{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Hjælp til Aprilia! {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri.. jeg købte for noget tid siden min første mc.. en aprilia rs 125 med en rotax 123 motor.. Den kørte ikke helt vildt godt men den kørte da.. efter at have skilt den fuldstændig ad ned til hver eneste bolt, fandt jeg ud af at kablet til Rave ventilen var knækket og at de havde flytter nålen i karburatoren for at få den til at kører nogenlunde.. Det er jo noget værre fusk men det var nu ligemeget.

Jeg har nu renoveret alt på cyklen.. nye lejer og simmerringe overalt, ny plejlstang, ny cylinder og stempel, ny rave kabel osv. den står som ny.
Jeg var da også vældig glad da den også startede første gang (og lidt stolt af mig selv smiley hehe ) Men! Nu ligger jeg og tilkører den lige så stille på et lukket område, i starten kørte jeg ved meget lave omdrejninger. men er nu begyndt at give den lidt mere gas.. Her er problemet så, når den kommer over 5000 omdrejninger vil den ikke rigtig tage gassen.. og når jeg rammer ca. 7500 lyder det som om den går på begrænseren. Så der er jo et eller andet galt. Jeg ved bare ikke hvad? jeg har prøvet at justere lidt på luftskruen og prøvet at give den lidt mere benzin vha. nålen men det hjælper ikke.. tændrøret gnister endda rigtig godt! Den starter godt og jeg kan se rave ventilen bevæge sig når den får lidt gas i tomgang.

Har i nogen idé om hvad der er galt? Jeg er lidt lost nu..
Tændingen skulle også stå rigtigt, har indstillet den med digitalt måleudstyr så den kan sådan set ikke stå meget bedre..

håber i kan hjælpe..

mvh Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Aprilia!
  • #1   6. jul 2008 har haft præcis smme oplevelse med min, men det begyndte at forsvinde da jeg fik kørt den mere og mere til. de første 500km kørte den ad hesten til, der efter begyndte den at løsne op, og nu laver den slet ikke det begrænser fis der. har kørt ca. 2k nu. Hvilken cylinder/stemplel har du brugt?

  • #2   6. jul 2008 hvor er du fra i landet? kunne jo komme og give hingsten et ridt, som man siger.

  • #3   6. jul 2008 Hej! godt med lid respons.. jeg kørte lige lidt mere efter jeg skrev emnet her, og så røg mit tændrør sgu (NGK Iridium) så satte jeg det gamle std. tændrør i og så kørte den igen.. faktisk hjalp det lidt, den kan tage lidt flere omdrejninger nu men problemet er der stadig.. jeg har dog aldrig set et tændrør gniste så godt som det iridium gjorde før det brændte af, hm.. underligt.. tror jeg prøver at købe et helt nyt tændrør imorgen og ser hva der så sker..

    Det er det kit fra pjme.co.uk jeg har købt (Mitaka) med de japanske stempelringe og det. Der er også rigelig kompressions på.. jeg syntes det er sært, men vil helst finde problemet frem for at køre med det indtil det ændrer sig som du siger.. har du nogen idé om hva det kan være?

    jeg kommer fra 8500 Grenaa, så det er et stykke fra dig desværre..


  • #4   6. jul 2008 mitaka er dit problem. cylinderen er ok, men stemplet skal være et prox, eller wiseco. Oplevede det samme som dig, med at tændrøret brændte af, også et iridium. det sker fordi den får så få omdrejninger i starten, så det kokser helt til, da olie/benz blanding først er rigtig optimal ved høje omdr. som den jo er lavet til at køre ved.

    Ved ikke om den nogen sinde kommer til at gå godt med mitakastempel. Har du den originale cylinder?


  • #5   6. jul 2008 Hey.. ja har originalen men den er ridset.. snakkede lidt med ham der har pjme.co.uk og han sagde at mitaka kittet kørte uden problemer så længe jeg brugte de japanske stempelringe han sendte med frem for mitaka´s egne..

  • #6   6. jul 2008 prøv også at hæve nålen to takker.

