{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Underligt strømproblem? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg havde for nogen tid siden en tråd om, at min gamle gs450'er pludselig døde for strøm på landevejen, efter den havde overnattet i en regnbyge...
Jeg blev anbefalet et nyt batteri, som sagt så gjort - men det har tilsyneladende ikke gjort nogen forskel, overnatter cyklen i regnvejr, kan den starte 3-5 gange, hvorefter der simpelthen ikke er mere strøm OVERHOVEDET, den er ikke til at løbe i gang eller nogen ting.
Det starter med, at den har lidt svært ved at starte, men kommer i gang, hvorefter den pludselig ikke vil tage omdrejninger, men kun gå i tomgang - alt andet drukner den lissom, hvorefter den efter måske 30sek - 1 min, dør HELT...
Det har stået på en lille måneds tid nu.

Den nye finte i dag var så, at jeg har været bortrejst i små to uger (hvor den har stået tildækket), sidste tur inden afrejse drillede den lidt med at starte, men kom i gang og kørte fint. Da jeg kom hjem i formiddags skulle jeg lige prøve, den startede helt fint, men ville lige lade batteriet helt op, just in case. Som sagt så gjort, og jeg trillede første tur, den startede lidt tungt men kom i gang - jeg kører ca. 5 km, stopper, og da jeg skal starte den derefter, laver den "starte tungt - nægte at tage omdrejninger - dø helt"-finten... Pokkers tænkte jeg, men fik et lift af en ven, da vi skulle noget - 2-3 timer efter da jeg kommer tilbage til den startede den uden det mindste problem og har kørt hjem...

HVAD kan der være galt? Min ven, der gav mig liftet er automekaniker, hans bedste bud er umiddelbart generatoren...
Jeres bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underligt strømproblem?
  • #1   11. aug 2007 vil også skyde på problemer i ladeanlægget

  • #2   11. aug 2007 prøv at tjekke ensretteren.....

  • #3   11. aug 2007 Henrik J (Kolding Egnen)
    Den sidder hvor og kontrolleres hvordan?
    Er en idiot til mc-el smiley


  • #4   11. aug 2007 Ved ikke hvor den sidder på din cykel, men det er en stål kasse med køler ribbe på ligner et køle element fra en pc'er af. den tjekkes ved at måle modstanden mellem terminalerne, men det nemmeste for dig er nok at afmontere den og køre til din mekker og få den tjekket.

    er det et vedligholdeses batteri, hvis det er så tjek om du har vand/syre nok på batteriet.... hvis ikke efterfyld med destileret vand....

    men efter at have læst dit indlæg igen troer jeg ikke det er et strøm problem, nok nærmere vand og skidt i dine svømmerhuse.....

    hvis en mc går ud pga. strøm mangel kan den ikke starte igen 2-3 timer senere...



  • #5   11. aug 2007 hej Magnus
    Jeg havde også en gs 450 som mistede strømmen efter nogle km,det viste sig at det var ensretteren,fik af vide det var et svagt punkt på gs.den sidder under venstre sidedæksel(modsat batteri) og det er den med køleribber.
    Håber det kan hjælpe dig.
    p.s
    købte en brugt for 500 kr og en ny kostede dengang 1000 kr smiley


  • #6   11. aug 2007 ups så ikke du kunne starte den efter 3 timer.
    det kunne jeg ikke med min den døde bare.


  • #7   11. aug 2007 Henrik J (Kolding Egnen)
    Tror jeg har identificeret ensretteren (eller ihvertfald en omgang køleribber) på venstre side, under sidedækslet, sidder den så inde under køleribberne, eller?
    Men kan være jeg må låne en bil og komme ud og få den checket, er der andet der skal medbringes i den sammenhæng?

    Batteri er et vedligeholdelsesbatteri, men har som sagt prøvet at købe nyt - der er væske nok på både det nye og gamle...

    Ja, skidt og møg i karburatorer/svømmerhuse var også en umiddelbar tanke, men hvorfor dør den så 110% for strøm? Kan ikke få instrumentbelysning, lygter eller noget som helst!
    Og i dag var første gang det har lykkedes at få liv i den, efter den sådan har "døet" for mig..


  • #8   11. aug 2007 Claus E
    Ok, den er fundet!
    Ja, ifølge MC-nøglen er der to, en til lidt over 1000 og en til lidt under 900, øv! Men det er som sagt kun én gang det er lykkedes at starte den, resten af gangene har den været helt død.
    Hvor fandt du en brugt? For det kunne nok meget vel betale sig for SU-pengepungen!


  • #9   11. aug 2007 lc-racing i rønnede har måske en brugt liggende .

