{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Sajmon ™
Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
7. mar 2004
Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660

Hvor meget er "meget"? {{forumTopicSubject}}

Der er sådan en irriterende tendens til at dødsdømme motorcykler når de har rundet et vist antal kilometer. Det opfordrer jo til at man gider bruge tiden på at spole speedometret tilbage i en salgssituation.

Min SV'er har kørt 43200km nu.

Er det meget, synes folket?

Ja / nej / måske / hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget er "meget"?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #1   24. apr 2008 Ja det glemte jeg lige at sige. Min er IKKE til salg.. EVER. smiley

  • #2   24. apr 2008 Kommer an på hvordan den er holdt.. Hvis alle services er lavet, og den intet rust osv har. Så synes jeg ikke 43 er for meget. Der jo uendelig mange Km i den.

  • #3   24. apr 2008 Det kommer jo an på hvordan kilometerne er kørt, og om maskinen har været passet som den skal.

    Hvis man tæver biken, og laver mange wheelies, kan 43kkm være mange km ;o)

    Er du ved at sælge ?


  • #4   24. apr 2008 Nøøh du får jo ikke en daddel for det gammel rusten lort der har kørt alt for meget smiley motoren er jo slidt helt i stykker nu som du kører..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #5   24. apr 2008 Min bliver kørt hårdt, men ikke før den er gennemvarm.

    Den laver selv mange wheelies - det er ikke altid mit ansvar - men det skal der jo også være plads til.

    Den lyder som smør i motoren, og bruger INGEN olie mellem hvert skift, som desuden max render 200km over tid.

    Og nej - den er ALDRIG til salg. smiley


  • #6   24. apr 2008 Hmm hvorfor har den så såen sjov tikkende metal lyd når den står i tomgang?....

  • #7   24. apr 2008 Nick: det er de ekstra skruer i motoren hvis man skulle mangle nogen en dag.

    Standard Suzuki feature


  • #8   24. apr 2008 jeg runder snart de 52000 km og gs'en spinder stadig som en mis.. og som sajmon så får den også lidt tæsk når den er godt varm.. smiley

  • #9   24. apr 2008 Men en ting jeg ikke helt fatter ang. kilometer..
    Nu har jeg en motorcykel som er 15 år gammel.. og har gået 52000 km.. Jeg har haft den i snart 2 år og har rundet de 17000 km på den.. Men fatter slet ikke hvordan man i 13 år kun har kørt 35000 km. Det ville jo svare til 2700 ca om året... :S


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #10   24. apr 2008 Du er ikke den eneste som undrer sig. Da jeg fik min i november 2006 havde den kørt 9700 - og da 07 sæsonen var slut, stod der 37.800. Det er mig en gåde hvordan man kun kan køre 9700km på 2 år når maskinen er så fuld af sjov og ballade. smiley

  • #11   24. apr 2008 Min R1 have kørt 20.000 på 8 år (!)

    Men min mekker mener at den er god nok, han kunne ikke finde tegn på at den havde kørt mere.
    Den er også fra Tyskland, og der er cyklerne også så billige at man de knap nok gider køre på dem.

    Herhjemme skal vi satme have nogle km for pengene


  • #12   24. apr 2008 Når man lige kommer ud over de helt små maskiner og R maskiner som ahr fået maser af prygl så lever de længe!

    En MC på 400 cc og op, som får den almindelige tekniske vedligeholdelse den skal have, og så får lov at blive varm, inden den får pisk, kan køre afsindigt mange km.

    Klart, at whelies gør noget ved støddæmpere og kronrørslejer, klart at brændere gør noget ved koblinger. Afholder mansig fra det, så er de meget robuste.

    Der er masser af touringmaskiner der snildt løber mere end 300000 km uden problemer.

