Karburator, luftfilter og udstødning {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter
Jeg er nød til at søge hjælp
Jeg har en Honda cmx 250/regal raptor 250, som har drillet en del. Så Jeg fik en renoveret standart karburator på. Så kørte den af Pis, så tog jeg luftfilteret af og så wrom afsted fløj den. Så blandingen var alt for fed.
Uden luftfilter kan jeg så ikke vurdere om blandingen er for mager eller tilpas Det er jeg ikke kyndig nok til, men den går godt.
Jeg købte mig så et power / åbent luftfilter og så driller den lidt igen med for fed blanding, dog slet ikke i samme omfang, men det kommer mest når man holder en konstant fart.
Skal karburatoren justeres ind?
Hjælper det hvis jeg laver fri flow i udstødninger/fjerner indmad i potter.?
Tak for konstruktive svar
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 8
Hvad med de andre ting jeg spørger til?
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 123
(Nålene skal ned af for mere mager blanding, hvis de kan justeres)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 8
#5 den er lige samlet, renset og gjort klar for under en måned siden.
Altså er benzin tilførelsen så standart som den kan blive.
Da den tidligere har været samlet af originale dele og rigtig fikumdik, så har den i det originale luftfilter og jeg satte så et power filter på i håbet om mere luft.
Jeg har dog erfaret at et skumfilter faktisk er bedre fordi et powerfilter faktisk er for tæt.
Efter sigende skal der være nogen modstand i udstødningen. Så det er vist ikk løsningen at udhule dem ?????
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 916
Fri udblæsning, mener jeg bestemt ikke er løsningen.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 8
Tændrørene får der der Cocio farve uden luftfilter.
Går sen dårligt med det nye filter, så må nålen jo en tak ned
Karburator, luftfilter og udstødning