{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mz
  • #2   6. feb 2020 Gevindet ser sådan ud , så helicoil er vist ikke løsningen her .

    profilbillede
  • #3   6. feb 2020 nej det skal bores op og sættes et nummer større i

  • #4   7. feb 2020 Tak for interresen, men hvordan og hvem kan gøre det. Det kræver vel speciel værktøj.?

  • #5   7. feb 2020 efter min mening er det nok med en søjleboremaskine, et bor som passer målet til et større gevind og så selvfølgelig gevindtappen

  • #6   7. feb 2020 Jo,, men gevinet er ca. 49 mm. i diameter. Kan en heli coil fåes så stor?

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #8   7. feb 2020 Jeg har før fået lavet en bøsning og monteret den ved midtjysk cylinder service i Viborg. De kan helt sikkert lave det. Men min ikke også andre lignende virksomheder kan klare opgaven.

  • #9   7. feb 2020 Hvis gevindet er færdigt, er cylinderen det også. Jeg har gennem 45 år prøvet at gøre noget ved det, og ikke haft særligt meget succes med det, omend #8 har en løsning. Der ligger rigtigt mange rundt omkring, du kan købe til anstændige beløb, og så kan du købe et stempel i overstørrelse og få den boret op. MZ klubben( https://www.mzklub.dk) har en Køb og salg side på hjemmesiden, og der går det stærkt med at finde nye ting. Nogle vælger at save omløberen igennem før montage på tværs af gevindet - Så rasler den ikke så nemt løs og ødelægger gevindet. Andre mener, at det er en fuldstændigt tåbelig ide.

  • #10   7. feb 2020 Alternativt.. forslag..??
    1) Fil cyl. udstødningskraves Yderside så den står skarp - mål den ’nye’ kraves udv. diameter..
    2) mål rørets udv. Diameter..
    3) få lavet en klampe der matcher og klamper de to rør tykkelser tæt sammen, a’ la tegningen herunder, tværgående 2 stk 6 mm bolte der krammer det sammen..

    Tip fra et tysk BMW Forum der har tilsvarende problem på de tidlige boxere hvor afgangsrøret er skruet på cyl. Med en flimsy alu. Omløber der eroderer væk.. smiley
    Hvis det viser sig nødvendigt?, - lægger de en stump GUM pasta indsmurt glasvæv imellem klampen og røret.. (samme type glasvæv som bruges til omvikling afgangsrørene)

    Nogen satte klampen kun på cyl afgangs studs, og borede 2 stk. 8 mm huller vinkelret på de to gennemgående 6 mm.. så de får en udstødningsflange a’la samme type som på andre mc.. smiley


    profilbillede
  • #11   7. feb 2020 værksteder der har lidt kendskab til englændere og harleydavidson ved helt sikkert hvem der kan lave det ordentligt , det er et kendt problem på nogle norton samt nogle HD med de indvendige gevind der er slidt væk , ved så ikke om det kan svare sig økonomisk kontra finde en cylinder med intakt gevind da der går nogle timer med den reperation

Kommentér på:
Mz

Annonce