  • #10   11. aug 2007 hmm, ja hvis du ikke kan få lys i noget som helts er det jo nok ikke skidt i kaburatorne,

    har du målt om du har spænding over batteriet når fejlen er der....???


  • #11   11. aug 2007 korrekt spænding over batteriet altså ca. 12 volt skulle der have stået....

  • #12   11. aug 2007 Det skulle vel ikke være dårlig stel forbindelse eller batteri tilslutning?

    Når den er varm kan det give problemer og når den så igen er kold virker alt....

    Har Lige læst om en som have et problem med at starte når MC'en var varm.... Her var det dårlig forbindelse til minus polen på batteriet... En stramning af tilslutningen og problemet var væk...



  • #13   11. aug 2007 (- :
    Må jeg prøve at høre med hvis det bliver aktuelt så - tak.

    Henrik J (Kolding Egnen)
    Har ikke målt spændingen over batteriet ved fejlen, har ikke selv multimeter, så har skullet låne osv... Måske jeg skulle langtidslåne et, så jeg har det når det sker.

    Erling (Billund) C
    Muligt - må gå alle forbindelser etc. igennem i morgen i håb om at det er sagen - men på selve batteriet har jeg det jo ude hver gang jeg lader det...


  • #14   11. aug 2007 normalt når en ensretter dør. Så vil batteriet værre kogt tør.

    det kunne godt værre din tænding lås der er fejlen eller et stik som er beskadiet så den ikke lukker tæt længere...


  • #15   11. aug 2007 hep hey igen sry for det sene svar.
    jeg fandt en ensretter i den blå avis,så det er ikke nogen hjælp smiley
    men lc racing har nok en.
    Henrik J mit batteri var ikke kogt tør da min ensretter var gået,den døde efter ca 10-15 km alt efter hvor lang tid jeg kunne undvære mc til min lader smiley
    seees på landevejen.


  • #16   11. aug 2007 Henrik J (Kolding Egnen)
    Tændingslåsen - er det så selve tændingen, ved styret jeg skal pille fra hinanden og undersøge?


  • #17   12. aug 2007 ja det er den oppe ved styret...
    jeg ville prøve at nokke lidt frem og tilbage med nøgle nede i låsen for at se om du kunne frem provokere fejlen... evt. prøve forsigtig at slå ind på siden af tændingslåsen....


    men start med at få målt hvad spænding du har over battiet med stoppet motor, der skal du have omkring 12 volt, prøv så at starte motoren, med startet motor skal du have mellem 13 og 14 volt over batteriet.... prøv at give den lidt gas hvis den ikke vil helt op på de 13/14 volt

    hvis du ikke har de 13/14 volt med startet motor er der fejl på ladesystemet. hvor ensretteren kan værre en ud af mange fejl.....



  • #18   12. aug 2007 et nyt welleman multimeter koster 150,- og er guld værd ved fejlfinding. Så se at få købt dig et ! Det er altid godt at have.

  • #19   13. aug 2007 Det er muligt, at ensretteren er træt, men jeg synes da meget mere det her lyder som falske stelforbindelser. Især, når det er regnvejrsafhængigt.

    Når du har problemet, så prøv lige at pille stelkablet af batteriet og mål om der går strøm mellem kablet og batteriets minuspol(slukket tænding). Gør der det, piller du kredsene fra en efter en, til strømmen forsvinder eller falder. Så kan du lokalisere, hvor det sker.


  • #20   13. aug 2007 Knud (Vestegnen) J
    Første punkt forstår jeg, men hvilke kredse er det, jeg skal pille af derefter?


  • #21   13. aug 2007 Det er næsten lige gyldigt, bare det er en ad gangen.

    Hvis du f.eks fjerner plusledningen til din lyskontakt, og strømmen så forsvinde, så ved du at fejlen sidder fra lyskontakten ud mod lygtens stelforbindelse. Så fjerner du fødeledningen til baglygten efter kontakten, forsvinde strømmen, så er det i kontaktens forbindelse eller i baglygten. Forlygten er i første omgang frikendt - og så fremde´les smiley

    God Jagt smiley


  • #22   13. aug 2007 Eh.. fra batteriet? Er ikke helt med smiley
    Men tror og håber at jeg fik lokaliseret problemet; den ene skrue, øverst på forlygtehuset, var væk, så den gabte der og tog vand ind, der var lidt ledningssamlinger der var godt irrede osv., så de er blevet pudset lidt, fået lidt WD-40 og jeg har fået en ny skrue så det lukker tæt, kryds fingre smiley


  • #23   13. aug 2007 nemlig ja... jeg troer også du har fundet problemet der....

Kommentér på:
Underligt strømproblem?

Annonce