{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Hjælp til min gamle Honda.. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Er der mon nogle der har forslag til hvad der er galt med min CB400 N... ?

Når jeg kommer op på 100 km/t kan den ikke rigitg køre hurtigere.. Bliver jeg ved med at holde gassen, kommer den efter noget tid med nogle ryk og ligesom "humper" af sted.. Derefter går den op på de 160 km/t.. Men når jeg slipper gassen igen og kommer ned mellen 100 km/t oh 120 km/t hopper den igen.
Får jeg den over de 6500 omdrejninger i 5. gear er der ikke noget galt. Det sker bare ofte, at når den kommer til de 6500 omdrejninger tager den slet ikke ved (lyder som om den får fuld gas med koblingen inde..)

Nogle der har forslag til, hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til min gamle Honda..
  • #1   10. aug 2007 hmmm måske du skal have renset din karburator en tur... det hjalp ihvertfald på min gamle cb350 four smiley
    kan jo være hvis der er lidt skidt i den at det sætter sig når der ikke er så meget tryk på benzinen... ved de 100 km/t


  • #2   10. aug 2007 Forstår jeg dig rigtigt, er det i højt gear det her sker.

    Er det sådan, at ved 100 kmt kan du høre motoren tager flere omdr, men trækket kommer ikke ned på baghjulet med det samme. Det kommer gradvist, evt efter lidt ruskeri?

    Hvis det er tilfældet, har du bare en slidt kobling. Det kan formentlig klares med nye friktionsskiver og fjedre. Normalt er det dele under 1000 kr og de kan skiftes på en times tid.

    Dertil kommer så en gang frisk olie.


  • #3   10. aug 2007 Tak Line, måske det vil hjælpe :O)

    Knud, det lyder ikke anderledes ved 100 kn/t, den tager bare ligesom ikke gas mere.. efter noget tid kommer den sig og rykker ligesom, og kommer så op i fart (og ja, ved højt gear).


  • #4   10. aug 2007 var så lidt.-.. det hjalp ihvertfald på min... den kørte fint efter den var blevet renset... smiley

  • #5   10. aug 2007 Det kunne være mindst 1000 ting , få en til at hjælpe dig med at tjekke de ting der kan være i vejen


  • #6   10. aug 2007 Så må jeg få prøvet det med kaburator og kobling :o)

    Spirillen.. Ja det kunne være en masse, men kunne jo godt ske der var nogen der havde noget erfaring med det (son f.eks. Line) .


  • #7   10. aug 2007 OK det lyder ikke som en slidt kobling længere smiley

    Jeg ved ikke om sådan en "antikvitet" har elektronisk eller mekanisk tænding. Den er fra den tid, hvor man sadlede om.

    Har den elektronisk tænding, så er det mest sandsynligt, at det er benzin eller lufttilførsel, Har den ikke kan det meget let være din knikserkontakt, det trænger til en justering eller udskiftning.

    En ting du umiddelbart kan prøve er købe en "Fuel system Cleaner" på tanken, næste gang du tanker. Hæld det halve i tanken og fyld den op. Er det snot i karburatorerne, vil dette hjælpe meget hurtigt. Hjælper det ikke, kan det være en del forskellige ting, og så bør du nok få nogen til at "lytte" på den.


  • #8   10. aug 2007 Den er skam elektronisk, så skal ikke sparke den i gang hver gang :o)

    Har prøvet kaburatorsprit, burde det ikke virke ligesom det der Fuel system Cleaner ? Det andet hjalp lidt trot jeg.. efter der kom på kunne jeg få den "helt" op på 100.. før det kun på 90. MEn den er blevet sløv igen.. Ellers må den jo til doktoren... Men takker :o)


  • #9   10. aug 2007 Det lyder som om du er på ret spor.

    Sprit klarer kun vand og vandopløselige ting. Benzin indeholder nogle meget sværtopløselige kulbrinter, som ikke kan tages med sprit, men det opløses i naftaen i fuel system cleaner. Det er ikke sikkert, at du kan fjerne alt, men er det "gunk" som det kaldes i oliebranchen, så vil det hjælpe ganske meget. Så kan du jo få dyret skilt ad og renset rigtigt i vinterpausen.

    Sådan en flaske koster 60-70 kr - det er en enkelt og meget billigt eksperiment .-)


  • #10   10. aug 2007 ja kan også godt være det bare er lidt tærning af tanken da den er af jern... det er derfor min karburator har det træls på den bette tror jeg... smiley men hva bruger den heller ikke mere... håber det lykkedes kram og hils omkring dig smiley

  • #11   10. aug 2007 Nu var det tændingen Knud mente og ikke starteren. Den har formentlig elektronisk tænding altså ingen platiner.
    Jeg har en gang været ude for en MC hvor slyngklodserne i tændingen sad fast og det gav en højst mærkværdig motorgang.


  • #12   10. aug 2007 Tinnie: Altid god for et godt grin :o)
    Fik du styr på det med de dobbelte knastaksler i din SOHC motor?

    I bunden af hver karburator sidder der en skrue til at tømme svømmehuset for benzin. Hold en hvid kop under når du tapper det benzin af, så kan du se om der er skidt i karburatorne.
    Ellers kan det være manglende synkronisering af samme, slidte tændrør, luftfilter mm.
    Og ja, den har elektronisk tænding


  • #13   10. aug 2007 Jesper

    Jeg tror ikke på synkronisering denne gang. Ved mer end 25-35 % åbent spjæld betyder det normalt intet. Det volder problemer i de nedre omdrejningstal, og normalt synkroniserer man da også bare ved tomgang og 2-3000 omdr.


  • #14   10. aug 2007 Jo, det er nok der vi skal hen af...

    Nemt og hurtigt; se på dine tændrør. Det giver et hint om benzin/luft-blandingen.
    Det kan også sagtens være lort i karburatorene.

    Ved du om den har platiner? Kender ikke lige din cykels teknik.


  • #15   10. aug 2007 Patrick: Den har (som skrevet tidligere), elektronisk tænding, så det betyder ingen platiner.

    Knud: Var bare min tanke at den måske drukner.... kan det evt være chokeren der hånger?


  • #16   13. aug 2007 Jesper: Ja ja ja.. jeg er jo nødt til at være dum nogen gange, så I andre kan more Jer over det :o) Vi kan få motoren til at dreje rundt på den anden nu. Satte det andet ventildæksel på, da nogen ikke havde tænkt over at der jo er forskel på knastakslerne der er droslet og ikke droslet :o) Så nu er der plads til at den kan dreje rundt.. Den kan ikke starte endnu, men EN ELLER ANDEN har ikke sat chokeren ordentlig fast, så den hænger og flagrer.. hehe. Måske den bare skal justeres i ventiler og kaburator... ?
    Lyder til det enten er let med den lille cykel, ellers må den jo på værksted :o)


Kommentér på:
Hjælp til min gamle Honda..

Annonce