    Så er det iøvrigt også sjovt, hvor mange cykler der i en alder af 15 år har gået 37000 km:-)


  • #14   25. apr 2008 Uden af drage konklusioner, eller kaste med sten efter nogen (bestemt), syntes jeg det er utroligt så lidt folk må køre på deres cykler hvis man fx, ser annoncerne på bla. dba igennem. Kan jo finde mange maskiner som er mange år gamle, og som måske kun har gået 5000 km. Men jeg ved ikke om det bare er fordi de/vi glemmer at køre på dem, eller om der simpelhent er en tendens til at skrue på kilometertælleren?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #15   25. apr 2008 Min SV'er er sgu så billig at jeg ikke gider skille mig af med den. Så hellere have to cykler stående. smiley

  • #16   25. apr 2008 Min 2006 har gået 35.000km nu, købte den ny i juli 2006.

    Når man nu har den, så skal den da også bruges smiley


  • #17   25. apr 2008 Syntes jeg ikke er for meget, som sagt hvis den bare er passet smiley

    Men km om året, der har min far f.eks. en Ducati 900SS han købte ny i 1997, den rundede 5000km sidst han var ude og køre for 1 uges tid siden smiley


  • #18   25. apr 2008
    I klubben har vi en med en CBR 1000 F, der har gået 180.000 km.
    Den har fået skiftet knastkæde 1 gang, og lyder som en mis.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #19   25. apr 2008 Jeg ved ikke om jeg er helt vildt anderledes end så mange andre der leger lidt med wheelies en gang imellem, men når jeg sætter den ned er det MEGET blødt - og jeg bruger aldrig koblingen for at få den op...

  • #20   25. apr 2008 Hvis du ikke bruger koblingen, er du sgu meget dum sajmon, undskyld jeg siger det:).
    Det er den bedste måde at kontrollere hele forløbet på, det kan faktisk redde dig og din mc iforhold til at powerwheelie.


  • #21   25. apr 2008 Da jeg købte mc gik jeg efter en der har rundet over de 50k - Så passede det med at der var lavet knastkæde strammer og prisen var mere fornuftig - Synes ikke det var 10 - 15k værd at få en maskine med 20k mindre km når den aligevel kan holde til mange flere km.

    Selvføldig har km noget at sige - men ejeren betyder så meget mere.. dårlig vedligeholdelse / manglede service og daglige tæsk på en motor hvor olie tempraturen ikke er langt nok oppe.. så kan alt slåes ihjel på ingen tid.


  • #22   25. apr 2008 Kim.. udtal dig ikke om noget du ikke ved noget om smiley



  • #23   25. apr 2008 Kim (Nordjylland) N: Hvorfor? Hvis man kender maskinen godt nok og ellers kan bruge bagbremsen er der da ikke noget farligt i det. Jeg vil hellere lave powerwheelie end bruge kobling for det er meget nemmere at rame rigtigt så den ikke går alt for højt op

  • #24   25. apr 2008 It's a sign man... Y hvis du har stuntet bare lidt, vil du vide hvad jeg snakker om. kobling altid, ikke skide powerwheelies.

  • #25   25. apr 2008 Har da stuntet en lille bitte smule... power wheelies er langt bedre end koblingen da du har langt mere kontrol over det hele.

  • #26   25. apr 2008 Powerwheelies er den nemme måde at få den på hjul for dem som ikke er gode nok til at bruge koblingen endnu. (mig selv incl)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #27   25. apr 2008 Aha... Ja det er godt nok spændende læsning der, Kim.

    Vil det sige at du, som har en CBR1000F fra 1989 skal sidde og belære mig om powerwheelies kontra koblings wheelies??
    Hvad er det lige som bliver væsentligt anderledes ved at dumpe koblingen / smadre sit kædekit / voldtage sin kobling kontra at kende sin cykels effektforløb og trække den op på gassen alene?
    Højre fod er på bagbremsen i begge tilfælde....

