{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

God teknik til at afmontere bagfjeder ? - Og søjleboremaskine i København? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have sænket min bike lidt og har ingen donkraft.
I tilfælde af at jeg SKAL have en donkraft, hvad skal jeg så købe, og hvor skal jeg sætte den på ?

Jeg borer et nyt hul nederst i dæmperen og fjerner det gamle hul. Det skulle give 20 mm. Jeg ved bare ikke om jeg tør kaste mig ud i det med min håndboremaskine osv. - Nogen der har skruestik og søjleboremaskine ?

Den skal også sænkes foran for at opnå samme vinkel på forgaffel igen, men det kan jeg godt klare.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God teknik til at afmontere bagfjeder ? - Og søjleboremaskine i København?
  • #1   25. mar 2022 Plejer det ikke at være kogle kødben man skifter ud til lidt længere. Længere kødben = sænkning. Kortere = hæve


  • #2   25. mar 2022 tror det er en lidt special mc er det ikke en elektrisk , tror ikke man kan købe nogle andre kødben til den endnu har googlet den lidt , men ellers rigtigt længere kødben for at sænke har købt til min B-King hos lust racing i england

  • #3   25. mar 2022 #1
    Prøv at se billedet.. affjedringen på denne mc er uden kødben.

    Hvis opperationen skal lykkedes så skal center af hullet flyttes min 15 mm, for at opnå gods omkring det nye hul. Eftersom montagen af fjedren er ca 1/3del mellem stelmontering og hjulaksel, vil det give en sænkning på 45mm..

    Med mindre dæmperen er elektronisk, så ville jeg skifte den ud med en i den ønskede lgd.


  • #4   26. mar 2022 Brian ah ja det tænkte jeg ikke over. Når man sænker den 1 cm sænker den sig jo faktisk mere. Nice.

    Hvordan ville du støtte cyklen så den ikke falder sammen ?


  • #5   26. mar 2022 Har løst fald sammen problemet på et utal af måder gennem tiden.
    Stropper i loftet fungerer glimrende, hvis man også hænger den op i styr enden.
    Et simpelt træ stativ under motor eller fodhvilere kan også varmt anbefales. Blot man sikre sig det er stabilt.
    En donkraft alene er ikke stabilt nok for mig. Kun kombineret med en forhjulsfiksering.
    Kender også folk der lægger cyklen forsigtigt ned på en billig skummadras... Så falder den i hvert fald ikke smiley


  • #6   26. mar 2022 Tak

Kommentér på:
God teknik til at afmontere bagfjeder ? - Og søjleboremaskine i København?

Annonce