  • #7   6. jul 2008 har set et mitaka stempel, der helt uopfordret flækkede en flig af toppen. om det bare var et uhældigt eksemplar vides jo så ikke. Men kan afsløre at jeg selv kører med mitaka cylinder+wiseco stempel, og var nød til at hæve nålen en smule. du må tænke på at der altid er små forskelle, der kan munde ud i vidt forskellige karbureringer. ændre du dit påvirker det dat, og alt det andet. men skriv endelig tilbage når du har fået nyt tændrør!

  • #8   6. jul 2008 hey.. som jeg skrev i den første post så har jeg prøvet at hæve nålen 1 tak men det hjalp ikke.. tværtimod, den druknede i det lave omdrejninger..

    kunne være fristende med et andet stempel men vil ikke til at bestille fra england igen hvis jeg kan få mit eget til at kører fint nok, så tror lige jeg skal prøve lidt inden da..


  • #10   6. jul 2008 hvis den begynder at hakke kraftigt og omdr. dykker kraftigt for igen at stige og om igen, så er det fordi den er for mager. pludre motoren meget under 5k og har den dårlig gasrespons? hvilken str. karb. og hoveddyse har du i?

  • #11   7. jul 2008 Hey.. tror ikke den kører for fed.. det er 34 mm karb med std. dyse, nål osv. har tjekket det.. vil helst ikke give den mindre sovs nu da jeg også kører ny cylinder til.. fra 0 til 4-5000 omdr. kører den fint nok.. men omkring 5 og over pludrer den så ved omkring 7000 eller lidt over går den næsten ud.. jeg skal lige prøve med et nyt tændrør for at kunne udelukke om det er det, men ellers forstår jeg det ikke helt.. har i andre teorier? benzinmængden skulle gerne passe..

  • #12   7. jul 2008 hvad med luftskruen? er det en ubegrænset tændingsbox du har i?

  • #13   7. jul 2008 det kan selvfølgelig også være at din hoved dyse er for stor, men resten er ok? Hvor ville vi dog være hvis vi ikke havde de dejlige karburatorer..

  • #14   7. jul 2008 Jeg kigger lige med her.. Havde et tilsvarende indlæg og fik lige tjekket min cylle.. Det er også en Mitaka.. Jeg gjorde ved uheld en lidt sjov opdagelse igår. Jeg glemte at åbne for benzin hanen og den kørte så helt fænomenalt. Jeg åbnede så igen med samme resultat. Lukkede igen og den kørte fantastisk.. for mig virker det som om svømmeren står forkert!

  • #15   7. jul 2008 der sker et eller andet uforklareligt når man sætter et mitaka kit på. hvad det er ved jeg dog ikke. mærkeligt.

  • #16   7. jul 2008 Jeg pillede lidt ved min svømmer igår og det virkede som om det havde effekt!! Tror måske det var lidt for meget så benzin niveauet står for lavt, men tror altså det er din løsning

  • #17   7. jul 2008 hvad gjorde du helt præcist?

  • #18   7. jul 2008 Jeg gjorde sådan så min svømmer lukkede tidligere.. Har tjekket mit tændrør og det har faktisk fået en ret pæn cocio brun plet smiley Så tror jeg vil prøve med et nyt tændrør og så håbe det hele får den rigtige farve smiley

  • #19   8. jul 2008 Hey gutter.. nu skal i bare høre.. igår gennemgik jeg det hele igen.. nyt tændrør (ngk b10evx platin mener jeg det hed), skilte karburator fuldstændig ad og rensede alt, tjekkede luftfilteret, tjekket tændingen, satte de originale membranblade i (havde sat nye i af mærket Boysen fra pjme.co.uk) startede den og den kører nu perfekt.. som jeg ser det har det været mine membranblade, de øverste blade var helt sorte, så jeg tror ikke de har lukket helt tæt.. nu kører den skide godt og trække virkelig godt. Ser ud til at problemet er løst smiley men tak for hjælpen alligevel! håber der er andre der kan bruge den her tråd til hjælp..

    Forresten, hvis nogen af jer ligger inde med en bagskærm så sig endelig til!

    mvh Mathias


Kommentér på:
Hjælp til Aprilia!

Annonce