    Når man står HELT stille på en undermotoriseret lorteoffroader som er gearet ned, kan jeg godt følge dig - så skal koblingen hjælpe dig op inden du løber tør for omdrejninger... Men nu er det altså en 1000ccm V2'er med godstog-lignende moment stort set fra tomgang og en pænt ukompliceret effektudvikling helt op til redline, så der er absolut intet dramatisk eller vildt ved at spare på koblingen i sådan en situation.

    Jeg undskylder hvis jeg virker en smule medladende i min måde at skrive på, men jeg tvivler en del på at du har noget at lære mig når det kommer til wheelies, hvis jeg skal være helt ærlig.... Og det bør man jo være.... smiley


  • #28   25. apr 2008 It's a sign man... D ok det tror du. Jeg vil lade dig være i den tro. Hvad tror du de fleste der stunter bruger af metode?
    Og du har ikke ret meget kontrol over powerwheelies;).


  • #29   25. apr 2008 Nu var jeg jo vist på wheelie kursus med dig Sajmon, og på en undermotoriseret lorteoffroader der var du vist ikke nogen ørn hæhæ.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #30   25. apr 2008 C-4 . - Game Over - . Power wheelies er for dem som har power nok - og som ikke vil ødelægge deres maskine på det.

    Jeg har skam stuntet en hel masse, samt kørt Motocross og lidt Trial, så jeg HAR prøvet masser af cykler som skulle hjælpes på koblingen. Men der er langt fra det og så til en gadecykel som KAN trækkes op på gassen. Jeg rammer vippepunktet tidligt som alle andre, og kan sagtens holde den oppe i længere tid kun ved hjælp af bagbremse og gas - den ENESTE forskel er hvordan den bliver trukket op...


  • #31   25. apr 2008 Nu kører jeg tit på TLR og R1 så ved alt om powerwheelies, men det er sgu ikke måden at kontrolere en wheelie på.
    Ja power W er meget let at lave, men du kommer sgu ikke op på BP, det tvivler jeg sgu stærkt på.
    Min gamle cbr kan sagtens komme op, tro mig.
    Problemet med power w er at de meget let stikker af og flipper bagover, selvom du har foden på bremsen.
    Hvis du først har lært at bruge koblingen.....


  • #32   25. apr 2008 Tråden er løbet lidt af sporet?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #33   25. apr 2008 C-4 . - Game Over - . - Jamen hvis du var det, så lagde du vel også mærke til hvem der som den ENESTE der lavede en fin lille wheelie hele vejen ned langs bygningerne uden at tippe?

    Lagde du så også mærke til hvem der ikke smed cyklen en ENESTE gang? Jeg var ikke den eneste, men jeg var en af få...

    Hvis du nu så mig lave dem på SV'eren, ville du også genkende nogle af de ting vi lærte den dag, kan jeg forsikre dig om... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #34   25. apr 2008 Kim (Nordjylland) N - Som sagt kan jeg ikke se forskellen, når jeg rammer balancepunktet tidligt. Når først koblingen er smidt, er der jo ingen forskel på en power wheelie og en koblings wheelie, da begge skal holdes på bagbremsen...

  • #35   25. apr 2008 Sajmon du bor på djævleøen ikke? så vidt jeg husker.....Flytter derover imorgen fredag, så skal da med glæde mødes med dig:).

  • #36   25. apr 2008 Sajmon, jeg mener nu at hvis du skal på hjul og stunte med 4-5 kmt så ville jeg til enhver tid mene at der skal kobling til, power wheelie er lettere at få op, men så er det også i et højere tempo.

    Dem jeg har snakket med som stunter, altså virkelig stunter og ikke bare kører ligeud på baghjul, de siger at det er alfa omega at bruge koblingen pga. kontrollen.

    Jeg øver på det 5 gange om ugen til og fra arbejde på DT'ern, men er slet slet ikke god til det endnu, da jeg skåner cyklen lidt da det er den daglige transport cykel indtil videre.


