{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

gear på srad {{forumTopicSubject}}

Hej

efter jeg var på bane i fredags, er min mc begyndt at sige foruroligende lyde! Når den står i tomgang, i frigear, lyder det nogen gange som óm den prøver at komme i gear, og man kan se kæden vibrere en lille smugle! det er ikk noget vildt, men det frygter jeg det kan blive!
og i første lyder det en sjælden gang som om den hopper et par tænder over i gearet!
Er der nogen der ved hvad dette skyldes, man kan jo ikke lade være med at panikke en smugle!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gear på srad
  • #1   5. aug 2007 lyder som om gearkassen ikke har det så godt, de kan findes til et par tusind brugt, du kan ta den nederste block i bunden, og hive kassen af, der er kobling, og andre småting, der lige skal med, men det kan gøres uden at hive motoren af.

  • #2   5. aug 2007 nej det er kun i tomgang, når den står i frigear! jamen hva så når man hiver kassen ud, følger der ikk tandhjul og alt muligt lækkert med?

  • #3   5. aug 2007 Er du sikker på at lyden hænger sammen med at din kæde bevæger sig ??

    Jeg mener at kæden ligeså stille trækker rundt selvom den står i frigear.. og hvis ikke du har lagt mærke til det før og nu hører lyde og dermed forbinder kæde bevægelsen med lyden, så er det jo ikke sikkert det lige netop er gearkassen det hører sammen med.

    Der jeg vil hen er at den raslen du hører evt også kan være din knastkaæde der er slap (knastkædestrammerne på den model du har, er ikke 5 potter pis værd, og går meget tit i udu. har selv haft grimme grimme lyde (lød som om starteren gik i indhak når man slap gassen - Men det var knastkæden der larmede)..

    Bare en ekstra option.. det kan måske være din knastkæde der larmer (knastkædestrammer der er blevet slap.. det er jo svært at diagnostisere udfra hvad andre skriver.

    Er det knastkæden så bør den også rasle når du i frigear gasser hurtigt op, og slipper gassen, så i det øjeblik hvor motoren deaccelererer da vil den formodentlig også sige en masse grimme lyde, hvis det er knastkædestrammeren der er slap. Prøv det og lad os høre om det gør det.. !?!?


  • #4   5. aug 2007 jeg er overbevist om at det er gearkassen nu, for den hopper ud af fjerde og femte! knastkæden siger en lille lyd når man slipper gassen, men det har den altid gjort, og det har jeg oså fået at vide at det er meget normalt for den model!


Kommentér på:
gear på srad

Annonce