{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Morten H
Morten H
Tilmeldt:
15. maj 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8

Kawasaki ninja zx9r {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en kawasaki zx9r, den har et problem med at når jeg giver den gas dør den fuldstændig, men hvis jeg giver den lidt gas og så vrider håndtaget er der ikke noget problem? Samme tid med det er der en lille klunk klunk lyd ved højre cylinder er der nogen der kan hjælpe ?? ved godt det kan være luft osv og topstykket men er lidt påpasselig og vil se om i måske kender noget til problemet ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki ninja zx9r
  • #1   15. maj 2021 Model og årgang a b c ??????

  • #2   15. maj 2021 Se på billedet C smiley

    Et godt udgangs punkt er olie + filter skift, rens karburator, nye tændrør og frisk benzin.
    Uden at kende den generelle servicemæssige stand må man formode at den kunne trænge til alle nævnte ting.
    Kan også jo være ganske lav praktiske ting som mørnet gummi ved indsugning, stoppet benzin filter osv.
    En klonk lyd?


  • #3   15. maj 2021 Jeg kan ikke se forskel fra den vinkel, men forfra kan man se om der er UPS gaffel eller ej, der ligger den afgørende forskel for mig.

  • #4   15. maj 2021 Det ligner en C1 model den der

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #5   15. maj 2021 Det står den er fra 2007 men det kan jeg bare ikke få til at passe! Måske man har skiftet front??????? hvad jeg heller ikke kan få til at passe er at der er choker på og det tænker jeg ikke der er på en fra 2007? Den siger også når jeg lader den dø ud at den er Lean ?? så den mangler benzin, men igen jeg kan rode i knallert og bil har keine forstand på MC ?? men vil rigtig gerne lære ??

    profilbillede
  • #6   15. maj 2021 Hvis du har købt den som en 2007 model, så er dj i den grad blevet snydt. Den er fra 1998/99.

    Start med at give den et service hvor luftfilter udskiftes/kontrolleres, karburatorer renses samt en afbalancering af karburatorerne.


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #7   15. maj 2021

    profilbillede
  • #9   15. maj 2021 #7
    Underligt, når man slår den op på tjekbil.dk, får man et noget andet billede af din mc.


    profilbillede
  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #10   15. maj 2021 Ja det virker lidt mærkeligt! Jeg tænkte det kunne være brugt som banecykel men det giver bare ingen mening når afgiften er betalt hvert år! Og når der står det er en "årgang 2007" jeg står lidt splittet jeg har fået den billig osv men skal lige til bunds i det hele ??

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #11   15. maj 2021 Måske det er 2007 stel med den gamle motor ?? Men for mig passer det bare heller ikke sammen for samtlige synlige pakninger på den ser nye ud ?? måske den er renoveret eller godt vedligeholdt men det hele er bare mærkeligt ??

  • #12   15. maj 2021 Mon ikke den er importeret i 2007, min gamle 1997 YZF 1000 stod også som en årgang 2007 når man slog den op. Det var noget forbandet lort forsikringsmæssigt, men opgav til sidst at få Skat til at rette det.

    Kawaen her er en 98/99, altså første årgang af C versionen.
    Sidste ZX9 model er 2004 hvor den blev afløst af ZX-10.

    Den her er renoveret eller genopbygget, stel er i hvert fald malet sort.
    Hvis den har kørt godt 123.000 km. er den jo også brugt godt, men i det mindste en ærlig km, stand.


  • #13   15. maj 2021 Hvad er stelnummeret?

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #14   15. maj 2021 JKAZX900CCA038914

  • #15   15. maj 2021 C model fra 98/99/00
    Og alm forgaffel som dog er bedre/stivere end den forrige Up Side Down gaffel.

    Men åbenbart indregistreret i eller importeret i 2007.

    Dog siger alle VIN decodere at dit stel nr ikke findes JKAZX900CCA038914



  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #16   15. maj 2021 Hmm jeg har fundet den tidligere ejers nummer prøver at skrive til dem i morgen måske de kan forklare lidt ?? og det er da ikke skide smart med stel nummer men den er nysynet så tja det er der vel styr på ??

  • #17   15. maj 2021 Ja, det vigtigste er at de har givet grønt lys i synshallen, de er meget obs på stel nr, der giver de ikke op hvis der er noget galt, det er jo deres sikkerhed for at det er den rigtige mc de er ved at teste.

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #18   15. maj 2021 Det næste er bare at den er nysynet. Hvorfor pokker dør den så ud når man giver den gas. Det burde den da ikke kunne synes med ??

  • #19   15. maj 2021 ZX9R udgik i 2003. Så der er heller ikke tale om et 2007’er stel.
    Som du er ved at finde ud af, så er den blevet importeret i 2007, og årgang er forkert registreret.

    Synsmanden er ret ligeglad med hvordan den kører. Hvis bare lys, dæk og der ikke er utætheder, så ryger de fleste igennem et syn.

    Enten dør den fordi den får for lidt luft (tilstoppet luftfilter), fordi den får for meget benzin eller synkroniseringen er helt af h-til.


  • #20   18. maj 2021 Som #19 skriver: synkroniseringen det kan godt give nogle klonk i motoren hvis det er helt hen i vejret og ikke tænder ordenligt på 1 cylinder, det kan også være benzin hanen, gamle tændrør, pilotjet der er stoppet til osv.

  • #21   19. maj 2021 Hvordan står din benzin hane? Jeg tror den kan stilles til at køre direkte uden om vakuum systemet, eller prøve at køre på reserve

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    maj 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #22   20. maj 2021 Den står med rundingen op af. har ikke prøvet at pille ved den. men min choker virker ihverfald heller ikke så skal have skilt den af uanset hvad smiley


Kommentér på:
Kawasaki ninja zx9r

Annonce