  • #37   25. apr 2008 Det er som jeg har skrevet: vil du have kontrol over cyklen, så brug kobling:) alle kan power wheelie:D.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #38   25. apr 2008 Hvis man skal stunte med lav fart, så skal der kobling til - INGEN tvivl om det - så langt er vi enige.
    Men nu er det så heller ikke de 4-5km/t jeg laver dem ved på SV'eren. smiley

    Øverste tredjedel af 2. gear er knap 140km/t. smiley


  • #39   25. apr 2008 Sajmon jeg har prøvet at sætte ansigt på dig, men ved faktisk ikke hvem af dem på holdet som du var, jeg ved bare at der var en som lavede en god wheelie på den strækning, jeg lavede nu også et par stykker på næsten samme længde, men ikke uden at tippe. og jeg var da også lige nede og kysse asfalten med hovedet smiley

    Jeg skal ikke kunne sige hvad der er korrekt eller ikke, jeg fortæller bare hvad dem som er virkelig hårde til alle mulige slags stunts, har fortalt mig, at man tager den op med koblingen hvis man kan stunte.
    Og jeg husker da også at Lothar understregede at det var med koblingen pga. alt muligt.

    Dt'ern kan powerwheelie i 2 gear med et lille ryk, og det er da klart lettere på den måde når man kører uden bagbremse smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #40   25. apr 2008 Skal man stunte i lav fart, kræver det også nedgearing af cyklen i meget svær grad.. I tomgang kører min omkring 15km/t og man skal for det meste over 2500rpm før der er god nok føling med gassen.

    Det giver derfor lidt sig selv at det ikke er ved 5km/t det her foregår... smiley

    Som sagt bruger jeg min cykel hårdt til tider - men jeg voldtager den ikke når der skal laves wheelies..

    Nu vil jeg øffe i seng... Sov godt. smiley


  • #41   25. apr 2008 Lige over, det hele kom vist af sporet smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 279 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.660
    #42   25. apr 2008 Det er ok - tråden er min egen. smiley

  • #43   25. apr 2008 Jeg trækker powerwheelies fra 35-40km/t på min SVer og hvis en stor Twin er ordentlig justeret er der overhovedet ingen grund til at bruge kobling, det er kun på de langgearede 4cyll symaskiner hvor det er en fordel

  • #44   25. apr 2008 Nikolaj S:

    Min er fra 1995 og havde kun kørt 9200 da jeg købte den.. Den første ejer havde stort set ikke brugt den, en tandlæge gut i tyskland. Ejeren før mig havde kun brugt den til en tøffe-søndags-tur i skoven og/eller til stranden. Det er kun lidt over 700 km om året. Det lyder kedeligt men kan lade sig gøre. Selv runder jeg snart 2200 i år smiley


  • #45   25. apr 2008 Hvor lidt er for "lidt? smiley
    I bund og grund kommer det vel an på plejen af mc`en. Min ældre kawa 1000 fra .89 havde i 2003, gået omkring de 40.000 km. Da jeg havde en vinter til at gå den igenem inden den skulle på plader blev dette gjort, det var faktisk meget nemt, åbn og lukke, da den så helt fin og sund ud, så den er blevet kigget ind i hvert år, det eneste der skulle gøres var at tjekke ventiler for hver 5000 km. Siden 2004 har jeg kørt ca. 19.000 km, sidste år kun 500 km, i år 0 km !!!. Der bliver selvfølgelig skiftet olie og andet "service" hvert år.
    Hvis man passer på og plejer sin "cykel" tror jeg der er utrolig mange km i en mc, de er vel lavet til at blive kørt.
    Læste artikel om en Fj 1200 i TN, den havde gået 120.000 da de for sjovt lukkede den op, de skiftede kun delene fordi de "nu alligevel havde den åbnet". Den var klar til at tage 120.000 mere.
    Jeg er mere bekymret for : Hvor lidt er for "lidt"?


Kommentér på:
Hvor meget er "meget"?

Annonce