{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

VFR går dårligt {{forumTopicSubject}}

Var ude og køre på kærestens VFR RC-36II igår og syntes den vibrerede meget, især under 4000 omdrejninger.
Jeg synes ikke det kan være karburator synkronisering da det ikke er tomgang.
Det mærkes som om den kører lidt mager blanding da den ligesom holder lidt igen ved 7-8000 omdrejninger.
Nogen der har erfaring med at stille ventiler på sådan en? skal køleren pilles af ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VFR går dårligt
  • #1   2. jun 2008 Hmmm hvad med luftfilter og tændrør?
    Kan sagtens være en synkronisering den mangler. Hvis det skulle være ujusteret ventiler der er skyld i den går dårligt, burde der være en kraftig tikkel.
    Kan ikke huske om den skal have efterset ventilspillerum for hver 24 eller 36.000km.


  • #2   2. jun 2008 en vfr kan da ikke gå dårligt....??

  • #3   2. jun 2008 Den har kun kørt 15000 fik olie/filtre/rør inden sæson.
    En stram ventil kan vel også gøre det??
    Eller en utæt membran i karburator ?
    VFRèn er da en sød lille cykel, men føler mig mere hjemme på min egen, den går til gengæld også jævnt...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   2. jun 2008 Jeg tvivler seriøst på det er ventiljustering der skal til.

    Utæthed / sløv membran / dårligt tændkabel / vand i karburatorer / masser af andre muligheder.


  • #5   2. jun 2008 Som sagt, den skal have efterset ventiler for hver 36.000km (har lige kontrolleret i bogen), så efter 15.000km er det næppe det.
    Det en +10 år gammel MC, så det kan også være skidt i tank og karburatorne. Så en rensning af karburatorne, samt synkronisering, så er jeg sikker på den går godt igen.

    RC36-I skal går først rent og frit over små 3.000. I 6. gear skal den over 2.500 for ikke at ruske.


Kommentér på:
VFR går dårligt

Annonce