{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

525 kæde vs. 520 kæde {{forumTopicSubject}}

Hey der ude.

Jeg står for at skulle skifte mit kædekit ud, da en tur hjem fra frankrig i monsun regn var mere end det kunne klare smiley

Jeg overvejer i den forbindelse at sætte en 520 kæde på, og alu bagtandhjul da det giver en ok vægtbesparelse på papiret i hvertfald.

Mit spørgsmål er så om dels der er nogen der har lavet en lignede udskiftning/opgradering og hvad deres erfaringer/indtryk af det er - Er det noget man mærker?
Og om der er nogen der har dårlige erfaringer med at gå ned i en 520 kæde når cyklen er født med en 525 kæde?

Vi taler naturligvis om højkvalitets forstærket kæde/tandhjul her.

Jeg vil i samme moment i øvrigt lige give den to tænder mere bag på, ikke meget, men burde være nok til at give den lige den lille smule mere ryk ud af hullet jeg savner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  525 kæde vs. 520 kæde
  • #1   20. jun 2007 har fået fortalt at man kører race med 520 kæder så de burde kunne holde...... nu du er igang med vægtsparerunden så så husk at tjekke om føren af din cykel er toptrimmet :=)

  • #2   20. jun 2007 Ja, jeg ved at de fleste racer kæder er 520, men de skifter dem jo også noget oftere end jeg nok kommer til. smiley

    Jeg tror ikke at der er så meget at komme efter rent vægt spare mæssigt på fører siden, da jeg er så toptrimmet jeg nok kan blive :-D:-D (Jeg slæber i hvertfald ikke rundt på noget ekstra kan jeg vist roligt sige smiley )

    Der ud over gør min vægt nok hverken fra eller til, på den effekt lavere vægt, på den roterende og uaffjedrede masse, har. smiley


  • #3   21. jun 2007 Hej jeg har kørt 35000 km med alu bagtandhjul
    og orginal honda kædekit
    og 40000 med orginal honda kædekit incl orginal bagkædehjul


  • #4   2. sep 2007 hej jeg skal os have et 520 kæde kit på min r1 og så får den 3 tænder bag på tror det kommer til at mærkes helt godt

Kommentér på:
525 kæde vs. 520 kæde

Annonce