{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.186 visninger | Oprettet:

Hvordan får man sædet af??? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der lige nogen som på stående fod, ved hvordan jeg afmonterer sædet på min ZX-10 fra '88.

Jeg synes nemlig ikke liiige at sædet afmonteres på samme måde som anvist i instruktionsbogen (angiveligt en skrue ved håndtaget under sædet). Men nu er den instruktionsbog også på tysk, og jeg fatter intet af hvad der står... smiley

Mvh. Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man sædet af???
  • #1   2. nov 2007 Hehe - den prøvede jeg også - det er vist noget med at nøglen til styrthjelmlåsen skal drejes modsatte vej, så vidt jeg husker... smiley

  • #2   2. nov 2007 Det skulle den på min GSX-R, altså styrhjelms låsen drejes modsat.
    På min Kawa er der selvstændig lås til sæde.


  • #3   2. nov 2007 -> Brian.

    Ja, og det samme er der på min Z650'er.

    Men ZX-10'eren fungerer åbenbart ikke sådan, men jeg vil prøve at se om jeg kan dreje hjelmlåsen modsat og få sædet af på den måde. Satans til moderne teknik, når jeg nu er vant til 30 år gammel teknik... smiley


  • #4   2. nov 2007 sidder der ikke to låse i venster side for så er det den længst ved tanken eller prøv modsat

  • #5   2. nov 2007 Spørg lige Bo - han købte min gamle ZX-10'er - flink fyr

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1268


  • #6   2. nov 2007 Nej nu ka jeg huske det!!!! nøglen til det lille handskerum på cyklens venstre side... det åbner rummet den ene vej, og sædet den anden vej !! smiley - det er sgu ikke så'n at blive gammel smiley

  • #7   2. nov 2007 -> Dan

    Aha... så har jeg da fået lidt mere at arbejde med!! smiley

    Det er da lidt sært at de ikke beskriver det ordentligt i instruktionsbogen, men den skrue er måske hvis låsen ikke kan låse sædet op. Men når jeg kigger på billedet, er der vist en skrue i metalhåndtaget under sædet i venstre side, men den findes bare ikke i virkeligheden (kan man så kalde den en fantomskrue???). Der er slet intet som antyder at der i det hele taget skal sidde en skrue, der hvor instruktionsbogen viser det. Men måske er det bare mit manglende tysk-kendskab som spiller ind. smiley

    Jeg prøver låsene, når jeg kommer hjem. Indtil videre... tak for hjælpen!! smiley


  • #8   2. nov 2007 Gør det! - og du ved vel godt at du kan skrue på en unbracoskrue ved passagerhåndtaget, og dermed løfte håndtaget op til brugbar højde, ikk'? smiley

  • #9   2. nov 2007 du skal fjerne de to sideskjolde og så sidder sædet spændt fast til stellet med en bolt på hver side... Ca midt på og nede under napa'en.... de låse der holder styrhjelm og rummet til værktøj har ikke noget at gøre med hvordan sædet sidder fast...

  • #10   2. nov 2007 Hehe - som jeg sagde - det er slemt at runde 40.... hmm (rødme)

  • #11   2. nov 2007 -> Dan

    Både ja og nej. Som det er nu er det sat "løst" på cyklen, da sælger snakkede om at det var forkerte skruer som holdt håndtaget fast. Der har nemlig været monteret en topbox-holder som er monteret der hvor passager-håndtaget er monteret, derfor har dette været afmonteret. Det kan bruges men kan ikke låses helt fast, fordi alle skruerne ganske enkelt mangler. Men jeg har ikke gjort noget ved det, da jeg gerne vil have monteret en tilsvarende holder, så jeg kan bruge min Givi E30'er.

    Men jeg var godt klar over at det kunne klappes op og i... jeg var dog ikke klar over at det decideret låses fat med en skrue, da det går ret stramt op og i. Så det var også en ny oplysning... smiley


  • #12   2. nov 2007 -> mr. triple

    God damn... det var ikke lige hvad jeg ville høre!!

