{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Motor dør pludselig - ingen omdrejning {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Er netop kommet hjem til Bornholm hos de gamle på ferie - og i dag da jeg var ude og trille en tur, starter den problemfrit, kører fint den første tur over øen på ca 25 km, hvor jeg så gør et stop, ind et sted, ud, starter fint, kører 5 km uden problemer, endnu et stop, kører 2 km, stadig ingen problemer, en længere pause og så hjemover - kommer lige ud af byen hvor jeg lige holder ind til siden for at rette på min jakke, når jeg skal starte den igen her, driller den gevaldigt, men kommer i gang til sidst og jeg tænker ikke mere over det andet end at jeg lige skal sørge for at checke hvor meget strøm der er på når jeg kommer hjem... Jeg kommer så 5-6 km mere, hvorefter den pludselig dør helt, hver gang jeg prøver at få den over 2k rpm, lyder det som om den bliver kvalt/kører meget ujævnt, men går ikke ud af det, jeg får så trillet et lille stykke i tomgang, men beslutter mig så for lige at checke om tændrør skulle sidde løst, eller om der er andet at se - så jeg stopper den, der er intet umiddelbart at se, da jeg vil starte den igen får jeg den i gang, men stadig kun tomgang, den dør så og nu kan jeg intet liv få i den, ikke løbe den i gang, intet lys i instrumenter, INTET!
Nogen der har en ide om hvad i alverden der er sket?
Er lige kommet hjem, men mc'en holder i landevejskanten og kan først blive hentet i aften en gang... Batteriet har jeg med og det står til ladning...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor dør pludselig - ingen omdrejning
  • #1   26. jun 2007 ....er der benzin på ?

    Kunne godt lyde som min første gang jeg løb tør.....og måtte sætte den på reserve før jeg kunne komme videre.


  • #2   26. jun 2007 hov havde ikke lige bidt mærke i, at der heller ikke var noget lys i div instrumenter...sorry

  • #3   26. jun 2007 Ole BS (Fr.værk) :
    Håber jeg da ikke, fyldte tanken igår og har i mellemtiden maks kørt 50 km smiley


  • #4   26. jun 2007 Forresten, ved ikke om det kan gøre noget - men den stod ude i det voldsomme regnvejr der har været til morgen/formiddag her ovre...

  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 72
    #5   26. jun 2007 Synes det kunne lyde lidt som om den havde fået vand.. Altså vand i karben + ledningsnettet..

  • #6   26. jun 2007 Anders P
    Løsning?
    Og hvordan kan det så være den kunne køre de første 40 km i dag uden problemer?


  • #7   26. jun 2007 Har lige været ude og se til opladeren (det er min fars og kunne ikke gennemskue om indikatoren viste helt fuld eller helt tom), det viser sig at batteriet ihvertfald har været dødt - men kunne stadig ikke løbe den i gang til sidst??

  • #8   26. jun 2007 Nyt batteri og så tjekke at den ikke lader for meget eller for lidt.... ca. 14 volt på batteriet ved 2-3000 omd. så er alt i orden....

    Kan jo sagten være at batteriet er faldet sammen pga. af alder. De holder ikke så længe på en MC....


  • #9   26. jun 2007 Erling + John
    Så skal jeg vel have fat i et multimeter? Hvor måler jeg hende, hvis jeg først og fremmest kan finde et at låne?
    Og kan et dødt batteri alene foråsage de symptomer?


  • #10   26. jun 2007 Prøv først at kigge benzintilførsel efter, af med slangen til karburatorerne og se om der er frit løb. Før i tiden sad der en lille si i benzinhanen og hvis den er stoppet til med vand/snavs, så kørte man ikke langt. Aner ikke om det stadig findes, men hvis der er frit løb fra slangen er det ok.
    Sæt batteriet på og lad laderen være tilsluttet og se om det har nogen virkning, inden du gør noget drastisk. Pas på ikke at overlade batteriet hvis det er et lukket, de tåler ikke meget mere end 1 AMP i ladestrøm.


  • henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 62
    #11   26. jun 2007 hvis din svømmer stadig ser sådanne ud som i din profil er det nok en god ide at skifte den efter som den kan lukke for benzinen

  • #12   26. jun 2007 Synes meget det lyde som et defekt batteri eller et defekt ladekredsløb.

    Prøv at lade på batteriet.
    Derefter prøver du om cyklen kan starte.
    Hvis den bliver afladet med det samme, er det dit batteri der er defekt.

    Hvis cyklen springer igang, skal du tjekke at ladespændingen over batteripolerne ligger omkring 13-14V ved 3-5000RPM.
    Hvis spændingen ikke er over 12V og langsomt falder, mens cyklen kører, så er det dit ladekredsløb der er defekt.


  • #13   26. jun 2007 Palle W
    Det var der godt nok på min gamle puch vz 50, men ved ikke hvordan det fungerer med den her - den er ihvertfald vakuum-styret. Ved ikke lige hvordan det fungerer med at pille benzinhanen af her? Eller hvordan jeg styrer de 10-15 liter benzin der er i tanken?

    Henrik S
    Bare rolig, den er skiftet smiley


  • #14   26. jun 2007 Anders
    Ok, tak - batteriet lader nu, har fået en ven der er i automekanikerlære til at låne et multimeter og køre mig ud til den når han får fri.
    Men som sagt, hvor måler jeg henne? Bare over batteriet?


  • #15   26. jun 2007 John K
    Ok, så må i sgu krydse fingre for at det spiller!
    Utroligt med vrøvl de sidste to dage, min kæde hoppede også af i Ystad i går, mens jeg trillede rundt og ventede på færgen (havde checket mere eller mindre alt andet end om kæden var stram nok inden afgang), så måtte låne en papegøjetang som var det eneste den kiosk havde der kunne bruges... Nyt kædekit kommer i løbet af sommeren!


Kommentér på:
Motor dør pludselig - ingen omdrejning

Annonce