{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Ultrasonisk rens af karburator {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at undersøge muligheden for at få renset mine karburatorer på min mc med en ultrasonisk renser.
Er der nogen der har erfaring med dette, har en renser selv, eller kender nogen der har en man kan låne.

på forhånd tak.

Mvh Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ultrasonisk rens af karburator
  • #1   11. feb 2021 Ved min lokale forhandler kan man smide en skilling, og få dem i renseren hos ham.

  • #2   11. feb 2021 Hej Søren skriv til mig hvis jeg skal lave det for dig. Finder en skarp pris. Er i København.

  • #3   11. feb 2021 Er der nogle der kan anbefale en god væske til ultralydsrensning af karburatorer?
    Jeg prøvede en fra arbejdet hvor jeg brugte lidt sæbe i vandet, og var det eddikesyre også?, det var i hvert fald lidt forskellige blandinger som folk anbefalede på nettet jeg prøvede, og det hele var lort, karburator blev ikke ren, eller de blev faktisk grimmere end inden de kom i.

    Så jeg leder efter en god væske der faktisk virker.


  • #4   11. feb 2021 jeg har en prof renser i nærheden af randers..

    profilbillede
  • #5   11. feb 2021 med hensyn til væske så kommer det an på hvad man skal have gjort.. for du kan få meget forskelligt.. jeg har vist 3 slags her de er alle gode til karburatorer den store dunk kommer fra mc værksted der kun bruger denne.. den i mitten er den Mercedes bruger + andre bilfabrikker til rens af filter turboer med mere microrens helt til venstre er også en af de gode.. og der skal man lige være opmærksom på at for at få den fulde virkning skal der være over 43 grader før at væsken er aktiv jeg sætter mit kar på 45 grader og kører med 3 minutters interval

    profilbillede
  • #6   13. feb 2021 Hej, jeg har renset et par karburatorer efterhånden inde på arbejde. Vi fik sådan en fin dyr en til rens af emner efter sænkgnist. Det tager alle sorte aflejringer meget nemt, men det går bedst med karburatorer og lign. hvis jeg selv renser dem grundigt først med en tandbørste og WD40.

    Det virker fint, sætter på 50 grader og 15 min ad gangen, aluminium kan så nogen gange blive lidt mat men ikke noget der betyder noget. Det bliver ihvertfald rent.
    Det matte må være sæben der er alkalisk og aluen reagerer lidt på det, dog er der ingenting hvor karburatoren er bearbejdet.


  • #7   13. feb 2021 Ok. Jeg låner en renser i næste. Temperatur har jeg fået fortalt skal ligge mellem 50-70 gr. Hvad med tiden i karret? Kan man give det for meget. Er der noget fra karburatoren som ikke må komme i karret. Membraner evt?

  • #8   13. feb 2021 Der er ikke noget messing eller aluminium der tager skade. Højst lidt mat i det som jeg skrev. Temperatur kører jeg på 50 grader. Om det er mere aggressivt ved højere temp. aner jeg ikke men kunne da mistænke det. Tiden prøver man sig frem, hellere to gange 15 min hvis nødvendigt end 10 min for længe. Det af hensyn til delene

Kommentér på:
Ultrasonisk rens af karburator

Annonce