{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Ny stator men ingen gnist {{forumTopicSubject}}

Jeg fik stor hjælp sidst så nu prøver jeg igen. Vespa 150 sprint fra 1967 uden gnist (forsvandt pludselig). Jeg fik afmonteret svinghjul. Sat en ny stator på og ny spole (coil) og ny tændrørshætte. Har forbundet rød ledning fra stator til rød ledning til spole. Sat svinghjulet på præcis (styret af kile eller not eller hvad den nu skal hedde), holder tændrør på cylinder og træder til. Ikke skyggen af gnist. Har prøvet at stille på knikserkontakt uden held. Har ændret lidt på positionen på statorplade uden held. Har prøvet at måle med multimeter men kan ikke finde ud af det. Er der nogen der på baggrund af ovenstående kan vise mig vej henimod en gnist?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny stator men ingen gnist
  • #1   26. jan 2019 Smider lige et billede mere på

    profilbillede
  • #2   26. jan 2019 Og et til

    profilbillede
  • #3   26. jan 2019

    profilbillede
  • #4   26. jan 2019 ind i et mørkt skur med den og få så en til at træde på kickstarteren
    så kan du se ind på svinghjulet om knisten forsvinder derinde et sted. eksempelvis på platinerne hvis de står forkert.


  • #6   26. jan 2019 Har prøvet mørket. Ingen gnist nogen steder i mørket trods trampen. Statorplade med kondensator er helt ny så den burde være i orden. Er i tvivl om platinerne når hinanden. Det virker ikke som om der er meget plads mellem klodsen der sidder på det ene kontakt ben og akslen og derimellem kommer fatningen på svinghjulet - er ser en måde at tjekke på om kontakterne (platinerne) rammer hinanden? (Beklager hvis spørgsmål er dumt - jeg har ikke pillet ved en motor i 35 år...)

  • #7   26. jan 2019 Kam se kontakter rør hinanden (gennem hul i svinghjul). Burde ikke være problemet. Spørgsmål. Hvis jeg sætter multimeter på (rød til rød ledning fra stator og sort til stel) - Kam jeg så måle output fra stator ved at træde på kickstar samtidig med at jeg aflæser multimeter ? ( og i givet fald hvad skal multimeter indstilles på ?)

  • #8   26. jan 2019 Hvad er platin afstanden ?

  • #9   27. jan 2019 Fætter F - tak for spørgsmålet. Kunne se at den var i overkanten. Tog knikserkontakt fra gammel stator (med slidt fiberklods) og mindskede afstand til cirka kreditkortstykkelse. Nu gnister den som den skal. Mega fedt og tak for det spørgsmål der knækkede koden for mig

Kommentér på:
Ny stator men ingen gnist

Annonce