • #12   31. maj 2007 Tværtimod, man sidder automatisk lidt længere fremme på sædet, måske det er derfor...

    Kan selvfølgelig godt få den op ved brug af kobling i 1. og 2. gear, bruger mest første, men synes kun lige at forhjulet hopper fint hen over asfalten når jeg gasser den godt af; ville gerne at den trak lidt renere op, gerne ved lidt lavere rpm også. Er skod til at køre på hjul og synes egentlig bedst om at tage den op på ren kraft!

    Tror jeg prøver med 3 tænder mere bagpå så, det ser ud til at skulle kunne gøre det - kan være at den reelle tophastighed ikke blir' ændret såååå meget da jeg ikke tror den trækker helt ud til begrænseren i 6. alligevel. Mener begrænseren kicker ind ved 13.000?


  • #13   31. maj 2007 prøv da begrænseren af 1 gear er for lidt hvis du vil trække den rent op
    2 gear til power og koblingen i 3 gear , du skal bare have den højere op så bliver det straks nemmere at styre det med gassen


  • #14   31. maj 2007 14-44 eller 15-47 helt klart smiley

  • #15   31. maj 2007 ja drop 1 tand foran.. smiley

  • #16   31. maj 2007 Man kan sige hvis du ændrer bagtandhjulet uden at ændre/skifte kæde, så vil baghjulet automatisk rykkes lidt tættere mod motoren = kortere "akselafstand" (kortere afstand mellem forhjul og baghjul =wheeliemachine)

    Det er dog småting, men lidt større ændring end ved bare 1 tand foran.

    noget helt andet??! hvor køber man de der tandhjul? kunne godt tænke mig at prøve det på min.


  • #17   2. sep 2007 15-46 bliver godt tror jeg


Kommentér på:
Ny gearing på Z750

Annonce