    Så skal jeg vel starte med at skille ad ved forlygten, for at få bagenden af... smiley

    Det var dog satans til besvær, bare for at afmontere batteriet til vinteren!! smiley


  • #13   2. nov 2007 hehe rolig Thomas... Sideskjoldene sidder med en skrue hver og så sidder sædet med 2 skruer, så det er ialt 4 skruer du skal have hevet af... det tager vel 5min for en uøvet..... så du skal ikke til at skille hele cyklen af.. blot de to sideskjolde og sædet af... vær lige lidt forsigtig når du tager sideskjolde af, da de godt kan være lidt skrøbelige (det jo ikke helt nyt det plastik der smiley

  • #14   2. nov 2007 Mr. triple * har ret.......pas på sideskjoldene, de knækker nemt i øverste hjørne.


  • #15   2. nov 2007 Mr. Triple -> jeg har faktisk selv haft en 90'er ZX-10 en lille sæson, men har efterhånden haft så mange cykler at jeg ikke kan huske hvordan det var, men pudsigt nok kan jeg huske at jeg heller ikke kunne finde ud af det med sædet - jeg synes bare.... hmm - jeg fandt dog ud af det, for jeg satte da nyt batteri på den, kan jeg huske.
    Iøvrigt råstærk cykel, som dog blev skiftet ud med en rød Ducati igen, da jeg ikke brød mig om at køre på "skinner" smiley


  • #16   2. nov 2007 Dan ja det er en rigtig bundstærk cykel... På skinner?? *GG* Mit Locomotive klarer sig sku fint på de snoede skinner også, den skal bare overtales lidt.... Jeg kan selv huske jeg havde problemer første vinter med det sæde *GG* Nu har jeg jo haft den skilt ad i atomer, så har prøvet det et par gange.....

  • #17   2. nov 2007 -> Henrik/Mr. triple

    Er det det øverste hjørne mod tanken eller i bagenden, jeg skal passe på???

    Jeg går ud fra at bagenden på en eller anden måde hænger i nogen clips, og de to skruer sidder fremefter mod tanken.

    Det glæder mig da lidt at se at jeg ikke er den eneste, som ikke lige har kunnet se hvordan bagenden hænger sammen. Hverken instruktionsbogen eller servicebogen er til megen hjælp der... smiley


  • #18   2. nov 2007 -> alle

    Aha... jeg ved hvad i mener nu, med at tage sidedækslerne af!!

    Var lige inde at kigge på www.buykawasaki.com, og jeg kan se at de sidder i 4 gummibøsninger (faktisk som på Z650'eren), og er yderligere skruet fast med en skrue forneden. Efter billedet er hjørnet i mener, lige under tanken. Så jeg er helt med nu... MANGE tak for hjælpen... smiley


  • #19   2. nov 2007 Ja det er hjørnet op mod tanken Thomas... Det skal af til sidst og på først når du tager dem tilbage. Når du får sædet af, vil du se hvordan resten af røven er sat fast.... Det er faktisk ikke så galt syntes jeg.... Giv en melding når du er færdig!! *GG*

  • #20   2. nov 2007 hej når du sætter sædet på igen kan du nøjes med at låse det med dit håndtag bag sædet . men så skal den være nede hele tiden.
    mvh f


  • #21   5. nov 2007 -> Mr. Triple

    Så har jeg fået batteriet af... du havde ret, det er slet ikke så svært som jeg troede. Og dækslerne gled lige af uden problemer. Gummierne inde under, er fine og friske, og dækslerne kan give sig uden at de føles skøre. Så det er gået helt fint, og mc'en ser fin ud, når den er blevet afklædt.

    -> Flemming K

    Ja, jeg kan se at håndtaget låser bøjlen under sædet. Det kan faktisk godt være at jeg vælger at sætte sædet på igen som du har påpeget, for det føles rart at man nemt og hurtigt kan komme til under sædet. Og sædet sidder tilsyneladende lige godt af den grund, selvom de to skruer ikke kommer på igen.

    Men man skal selvfølgelig lade være med at udløse passagerhåndtaget under kørslen, for så bliver sædet nok til et "ejection seat", og det ønsker man nok ikke... smiley


Kommentér på:
Hvordan får man sædet af???

Annonce