{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Karburator, luftfilter og udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter

Jeg er nød til at søge hjælp smiley
Jeg har en Honda cmx 250/regal raptor 250, som har drillet en del. Så Jeg fik en renoveret standart karburator på. Så kørte den af Pis, så tog jeg luftfilteret af og så wrom afsted fløj den. Så blandingen var alt for fed.

Uden luftfilter kan jeg så ikke vurdere om blandingen er for mager eller tilpas Det er jeg ikke kyndig nok til, men den går godt.

Jeg købte mig så et power / åbent luftfilter og så driller den lidt igen med for fed blanding, dog slet ikke i samme omfang, men det kommer mest når man holder en konstant fart.

Skal karburatoren justeres ind?
Hjælper det hvis jeg laver fri flow i udstødninger/fjerner indmad i potter.?

Tak for konstruktive svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator, luftfilter og udstødning
  • #2   22. apr 2022 Tak. Jeg tjekker den.

    Hvad med de andre ting jeg spørger til?


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 123
    #3   22. apr 2022 Jeg ville som det første tjekke nålehøjden samt membraner for for huller og general stand.
    (Nålene skal ned af for mere mager blanding, hvis de kan justeres)


  • #4   22. apr 2022 Er det en karburator fra en rebel der er sat på, eller en regal raptor?

  • #6   22. apr 2022 #3 og #4 nålen start standart i 3. Hak. Karburatoren et fra en regal raptor og den er både dyset og synkroniseret som ab fabrik og helt standart.

    #5 den er lige samlet, renset og gjort klar for under en måned siden.

    Altså er benzin tilførelsen så standart som den kan blive.
    Da den tidligere har været samlet af originale dele og rigtig fikumdik, så har den i det originale luftfilter og jeg satte så et power filter på i håbet om mere luft.
    Jeg har dog erfaret at et skumfilter faktisk er bedre fordi et powerfilter faktisk er for tæt.

    Efter sigende skal der være nogen modstand i udstødningen. Så det er vist ikk løsningen at udhule dem ?????


  • #7   22. apr 2022 Plejer man ikke at anbefale at kigge på tændrørene for at få et fingerpeg om forbrændingen?
    Fri udblæsning, mener jeg bestemt ikke er løsningen.


  • #8   27. apr 2022 For lige at gøre tråden færdig. Så har jeg bestilt et kæmpe skumfilter som kommer i dag og bliver testet.

    Tændrørene får der der Cocio farve uden luftfilter.

    Går sen dårligt med det nye filter, så må nålen jo en tak ned smiley


Kommentér på:
Karburator, luftfilter og udstødning

Annonce